آموزش پرداخت اقساط بیمه ایران از طریق موبایل

آموزش پرداخت اقساط بیمه ایران از طریق موبایل
  • 1402/10/25
  • زهرا معبودی
  • 0

پرداخت اقساط بیمه ایران یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که از بیمه ایران بهره مند هستند. خوشبختانه به کمک سامانه اینترنتی بیمه ایران و به کمک نرم افزارهای موبایلی شما این امکان را دارید که بدون نیاز به مراجعه به شعب بیمه یا بانک به راحتی اقساط بیمه ایران خود را پرداخت نمایید.

در این مطلب تلاش کرده ایم کامل ترین راهنما برای پرداخت اقساط بیمه ایران از طریق موبایل را با شما در میان بگذاریم.

روش های پرداخت بیمه ایران با موبایل

اگر شما یک دستگاه موبایل هوشمند ( اندروید یا iOS ) داشته باشید می توانید به طریق مختلف اقدام به پرداخت اقساط حق بیمه ای خود شوید. این روش ها به شرح زیر است:

  1. سامانه پرداخت اینترنتی اقساط بیمه
  2. اپلیکیشن بیمه ایران
  3. نرم افزارهای کمک پرداختی

در ادامه به معرفی و توضیح هر یک از روش های بالا خواهیم پرداخت.

 

پرداخت اقساط بیمه ایران در اینترنت با موبایل

برای این که بخواهید اقساط بیمه خود را از بیمه ایران به کمک اینترنت در هر جا که هستید پرداخت کنید کافی است که به آدرس زیر بروید:

epay.iraninsurance.ir! این آدرس سامانه پرداخت الکترونیکی اقساط بیمه ایران است. شما می توانید به کمک دستگاه موبایل و یا به کمک یک رایانه به آدرس مذکور وارد شوید و فرآیند پرداخت بیمه را دنبال کنید.

به محض این که وارد این سایت می شوید کادری را مشاهده می کنید که باید شناسه ۱۷ رقمی اختصاصی خود را در آن وارد کنید:

پرداخت اقساط بیمه ایران

این شناسه واریز در صفحه بیمه نامه شما به وضوح قید شده است. بعد از این که این کد را وارد کردید روی دکمه جستجو کلیک کنید تا فرآیند پیدا کردن صفحه پرداختی شما برایتان آغاز گردد.

در ادامه وقتی پروفایل شما یافت شد در سمت چپ همین صفحه صورت حساب شما به شما نمایش داده می شود.

در این صورت حساب مبلغ پرداختی و سر رسید پرداخت و چند اطلاعات دیگر را مشاهده می کنید. در انتهای همین فرم جدید یک دکمه قرار داده شده که در صورتی که سر رسید پرداخت این قسط به پایان نرسیده باشد و در بازه زمانی مورد نظر آن را پرداخت نکرده باشید از شما در خواست می کند که آن را فشار دهید تا وارد صفحه پرداخت قسط بیمه خود شوید:

پرداخت اقساط بیمه ایران

هنگامی که قصد پرداخت دارید باید نام سامانه بانکی مورد دلخواه خود را برای پرداخت انتخاب کنید. در واقع می توانید از درگاه های واسط بانک هایی که در پایین صفحه نمایش داده شده استفاده کنید.

بعد از انتخاب بانک مورد نظر وارد صفحه پرداخت می شوید:

پرداخت اقساط بیمه ایران

در اینجا لازم است که مثل هر پرداخت اینترنتی دیگری شماره کارت و رمز و غیره را وارد کنید و در نهایت پرداخت را انجام دهید. دقت کنید که در این صفحه در حال حاضر برای دریافت رمز دوم دکمه ای تعبیه شده است.

بدین ترتیب پرداخت با موفقیت انجام می شود.

راهنمای تصویری پرداخت اقساط بیمه ایران

پرداخت حق بیمه از طریق سامانه اینترنتی ایران من

سامانه اینترنتی ایران من به آدرس my.iraninsurance.ir فرصتی فراهم کرده تا بتوانید به کمک وارد کردن شناسه پرداخت، شماره کارت و رمز دوم کارت خود اقساط بیمه ایران از طریق موبایل یا نت پرداخت نمایید.  (‌برای فعال کردن رمز پویا کارت خود از اینجا اقدام کنید )

بعد از وارد شدن به این صفحه ضمن وارد کردن اطلاعات خود یا از طریق سامانه دولت من می توانید به حق بیمه خود دسترسی داشته باشید و آن را پرداخت کنید.

 

پرداخت اقساط بیمه ایران با اپلیکیشن

اگر می خواهید برای پرداخت اقساط بیمه ایران خود از اپیلیکیشن استفاده کنید دو راه دارید.

  • راه اول: نصب نرم افزار بیمه ایران
  • راه دوم:‌ نصب نرم افزارهای واسط

در ادامه این دو روش را برای شما شرح می دهیم.

 

پرداخت اقساط بیمه ایران با اپلیکیشن  بیمه ایران

اپلیکیشن بیمه ایران هم اکنون فقط برای دارندگان دستگاه های اندرویدی در دسترس است. به منظور نصب نسخه آزمایشی این نرم افزار از وب سایت رسمی بیمه ایران به صفحه خدمات الکترونیک بیمه ایران از طریق همین لینک مراجعه کنید و بروزترین نسخه نرم افزار را دانلود کنید.

پرداخت اقساط بیمه ایران

بعد از دانلود مستقیم این اپلیکیشن و نصب روی گوشی موبایل تان وارد نرم افزار شوید.

در این نرم افزار می توانید اقدام به پرداخت بیمه عمر، شخص ثالث و نظیر آن نمایید.

در صفحه این نرم افزار چنین مشاهده می کنید:

پرداخت اقساط بیمه ایران

گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید و در ادامه به کمک وارد کردن اطلاعات لازم اقدام به پرداخت لحظه ای اقساط بیمه ایران نمایید.

 

پرداخت اقساط بیمه ایران با نرم افزارهای پرداختی

نرم افزارهایی که به مدیریت حساب های بانکی شما می پردازند و کمک می کنند که بتوانید پرداخت های لحظه ای آنلاین داشته باشید نیز دارای بخشی به نام پرداخت بیمه ایران هستند.

در اپلیکیشن آپ و در اپلیکیشن همراه کارت این گزینه به راحتی به چشم می خورد.

برای نصب نسخه های اندرویدی و iOS اپلیکیسن همراه کارت به این صفحه مراجعه کنید.

نحوه پرداخت در تمامی سامانه های موبایلی پرداختی یکسان است (‌ شاید با اندکی تفاوت طراحی صفحات ) اما به راحتی با کمک راهنمای زیر می توانید از فرآیند این پرداخت مطلع شوید.

روش پرداخت اقساط بیمه ایران با همراه کارت

برای شروع به تناسب پلتفرم موبایلی که دارید نرم افزار مورد نظر را نصب کنید ( در لینک بالا ).

بعد از نصب نرم افزار در همان صفحه ابتدایی با عبارت و دکمه اقساط بیمه ایران را مشاهده می کنید:

پرداخت اقساط بیمه ایران

روی این دکمه ضربه بزنید تا وارد صفحه ای شوید که باید شناسه ۱۷ رقمی خود را وارد کنید:

پرداخت اقساط بیمه ایرانشناسه واریز خود را وارد کنید و روی دکمه استعلام شناسه واریز کلیک کنید تا وضعیت قسط خود را مشاهده کنید:

پرداخت اقساط بیمه ایران

در صورتی که شما اقساط خود را پرداخت نکرده اید عبارت پرداخت نشده را مشاهده می کنید و دکمه پرداخت را فعال می بینید. روی این دکمه کلیک کنید:

پرداخت اقساط بیمه ایران

در اینجا از شما خواسته می شود تا کارت خود را وارد کنید و رمز دوم را پس از درخواست در کادر مورد نظر بنویسید. همچنین از شما خواسته می شود که کد CVV2 را نیز وارد کنید و در نهایت تایید را بزنید.

پرداخت اقساط بیمه ایرانبدین ترتیب اگر تمام مراحل را به خوبی پیش رفته باشید پرداخت شما با موفقیت انجام می شود. در غیر اینصورت با پیامی مشابه زیر روبرو می شوید:

پرداخت اقساط بیمه ایران

در صورتی که از حساب شما پولی کسر شده باشد طی ۷۲ ساعت این مبلغ به حساب شما بازگشت خواهد خورد. در غیر اینصورت می توانید تکرار تراکنش را بزنید.

بدین صورت شما می توانید با این ۴ روش به کمک اینترنت و آنلاین بدون نیاز به مراجعه به بانک یا شعب بیمه، موفق به پرداخت اقساط بیمه ایران شوید.

در این باره اگر سوال دارید یا تجربه مفیدی دارید می توانید در بخش نظرات برای ما بنویسید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *