مارک زوکربرگ موسس فیس‌بوک “مورد حمله هکر ها واقع شد”

  • 1389/11/8
  • ITTeach
  • 1

مدیر اصلی و بنیانگذار فیس بوک مارک زوکربرگ هدف هکر‌ها قرار گرفت . ( مارک زوکربرگ بنیانگذار فیس بوک و بزرگترین سهمادار آن ) . شب گذشته ، صفحه سرگرمی وبسایت زوکربرگ توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت ، کسی که بر صفحه او مسلط شد و پیغام زیر را فرستاد ، وانمود کرد که خود آن است  :” اجازه دهید هک آغاز شود : اگر فیس‌بوک به  پول احتیاج دارد ، به جای رفتن به بانک‌ها ، چرا به کاربران خود اجازه سرمایه‌گذاری در یک مسیر اجتماعی در فیس‌بوک را نمی‌دهد ؟ چرا فیس‌بوک به آن روشی که برنده جایزه نوبل محمد یونس آن را توصیف کرده به یک تجارت اجتماعی تبدیل نمی‌شود ؟ http://bit.ly/fs6rT3 شما چه فکر میکنید ؟ #hackercup2011 ” .  زمان کوتاهی پس از انتشار این پیام ، بیش از 1800 بار از طرف کاربران مورد علاقه قرار گرفت و بیش از 500 توضیح را جذب کرد .

مشاور ارشد فنی در موسسه امنیت اینترنت سوفوس گفته است ” کاربران فیس‌بوک – مشهور یا غیرآن – بایستی از امنیت شبکه اجتماعی‌شان بهتر مراقبت کنند ” . ” مارک زوکربرگ ، بعد از این نفوذ خجالت آور شاید بخواهد نگاهی کوتاه به تنظیمات امنیتی و شخصی خود بیاندازد . معلوم نیست که او مراقب رمزعبور خود بوده است یا نه ، یا در یک استارباک نشسته و از اینترنت بیسیم بدون رمز شده استفاده کرده است ، ولی به هر حال این اتفاق افتاده است .، زمانی که فیس بوک می‌خواهد که کاربران را مطمئن کند که از امنیت و خلوت آنها به طور جدی حفاظت می کند او این افتضاح را به بار آورد . شاید آقای زوکربرگ شاید برای گرفتن یک رفرشر در امنیت کامپیوتر عاقل باشد . ”

فیس بوک صفحه سرگرمی زوکربرگ را برداشته و از پذیرش توضیح در نفوذ امنیتی خودداری می‌کند . تصاویری از صفحه سرگرمی هک شده را می‌توان از اینجا دید .

این حمله هکر فقط چند روز پس از اینکه حساب کاربری نیکلاس سارکوزی رئیس جمهور فرانسه در فیس بوک مورد نفوذ قرار گرفت اتفاق افتاد .

منبع: telegraph

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *