لوگوی کافه بازار بعد از ده سال تغییر کرد!

لوگوی کافه بازار بعد از ده سال تغییر کرد!
  • 1399/8/28
  • زهرا حاجی
  • 0

بالاخره بعد از ۱۰ سال کافه بازار از لوگوی جدید خود رونمایی کرد، در لوگوی جدید همچنان المان قبلی خود را حفظ کرده فقط طراحی آن مدرن تر شده است. کافه بازار با بیش از ۴۴ میلیون کاربر در بهمن ۹۹، ده ساله می شود.

کافه بازار یکی از پرجمعیت ترین پلتفرم ایرانی به حساب می آید. بهتر است بدانید در حال حاضر کافه بازار فقط یک مارکت برای سیستم عامل اندرویدی نیست بلکه در حال تبدیل شدن به پلتفرمی با سرویس‌های متنوع است. همین مسئله به خوبی اهمیت پیشرفت و تغییر چشمگیر این برند را نشان می‌دهد.

«حمید حبیب الله» استراتژیست برند بازار می‌گوید که آنها در طول این سالها تغییرات محصولی و استراتژیکی داشته‌اند که عمده آنها در یکی دو سال اخیر رخ داده؛ مانند بحث AVOD و بحث سپر امنیتی بازار و دیگر مواردی که در بستر آنها پیاده‌سازی شده است. او در همین رابطه توضیح می‌دهد:

«بازار پس از نسخه هشتم تغییرات محصولی به نسبت آن شناختی که پیش‌تر کاربر از آن داشته، بسیار بیشتر شده است. جامعه مخاطبین آن تغییری نکرده ولی خود بازار تغییرات بسیاری داشته ولی هویت بصری‌مان کماکان ثابت مانده بود. این مساله باعث شده بود که کاربر به درستی متوجه این تغییرات نشود و می‌خواستیم با تغییر لوگو کاری کنیم تا تمامی ۴۴ میلیون کاربران بازار متوجه این تغییرات عمده شوند.»
به گفته حبیب‌الله در تمامی مراحل کمپین تغییر لوگوی بازار سعی بر این شده این پیام به جامعه کاربران آنها منتقل شود که محصول «بازار» تغییراتی داشته و کاربران بیشتر با آنها آشنا شوند.

 لوگوی کافه بازار بعد از ده سال تغییر کرد!

تیم کافه بازار معتقدند که این تنها یک تازه‌سازی برند است و معنای ریبرندینگ ندارد. همچنین باید گفت در ایران و بسیاری از نقاط جهان معمولا بسیاری از کاربران با مفهوم «تغییر» مخالف هستند و شرکت‌ها نیز با این مقوله محتاطانه رفتار می‌کنند. با این حال بازار توانسته در طول تقریبا ده سال فعالیت خود آرام آرام تغییراتی به محصول خود تزریق کند و آنها را طوری به مخاطبین خود عرضه کند که حالا ویژگی‌های جدید این پلتفرم ایرانی جزو انتخاب‌های اول کاربرانش شده است.

طبق گفته حمید حبیب الله، کافه بازار اف دیدگاهش وسیع تر شده و تنها یک مارکت اندرویدی ایرانی نیست. یکی از گام هایی که برای نشان دادن این افق گسترده برداشته، تغییر لوگو بوده؛ لوگویی که با حفظ المان‌های پیشین رنگ و بوی مدرن و تازه‌ای دارد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *