قابلیت ناوبری فشرده گوگل کروم

  • 1390/3/25
  • حدیث دلبرد
  • 0

من مرورگر وب یو آی(UI) ام را هر چه فشرده تر دوست دارم. برای رسیدن به این هدف، هیچ مشکلی برای خلاصی از بعضی از المنت های رابطی که کمتر استفاده می شوند، ندارم. فشردن منو و یا بوک مارک ها، و تبدیل آن ها تنها به یک دکمه، مثال هایی اساسی هستند که باعث صرفه جویی در وضعیت صفحه می شود. بله ، حتی روی یک مانیتور 1920 × 1200. بیشتر تلاش طراحان برای کاهش المنت های رابط، کاربرانی را هدف قرار داده است ، که کامپیوترشان وضوح تصویری کمی دارد. هر جایی که پیکسل اضافی برای نمایش بیشتر وب سایت ها و خدمات به کمک می آید، نت بوک و کامپیوتر هایی لوحی در ذهن تداعی می شود.

گوگل به تازگی گزینه آزمایشی جدیدی به کروم قناری (Chrome Canary) اضافه کرده است، که ناوبری فشرده(Compact Navigation) نام گرفته است. هنگامی که فعال شده باشد، رابط مرورگر کروم را بیشتر کاهش می دهد؛ این عمل از طریق ناپدید کردن نوار آدرس مرورگر اتفاق می افتد . نتیجه این است که بر روی کروم نوار ابزاری تنهایی وجود خواهد داشت و بقیه ی پنجره ی مرورگر نیز برای وب سایت ها در دسترس است.

 

 

بیایید قبل از این که این ویژگی را به تفضیل بگویم ، با این موضوع شروع کنیم ، که چطور ناوبری فشرده را فعال کنیم. صفحه ی تغییرات about:flags را در نسخه ی قناری کروم تان لود کنید ، و گزینه Compact Navigation را نزدیک انتهای لیست قرار دهید.

 

 

هیچ چیز بعد از این که این ویژگی را فعال کنید ، تغییر نمی کند. بر روی زبانه ای در مرورگر کروم راست کلیک کنید و گزینه ی ” نوارابزار را از منوی زمینه مخفی کن” را انتخاب کنید. این باعث می شود که این ویژگی جدید در شروع به کار کند . متوجه خواهید شد که نوار آدرس حذف شده است .
هنگامی که Ctrl-t را برای باز کردن زبانه ای جدید فشار می دهید، و یا هنگامی که Ctrl-l را فشار می دهید، نوار ابزار نمایش داده می شود. صرف نظر از انتخابتان، تنها لحظه ای کوتاه نمایش داده می شود، قبل از این که دوباره از روی صفحه محو شود. اندازه ی نوار آدرس فعلی ، کوچکتر از نوار آدرس استاندارد است و در مجاورت زبانه فعال باز می شود.

 

 

ناوبری فشرده آدرس وب صفحه را از رابط مرورگر حذف می کند، که ممکن است پیامدهای امنیتی داشته باشد. اگر آدرس را نشناسید ، روش موثر شناسایی وب سایت های فیشینگ را از دست خواهید داد .

با این حال ، اگر شما فضای صفحه ی بیشتری می خواهید، ناوبری فشرده آن را به شما ارائه می دهد. تفاوت فقط بر سر حالت تمام صفحه است. ناوش فشرده با هر نوع اندازه ی پنجره ای استفاده می شود ، نه فقط به صورت تمام صفحه.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *