با Unity بسیاری از بازی‌های iPhone به راحتی به ویندوز فون 8 پورت می شوند

با Unity بسیاری از بازی‌های iPhone به راحتی به ویندوز فون 8 پورت می شوند
  • 1391/6/5
  • عليرضا شیری
  • 0

ویندوز فون 7 یکی از سیستم عامل‌های معروف برای گوشی‌هاست اما کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. یکی از علل استفاده‌ی کم از ویندوز فون 7 این است که برای بازی‌خورها چندا جذاب نیست و بازی‌های نسبتاً کمی دارد. طبیعت بسته‌ی اما ویندوز فون 8 چه طور؟

 

ویندوز فون 7 برای Unity مشکل‌ساز بود و استفاده از این موتور پر کاربرد در آن ممکن نشد. در پلتفرم‌های مختلف مثل PS3، Xbos 3602، iOS، Wii و Android بازی‌های مختلفی با این موتور اجرا می‌شود ولی ویندوز از همه‌ی این عناوین محروم شده بود. اما خبر خوب این است که چند روز پیش در کنفرانسی در آمستردام اعلام شد که تکنولوژی Unity برای ویندوز 8 و ویندوز فون 8 قابل استفاده خواهد بود، اما این به چه معناست؟

سازندگان بازی‌ها با استفاده از این تکنولوژی به راحتی می‌توانند بازی‌های با کیفیتی که برای iPhone طراحی شده را به Windows Phone 8 پورت کنند! مدیر عامل اجرایی Unity Technologies نیز این خبر را تأیید کرده و می‌گوید ویندوز فون 8 نسبت به نسخه‌ی قبلی‌اش منعطف‌تر است و بازی‌های بسیار بیشتری برای آن عرضه خواهد شد. جالب است بدانید که در حال حاضر حدود 53 درصد سازندگان بازی برای گوشی‌ها از موتور Unity3D استفاده می‌کنند.

 منبع: tweaktown

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *