سايت جامع استريمي تا اطلاع ثانوي از دسترس خارج شد!

  • 1389/8/27
  • سهيل آرمان خواه
  • 0

با اعلام خبر خریده شدن Friendfeed توسط Facebook افراد بسیاری به دنبال یافتن یک جایگزین گشتند.اولین سایتی که به عنوان جایگزین احتمالی معرفی شد سایت Streamy بود.

اين سايت يك home page عالي براي كساني است كه در بسياري از شبكه هاي اجتماعي فعاليت ميكنند.در اين لينك ميتوانيد بيشتر با اين سايت آشنا شويد!

اما نكته اي كه حائز اهميت است اين است كه اين سايت در حال حاظر در دسترس نيست و علت آن فعلا دوباره نويسي كد ها  و اصلاح هسته سايت عنوان شده است!

بايد ديد كه آيا اين سايت به فكر ارتقاء كيفيت هسته خود است يا تفكري ديگر در حال اعمال است؟

يكي از طرق دسترسي به سايتهاي توييتر و فيس بوك و تامبلر و همچنيني مرور فيدهاي سايتهاي بسته شده در ايران از همين درگاه بود كه اين نيز غير فعال شده و اميدواريم كه پس از دوباره نويسي كدهاي سايت قدرتمند تر از گذشته به سرويس دهي بپردازد و به اين زودي ها به چشم كميته فيلترينگ ايران نيافتد!

در حال حاظر هر يك از سرويسهاي اجتماعي محبوب در وب به نحوي از دسترس ما خارج ميشوند.البته نميتوان غير فعال شدن سايت استريمي را به حساب تحريم بودن ايران گذاشت ولي همين بهانه اي شد تا از نگاهي ديگر به وضعيت وبسايتهاي اجتماعي بياندازيم.

مدتي پيش هم بزرگترين پايگاه اطلاعاتي فيلم جهان در ايران فيلتر شده بود كه البته 3 روزه باز شد!حال بايد ديدكه چه عاملي باعث شد كه انجمن فيلترينگ ايران به اين نتيجه برسند كه محتواي اين سايت مناسب ايرانيان نيست؟و از طرفي چه عاملي باعث ميشود كه اين تصميم سريعا تغيير كند؟آيا مسئولين مربوطه تخصص لازم براي اين تصميم گيري هاي بزرگ را دارند؟

اين وسط كاربران ايراني هستند كه هميشه مورد ظلم قرار گرفته اند چرا كه  دسترسي آنها به سايتهاي مهم يا از طريق مسئولين ايراني برايشان ممنوع ميشود و يا از طريق كشورهايي كه ايران را تحريم نموده اند!تكليف چيست؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *