مروری بر درایو پشتیبان خارجی لایف‌استودیو پلاس(LifeStudio Plus) 500 گیگابایتی شرکت هیتاچی

  • 1389/9/11
  • ITTeach
  • 0

انجام یک کار خوب، بهتر از انجام چندین کار ناقص است.

آیا هیچ وقت این اصطلاح را شنیدید که ” یک کار انجام بده، ولی خوب انجام بده” مطمئناً کمپانی هیتاچی این ضرب‌المثل را شنیده است.  این کمپانی این توصیه را به خوبی دریافته ، آن را سبک سنگین کرد، ولی در نهایت آن را به گوشه‌ای پرت کرد! و یک درایو پشتیبان خارجی را به همراه مجموعه‌ای از برنامه‌های رسانه‌ای(media suite) به بازار عرضه کرده است که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. اگر چه ممکن است تعدادی از آنها جذاب باشند، اما هیچ کدام از آنها کاملاً خوب نیستند. درایو پشتیبان لایف‌استودیو پلاس  هیتاچی یک درایو پشتیبان خارجی با ظاهری جذاب، یک کلید USB زیبا، و مجموعه نرم‌افزارهای یکپارچه سنگین و زمخت است.

سخت‌افزار این درایو پشتیبان، به خودی خود، جذاب است و تا حدی طراحی نمایشی و دوستانه دارد. این وسیله شامل یک جایگاه اتصال ورودی-خروجی سیاه(یا سفید) رنگ است که دربردارنده یک درایو خارجی قابل حرکت 2.5 اینچی است ( در رنگ‌های جذاب خاکستری، کبود(آبی روشن)، گرافیتی یا سفید) و یک درایو فلش 4 گیگابایتی با درگاه USB نیز دارد. این هارد دیسک خارجی در یک رابط USB کوچک چفت می‌شود، اما درایو فلش به صورت مغناطیسی وصل می‌شود. این درایو به محض اتصال، به طور خودکار با یک پوشه یا چندین پوشه‌ای که انتخاب می‌کنید، سینک(sync یا همگام) می‌شود. در عمل به طور ایده‌آل،  سینک کردن فایل‌های موجود بر روی کامپیوترتان با این درایو فلش بسیار خوب است، ولی این گزینه در این درایو به خوبی کار نمی‌کند. علی‌رغم تنظیم و انتخاب کردن کادرهای ضروری موجود در منوی تنظیمات، گزینه‌ای که “MyKey” نامیده می‌شود، فایل‌هایی را که در درایو فلش هستند را به سمت پوشه‌ای که از قبل به طور واضح با آن سینک شده بود، کپی نمی‌کند. این ویژگی سبب می‌شود قابلیت کل این درایو تحت شعاع قرار گیرد و کارآیی آن خیلی کمتر از آنچه که می‌توانست باشد، است.

ما درگاههای اتصال ورودی-خروجی، و کانکتور(بست) مغناطیسی برای این ابزار USB را کاملاً زیر و رو کردیم. به این نتیجه رسیدیم که یک نرم‌افزار خیلی بد، سعی در انجام کارهای خیلی زیاد دارد.

مروری بر منوی تنظیمات: مدل لایف‌استودیو همراه با مجموعه بزرگی از برنامه‌های رسانه‌ای عرضه می‌شود که بوسیله کولیریس(Cooliris) طراحی شده است. انتظار می‌رفت که این برنامه‌ها، مهم‌ترین میانجی کاربر با این ابزار باشند. شما می‌توانید با استفاده از برنامه تصویری “3D wall” کمپانی کولیریس، از لایف‌استودیو برای دیدن تصاویر، ویدئوها، گوش دادن به موسیقی و کارهای دیگر استفاده کنید. این برنامه یک میانجی جذاب و جالب توجه است، اگر چه بر روی سیستم تست کننده Core i7-930  ما با یک پردازنده گرافیکی Radeon HD 5850 تا حدی کند بود. از اطلاعاتی که توسط شما از هر مسیری ( به صورت پیش فرض، پوشه کاربر است) انتخاب می‌شوند، نسخه پشتیبان تهیه می‌شود- شامل اصلاحات چندگانه-، پس از آن بر حسب تاریخ، برچسب id3، یا سایر اطلاعات جانبی و با استفاده از برنامه Memopal دسته‌بندی می‌شوند. این مجموعه برنامه‌ها، همچنین میانجی‌های اجتماعی فوق‌العاده‌ای را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند: به طور مثال، شما می‌توانید تصاویر دوستان‌تان را در فیس‌بوک ببینید، تصاویر کپی گرفته شده‌تان را به سایت‌های پیکاسا(Picasa)، فلیکر(Flickr) یا فیس بوک ارسال کنید و هر آنچه را که در اکانت‌های MySpace، LinkedIn، Twitter، یا فیس‌بوک انجام می‌دهید، با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

مولیریس همچنین به شما امکان می‌دهد که “اطلاعات اضافی”(premium content) یا برنامه نمایش‌های تلویزیونی، موزیک ویدئوها، و تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌ها را – تمام آنه را با کیفیت خیلی بد 15 فریم بر ثانیه-، به علاوه اخبار خبرگزاریهای AP(آسوشیتدپرس) و USA Today، بازیهای فلش، و یک “کانال خرید” جستجو کنید. هر کدام از برنامه‌های تصویری 3D-wall در تمام زمینه‌ها به جز اطلاعات خود شما، به طور منظم آگهی‌های بسیار زیادی را پخش می‌کنند. ” اطلاعات اضافی” را شما به راحتی، و همچنین به طور رایگان، بر روی سایت Hulu، یا هر کدام از سایت‌های اینترنتی شبیه به آن، می‌توانید پیدا کنید. موزیک ویدئوها نیز تا حد بسیار زیادی محدود و با کیفیت پایینی هستند و بازیهای فلش نیز، چندان جالب توجه نیستند.

می‌توان گفت که بزرگترین ویژگی مثبت لایف‌استودیو، قابلیت آن برای ساده کردن، جایگزین کردن چندین برنامه با یک رشته برنامه کاملاً هماهنگ است. اما این رشته برنامه، تنها در شرایط و مواردی کارآیی خوبی دارد که استفاده از یک راه حل مختلط به جای استفاده از آن برنامه‌های متنوع و مجزا، بهتر باشد. استفاده از برنامه میانجی کولیریس، راه بسیار جالب توجه‌ای برای تماشای برنامه‌های رسانه‌ای‌تان است، و بعنوان یک برنامه مسقل و همچنین یک پلاگین(plugin) در مرورگر در دسترس است. اما نرم‌افزار سینک کننده هیتاچی چندان قابل توجه نیست، و ایده خارق‌العاده ایجاد یک برنامه و کلید خیلی سریع که به آسانی با درایو (یا کامپیوتر)  شما سینک شود، بوسیله پیاده‌سازی و اجرای وحشتناک و بسیار ضعیف نرم‌افزار مربوطه، عقیم مانده است. حتی ایجاد نسخه پشتیبان آنلاین نیز سخت‌تر از آن چیزی است که باید باشد. دراپ‌باکس(Dropbox) بهترین روش ذخیره‌سازی آنلاین است، مکانیسم سینک کردن MyKey موجود در این وسیله، نیز به خوبی استفاده از نرم‌افزار Synctoy کمپانی مایکروسافت نیست و دیدن فایل‌های ویدئویی  از طریق میانجی کولیریس نیز هیچگاه به خوبی استفاده از Hulu Desktop و یا حتی یک مرورگر معمولی اینترنت نمی‌باشد.

درایو پشتیبان لایف‌استودیو پلاس، با درگاه ورودی خروجی‌اش با قابلیت استفاده بسیار آسان، طراحی و جذابیتش، و کلید فوق‌العاده سریع USB، یک محصول متفاوت است.  اما مجموعه نرم‌افزارهای آن، تا اندازه‌ای کارآیی کل برنامه‌های ادغام شده درون خود را ندارد، و نمی‌تواند هیچ کاری را بهتر از سایر برنامه‌های مجزا و غیر ادغام شده، انجام دهد.

منبع: maximumpc

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *