۸ کسب و کار خانگی برای سال ۹۸ به بعد را از این جا بشناس

۸ کسب و کار خانگی برای سال ۹۸ به بعد را از این جا بشناس
  • 1397/11/7
  • زهرا معبودی
  • 0

به نظرم آن افرادی که مدرکی گرفته اند و منتظرند اسمشان توی لیست استخدامی هایی که سالی یا دو سالی یک بار فراخوان داده می شود، در بیاید، کمی خودشان را دست پایین گرفته اند چون به نظر من هر انسانی دارای دستاوردی برای فروش است! از ان جا که من خودم هم دست روی دست نگذاشتم و به انتظار استخدام این سازمان و آن نهاد نماندم کسب و کارهایی راه انداختم و خوشحالم که هم اکنون آن ها را مدیریت می کنم. اما برای کسب و کار خانگی واقعا می شود چه کاری کرد؟ شاید تو هم بخواهی در این وادی پا بگذاری، اما ایده ای نداری. توصیه من به تو این است که این چند پیشنهادی که توصیه متخصصان شاپیفای است را دست کم نگیری و روی آن ها فکر کنی و یک کسب و کار از آن ها مشتق کنی.

این ۸ راهکار، فرمولی است که توی می توانی با کمک آن، کسب و کار خانگی را راه اندازی کنی و از پشت میز اتاقت یا میز آشپزخانه ات، یا حتی توی تخت خوابت، کسب و کاری را راه اندازی کنی و پول در بیاوری. البته پیش از این به بیان این موضوع پرداخته بودم که برای کسب و کار خانگی موفقی چه نیازمندی هایی داری، اما پیدا کردن ایده از مهم ترین این نیازمندی هاست که در ادامه به فرمول هایی پرداخته ام.

 

با اپ بتاکاپ تو خونه پول در بیار

 

خوب و بد های کسب و کار خانگی! آیا می دانی؟

وقتی صحبت از کسب و کار خانگی می شود، خیلی ها که مجبورند ساعت ۷ صبح بیدار شوند و به سرکار بروند، و از این موضوع ناراحت هستند، کسب و کار خانگی را بی دغدغه ترین کسب و کار می شناسند اما حقیقتا کسب و کار خانگی هم خوبی ها و بدی هایی دارد.

مزیت کسب و کار خانگی چیست؟

از جمله امتیازها و مزیت های کسب و کار خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هزینه سرباری واقعا کم است! مالیات چندانی نباید بپردازید و نیازی نیست هر ماه هزینه انبارداری را بپردازید.
  2. هر گونه محصول را می توانید با کمک کسب و کار خانگی به صورت محلی، کشوری و بین المللی به فروش برسانید
  3. تعادل زندگی و کار در کسب و کار خانگی واقعا راحت تر است. اگر شما فرزند کوچک دارید یا پدر و مادر پیری دارید که نیاز به نگهداری دارند.. می توانید از این مدل کسب و کارها استفاده کنید.
  4. اگر شما در کسب و کار خانگی تان نتوانید، روزی مدیریت را به دست بگیرید، یکی از اعضای خانواده می تواند به جای شما حضور پیدا کند! همکاری در چنین حالتی واقعا بدون نیاز به کارهای اداری است و عالی است.

اما در کنار تمام مزیت هایی که ممکن است از کسب و کار خانگی به ذهن تو هم آمده باشد محدودیت هایی نیز باید در نظر داشته باشید.

 

محدودیت های کسب و کار خانگی چیست؟

از جمله محدودیت هایی که گاهی نمی توان آن ها را نا ندیده گرفت برای یک کسب و کار خانگی به صورت زیر بیان شده است:

  1. شاید لازم باشد کمی فضای زندگی تان را کوچک تر کنید تا یک دفتر کار راه بیندازید، یا این که محصولاتی که خریداری می کنید را در بخشی از منزل قرار دهید. در حقیقت در کسب و کار خانگی، اتاقی از اتاق های شما به دفتر کار، و انبار ذخیره سازی تبدیل می شود. ( اگر می خواهی دفتر کار راه بیندازی این ایده های شیک را فراموش نکن )
  2. گاهی برخی کسب و کارها چالش دارند، و این می تواند با زندگی شخصی ات درگیری ایجاد کند
  3. برای برخی از کسب و کارهای خانگی لازم است که مجوز گرفته شود. مثلا اگر قصد پختن غذا دارید باید در مورد مسائل بهداشتی آن مجوز کسب کنید.
  4. هر چند کسب و کار خانگی به تو لذت می دهد و آزادی ات دو چندان است، اما ممکن است دیگران از اعضای خانواده را در تنگنا قرار دهید.

البته نکات منفی دیگری نیز وجود دارد. مثلا من که کارم تولید پادکست است، وقتی که مهمان در خانه باشد باید بروم توی خودرو یا در پارک محلی مان و آن جا شروع به ضبط کردن کنم! حالا اتفاقات ضمنی نیز به کنار.

پس هر کاری دردسرها و شیرینی های خاص خودش را دارد!

اگر این را قبول داری، و حاضری دردسر های کسب و کار خانگی را به دوش بکشی بیا و این چند راه کار را دنبال کن. هر چند این راهکارها که در ادامه اورده شده، یک مدل برای پیدا کردن کسب و کار شما است اما لیستی از کسب و کارهایی که دوسال پیش تا کنون خوب جواب داده اند را می توانی بعدا در این جا بخوانی.

 

ایده های کسب و کار خانگی برای سال جدید

محصولات زیادی بخر و آنلاین بفروش!

ایده کسب و کار خانگی

 

لطفا ابتدای امر اصلا به فکر احتکار نباش! منظور من از این واژه، یعنی محصولات زیاد خریدن این است که تو می توانی محصولی را به صورت عمده بخری، که معمولا ارزان تر است و از طریق فروشگاه اینترنتی آن را بفروشی.

قدیم تر ها کسانی که به خارج از کشور می رفتند به اندازه ی چند چمدان و ساک، با خود اجناس می آوردند و نمایشگاه محلی و خانگی می زدند! حالا اگر تو هم مسافرت رفته ای و فکر می کنی محصولات خوبی در ان جا دیده ای و خریداری کرده ای می توانی آن ها را دقیقا از طریق یک سایت به فروش برسانی.

گاهی اجناسی که برای این منظور در نظر گرفته می شود، کم حجم و ماندگار هستند. مثلا عینک آفتابی! این یک گزینه خوب است که نه جاگیر است و نه فاسد می شود. بنابراین می توانی یک کسب و کار فروش عینک راه بیندازی و بعد، با یک نمایشگاه محلی، تا حدودی از آن ها را به فروش برسانی و بقیه را در سایتت به فروش برسانی.

البته اگر از کالاهای دیگری استفاده می کنی قضیه فاسد شدن، یا جاگیر بودن را توجه داشته باش.

 

فروش محصولات خانگی

ایده کسب و کار خانگی

وقتی حرف از محصولات خانگی می شود ذهنتان را روی تمام چیز هایی ببرید که می توانید درون خانه خود آن ها را درست کنید و به فروش برسانید.

مثلا اگر هنری دارید یا تجربه ای دارید، می توانید این کسب و کار را دنبال کنید. من افراد زیادی می شناسم که از این طریق درآمد های خوب دارند! از جمله کسب  و کارهایی که می توانید در خانه آن ها را مدیریت کنید و محصول را در اتاق تان تهیه کنید می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • شمع سازی
  • جواهر سازی
  • لوازم آرایشی
  • هنر
  • غذا
  • پوشاک

شاید کسب و کار تو از آن دسته است که لازم است که از طریق استدیو محصول ات را تهیه کنی، یا در جایی مخصوص بیرون از خانه محصول را تهیه کنی و بعد به خانه بیاوری و بفروش برسانی. هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.

 

فروشنده دیگری باشید

ایده کسب و کار خانگی

تا کنون در این بخش در مورد کسب و کارهایی صحبت کردیم که لازم است یا خودتان تولید کننده محصولات باشید یا این که، بخشی از منزل خود را به انبارداری اختصاص دهید. می دانید که این گونه کسب و کارها کمی زحمت هم دارد. اما اگر شما تصمیم داشته باشید برای کسب و کار خانگی، وارد سیستم های همکاری در فروش شوید، یا فروشنده دیگری باشید بهترین انتخاب را داشته اید. چرا که وقتی که شما فروشنده دیگری باشید، فقط تا آن جا که خریدی نهایی می شود، بر عهده شما است، و ارسال محصول و انتقال محصول به مشتری بر عهده شما نیست.

این گونه کسب و کارها از جمله بی دردسر ترین کسب و کارهاست چرا که شما فروشنده محصولاتی هستید که ارسال و پشتیبانی آن اصلا بر عهده شما نیست.

 

سیستم چاپ بر محصول تدارک ببینید

ایده کسب و کار خانگی

این کسب و کار نیز تا حدی نیاز به انبار داری ندارد. بلکه کاربر می تواند از شما بخواهد که چه چیزی را بر روی چه محصولی چاپ کنید و به فروش برسانید. برای این مساله می توانید، محصول مورد نظر را از بازار تهیه کنید و با دستگاه چاپی که دارید آن چه را که می خواهید روی آن چاپ کنید.

این کار انعطاف پذیری بسیاری دارد و می توانید ایده های مختلفی را درگیر آن کنید.

مزیت دیگر این کار این است که شما می توانید انواع محصولات را پوشش دهید. از جمله مواردی که چاپ بر روی آن ها صورت می گیرد می توان به

  • کتاب
  • تی شرت
  • کلاه
  • کوله پشتی
  • پتو
  • بالش
  • لیوان
  • کفش
  • تلفن و ساعت و غیره

اشاره داشت.

این حوزه طرفداران مخصوص به خود را  دارد. یادم می آید چند سال پیش به کسب و کاری مشاوره می دادم، این کسب و کار که خیلی هم به چیزهای هنری ارتباط نداشت برای مشتری مداریش، ماگ هایی تهیه کرده بود و به هر مشتری یک مورد از ماگ های خود را ارسال می کرد. این ماگ هم احساس خوب هدیه را در بر داشت و هم این که، تا ابد برند مورد نظر را جلوی چشم مشتری قرار می داد!

فروش خدمات یا تخصص خود از خانه!

ایده کسب و کار خانگی

این کار مخصوص متخصصان خلاق است! وقتی که کسی دارای مهارتی است یا این که، دارای هنری است که باید وقت بگذارد و آن را آموزش دهد می تواند آن را از پیش آموزش دهد و در خانه از طریق وب سایتش بفروشد. برخی با کمک سایت خود مشتری جمع می کنند و یک کلاس گروهی برگزار می کنند.

هر چند لازم است که برای چنین کسب و کارهایی نیز کمی وقت بگذارید، اما زمان گذاشتن خود سرمایه است.

معمولا بازاریابان، سخنرانان، و آموزگاران از این مدل کسب و کار خوب پول به جیب می زنند! شنیده ای که فلان دختر از خانه گیتار یاد می دهد و ماهی ۲۵ میلیون درآمد دارد؟

از جمله این کسب و کار ها می توان به:

  • طراحی
  • آموزش
  • بازاریابی
  • نویسندگی
  • خدمات رسانی مجازی
  • و نظیر آن

اشاره کرد.

برای این که از دفترکارتان بیشترین بازدهی را کسب کنید این مقاله را از دست ندهید.

تولید محصول از مهارت های خود!

در بالا به یک مورد از این مدل کار اشاره کردم! مثلا می توانید اگر دارای تجربه، هنر و علم خاصی هستید از آن محصولی تهیه کنید و در خانه آن محصول را بفروشید. مثلا می توانید آن را از طریق اینترنت بفروشید یا به صورت فیزیکی آن را به فروش برسانید.

از جمله این گونه محصولات می توان به:

  • پادکست
  • ای بوک
  • دوره آموزشی
  • طراحی
  • هر کالای دست ساز
  • هر چیز دانلود شدنی
  • و غیره

اشاره داشت

همانطور که می توانید حدس بزنید بسیاری از این موارد شامل مدیایی هستند که می توانید به صورت دیجیتالی تنها یک بار آن ها را تهیه کنید و چندین بار آنها را بفروش برسانید.

 

یک کسب و کار موجود را خریداری کنید

ایده کسب و کار خانگی

برای این که یک کسب و کار پا بگیرد نیاز به صرف زمان است! واقعا باید کمی صبر کرد اما کم حوصله تر ها با پرداخت پول این زمان را کمتر می کنند. بدین معنی که یک کسب و کار آماده را خریداری می کنند و شروع به مدیریت آن می کنند. این کسب و کار ممکن است مدتی باشد که به حالت معلق درآمده باشد و یا این که هنوز به سود نرسیده باشد اما می توان اطمینان داشت که خیلی از گام هایی که شما باید برای ان صبر کنید را طی کرده اند.

پس می توانید به کمک این راهکار، این مساله را حل کنید و سریع تر به سود برسید.

برخی اوقات کسب و کارهایی هستند که سود ده هستند اما مدیران آن ها به هر دلیلی آن را رها کرده اند، شما می توانید روی ان ها مانور دهید. مثلا می توانید سری به سایت هایی بزنید که در آن سایت هایی را برای فروش گذاشته اند. شاید لازم باشد ابتدای امر کمی پول خرج کنید در واقع در این حالت دارید هزینه ای پرداخت می کنید که زمان خود را ذخیره کنید.

 

برنامه نویسی کنید و از خانه پول در بیاورید!

یکی از دیگر کسب و کارهایی که این روزها سود زیادی به خود اختصاص داده این است که به تولید اپلیکیشن یا برنامه هایی بپردازید که مردم حاضرند برای آن پول بپردازند.

برای این موضوع، می توانید با خیال راحت در خانه کد نویسی کنید و در مارکت های مختلف محصول را به فروش بگذارید و درآمد کسب کنید.

با این پیشنهاد هایی که برای شما ارائه نمودم، می توانی به راحتی شروع کنی و کسب و کار خاص خودت را بسازی. شاید لازم باشد چند مورد از موارد بالا را با هم ترکیب کنی تا یک کسب و کار سود ده ایجاد کنی.

به هر حال پول درآوردن هم آنقدرها سخت نیست اگر تو ذهن خلاقی داشته باشی و انقدر باهوش باشی که بدانی باید به تناسب مهارت هایت و ماموریت هایت در دنیا، باید چه کاری انجام دهی و به سود برسی.

آیا این آموزش برایت مفید بود؟

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *