نا گفته هايي از بازي Tomb Raider

نا گفته هايي از بازي Tomb Raider
  • 1391/6/12
  • ميثاق جراحي
  • 0

آخرين شاهكار از تيم بازي سازي Crystal Dynamics كه هم در نمايشگاه E3 امسال و هم در همايش هاي سال گذشته، بسيار خوب درخشيد و همه را تحت تاثير قرار داد، اين روز ها مورد توجه بسياري از سايت هاي خبري و منتقدين بازي هاي رايانه اي قرار گرفته است و روزانه خبر هاي زيادي از اين اثر مي شنويم.

اين شاهكار چيزي نيست جز بازي اكشن – ماجراجويي Tomb raider كه شماره هاي متعدد از اين بازي را براي كنسول ها و پلاتفرم هاي مختلف شاهد بوديم. نسخه هاي مختلف اين بازي در زمان خودش هم خوب و هم منحصر به فرد بود و كمتر پيش مي آمد كه اين اثر را كسي نشناسد يا بازي نكرده باشد. سري بازي هاي Tomb raider از كنسول PS one تا به امروز با ما همراه بوده اند.

اين اثر با آرمان هاي يك  بازي پازلي و معمايي هماهنگ است كه البته طرفداران خاص خود را دارد و به پايان رساندن هر كدام از نسخه هاي بازي، نيازمند تجربه  و دقتي مضاعف است.

آخرين خبري كه از نسخه ي جديد بازي Tomb raider منتشر شده است، به اين شرح است كه :

“تيم بازي سازي Crystal Dynamics روي تك تك لحظه ها و مراحل بازي وسواس بسياري به خرج دادند و سعي كردند كه مراحل را بسيار متفاوت و تاثير گذار خلق كنند. سازنده گان اين گونه گفته اند كه سري بازي هاي Tomb raider  همانند يك سريال مي مانند كه بازي كن نقش كارگردان را دارد. در اين نسخه بازي خطي نيست و ممكن است هر بازيكن شاهد بخش هاي متنوع و مختلفي باشد. سازنده گان مي خواهند كه بازيكن دقيقا خود را به جاي لارا كرافت شخصيت اصلي و دوست داشتني بازي Tomb raider  بگذارد و تمام اتفاق هاي بازي را طوري حس كند كه انگار در همان موقعيتي است كه لارا كرافت قرار دارد.

داستان بازي لارا كرافت را نمي شود در يك بازي به تنهايي جاي داد و ماجراجويي هاي اين شخصيت كنجكاو به اين راحتي پايان پذير نيست. سازنده گان گفته اند كه مي خواهند با ساختن صحنه ها و موقعيت هايي باعث شوند بازيكن از شدن هيجان گريه كند !”

اين تعريف ها با توجه به پيش نمايش هايي كه از بازي منتشر شده است،‌ به نظر منطقي مي آيند و ما شاهد يك “جنجال” به تمام معنا در سبك بازي هاي اكشن – ماجراجويي و حتي در دنياي بازي هاي رايانه اي هستيم. در اين بازي از موتور گرافيكي بهبود يافته ي Crystal Engine استفاده شده است

افرادي كه روي پروژه ي بزرگ Tomb raider كار مي كنند، همه جزو بهترين هستند. يكي از اين افراد در پروژه ي بازي خداي جنگ 2 نقش داشته و ديگري به عنوان يكي از اعضاي اصلي تيم بازي سازي  بازي زيباي Mirror Edge بوده است. جالب است بدانيد كه صداگذاري لارا كرافت را خانوم Camilla Luddington بازيگر انگليسي بر عهده دارد. اين بازيگر در سريال William & Kate به محبوبيت رسيد.

بازي Tomb raider در سال 2013 براي پلاتفرم هاي خانگي Xbox360 و PS3 عرضه خواهد شد و با كمي تاخيز نيز به كامپيوتر هاي خانگي خواهد آمد.

پس در تاريخ 5 مارس 2013 خود را براي يك ماجراجويي فوق العاده نفس گير و غير قابل پيش بيني آماده كنيد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *