آیا اسمارت فون ها هم نیاز به بیمه دارند؟ پرسش + پاسخ

آیا اسمارت فون ها هم نیاز به بیمه دارند؟ پرسش + پاسخ
  • 1391/9/28
  • مهيار سوري
  • 0


شاید بگویید 200 دلار که چیزی نیست، یک گوشی سالم و تر و تمیز را می خرم و به همه هم پزش را می دهم! ولی اگر در واقع به نسبت همین 200$ هم حساب کنیم، شما برای بهینه سازی کامل و تنها برای این که از کارخانه سازنده پشتیبانی دریافت کند، حداقل باید 600 دلار بپردازید! که تازه آن هم برای کشور های اروپاییست نه اینجا وَلا آن که به بخواهید دلار را به ریال تبدیل کنید و …. . حال به نظرتان ارزشش را دارد تا آن را بیمه هم بکنید؟ این سوالی است که شاید ذهنتان را در گیر خودش کرده باشد، + آن چند پیشنهاد کاربر پسند هم برای کاربران و طرفداران آیفون داریم که خواندنشان بهتر از نخواندنشان است.

 

نامه ای نمونه از یک پرسشگر را می خوانیم
بیمه کنم یا همان طور به حال خود رهایش کنم؟
مگی عزیز (پاسخگو)، من قصد دارم کریسمس امسال برای فرزندم یک آیفون 5 خریداری کنم، می خواستم بدانم که آیا بیمه امنیتی برای این گوشی هست یا نه؟ فکر خوبی است یا فقط باعث هدر رفتن پول می شود؟ آیا نیازی هست تا Apple Care (یک خدمت برای بیمه گوشی های شرکت اپل) را هم در لیست نیاز هایم قرار دهم؟ و فکر می کنید بهتر است این بیمه نامه را از یک فروشنده زیر مجموعه ای خریداری کنم یا از یک شرکت شخص ثالث (ترد پارتی)؟
ممنون
کارن
پاسخ ما (سایت مورد ترجمه) به پرسشگر
کارن عزیز، مسئله خرید هر گونه بیمه نامه خیلی ساده به این دلیل است که شما نمی دانید در آینده چه اتفاقی می افتد. مثلا اگر آیفون پسرتان در چند ماه اول گم، دزدیده یا خراب شود راه چاره ای فوق العاده دارید. یا اگر پسرتان خیلی آرام باشد و تا دو سال حتی خش نازکی هم روی صفحه نیفتد، بله حرام شدن پول است. البته یک سری افراد هم هستند که علاقه دارند تا مبلغی را که می خواهند به بیمه بسازند را در جیبشان بگذارند و امیدوار باشند مشکلی برای گجت شان پیش نیاید، و اگر هم چیزی شد با چند درصد از همان مبلغ بیایند کل خسارت را جبران کنند به جای آن که … .
در هر صورت اولین چیزی که باید بدانید همین است که شما چه قدر باید بابت بیمه نامه بپردازید و آن شما را چقدر ساپورت می کند. حال که آن را کامل متوجه شدید، چندین گزینه برای خریدن بیمه نامه های گجت ها مخصوصاً اسمارت فون ها جلوی پایتان خواهد بود؛ و همه این ها در حالیست که اپراتور های بی سیم بیمه نامه هایی مانند شرکت های ترد پارتی برایتان قرار خواهند داد.
عموماً بیمه نامه ها بیشتر از وارانتی (ضمانت) شما را حمایت کرده و پوشش می دهند، در پائین چند نمونه خسارت تحت حمایت را می بینیم:
• خسارات اتفاقی (شامل صفحه های شکسته و خسارات مایع مثل اسید و …)
• خش
• سرقت و دزدی
• مشکلات مکانیکی یا مشکلات فنی حتی خارج از وارانتی تولید کننده
چند مورد سیاست بیمه نامه ممکن است حساب های بانکی شما را در صورتی که دزدیده یا گم شود را به خوبی مانیتور و محافظت کند. همان طور که مشخص است هر بیمه نامه ای بالطبع باید قیمتی و به علاوه مالیات بر ارزش افزوده ای هم داشته باشد که بنا بر نوع دستگاه تان متغیر است. پس بهترست بدانید که بیشتر سیاست نامه ها قیمت های بالاتری برای اسمارت فون های معروف علی الخصوص آیفون دارند، پس بهترست قبل از ثبت نام برای هر گونه سیاست نامه ای قیمت ها و مالیات ها را چک کنید.
قبل از شروع برای انجام هر کاری بهترست (حداقل) اطلاعات کمی راجع به چند گزینه به دست آوریم؛
AT&T و وریزون وایرلس هر کدام پیشنهاد بیمه نامه خودشان را برای آیفون دارند. اما اسپرینت که یک بیمه نامه برای دیگر اسمارت فون ها در دست دارد، سیاست نامه ای برای آیفون ندارد، تی موبایل هم همینطور.
همچنین بیمه نامه هایی از دیگر شرکت ها (ترد پارتی) هم هست که می توان به ProtectYourBubble.com اشاره کرد. این شرکت بیمه نامه هایی برای آیفون به خوبی دیگر گجت ها در لیست پیشنهاد دارد که برای هر سیاست نامه ای که چه برای آیفون چه دیگر ها داشته باشید، 10 % تخفیف خواهد داشت.
بد نیست به قیمت ها هم نگاهی بیندازیم؛
AT&T
حق بیمه: $6.99 per month
مالیات کسر پذیر (خود دستگاه): $199
Verizon Wireless
حق بیمه: $9.99 per month
مالیات کسر پذیر (خود دستگاه): $169 برای 8GB, 16GB iPhone 4, 16GB iPhone 4S و, 8GB, 16GB iPhone 5 و $199 برای 32GB iPhone 4 و 32GB, 64GB iPhone 4S و 32GB, 64GB iPhone 5
Protect Your Bubble
حق بیمه: $7.99 per month
مالیات کسر پذیر (خود دستگاه): $120 (Other smartphones have a deductible of $100.)
حال که فهرست را دیدید به نظرتان کدام پلن بهتر به نظر می رسد؟ همان طور که به نظر می رسد وریزون بالاترین قیمت را دارد، البته دو سال حق بیمه که 410$ بازگشت خواهید داشت. حق بیمه ایتی اند تی 368$ دلار هست و بابل هم 312$ است.
حالا واقعا به نظرتان قیمت هر کدام از آن سیاست نامه ها نسبت به مقدارشان می ارزند؟ دوباره، این به نوع سیاست نامه تان به مدار ریسک پذیری و قدرت حفظ دستگاهتان بستگی دارد.
به یاد داشته باشید که اگر پسرتان واجد شرایط برای پیمان است، برایتان بین 649$ تا 849$ وابسته به نوع آیفونی که انتخاب می کنید دارد. حال همان بحث قبلیست که آیا پسرتان توانایی نگهداری از یک دستگاه را دارد؟ یا باید بیمه نامه بگیرید؟ یا ریسک می کنید و تاوان چند صد دلاری اش را برای خرید مجدد این دستگاه بدهید؟
من به شخصه، یک انسان ارزان خرید هستم و معمولا از این جور چیز های اضافه نمی گیرم! و تا به حال هم بیمه نامه نخریدم. تعریف از خود نباشد، تا کنون هیچوقت صفحه گوشیم را نشکاندم یا هیچوقت آن را با آب یا هر مایع دیگری منفجر نکرده ام، همچین آدمی هستم من! اما یکبار هنگامی که داشتم گلف بازی می کردمآیفون تری جی اسم را دزدیدند و چون واجد شرایط بودم، آیفون جدید را با پرداخت 200$ از طرف فروشنده ام دریافت کردم.
استفان ابت از شرکت پراتکت یور بابل، می گوید که 45 درصد کاربران اسمارت فون برای امنیت بیشتر، از بیمه نامه استفاده می کنند و گفت که همواره مشتریان بیشتری در حال عضویت در شرکت وی هستند.
“فروش ما هر هفته و هر هفته بیشتر می شود.” وی گفت. ما بسیار از افرادی که به اسمارت فون هایشان اهمیت می دادند مورد تشویق قرار گرفتیم و این به معنی ارزش پول آن ها برای ما نیست، ولی حقیقتا هیچ کس (امروزی) نمی تواند یک هفته بدون اسمارت فونش زندگی کند یا حداقل زندگی برایش دشوار می شود.
اپل کِیر (apple Care) چطور؟
برنامه اپل کِیرِ شرکت اپل، 99$ قیمت دارد و وارانتی (خدمات پس از فروش) را برایش یکسال دیگر بیشتر می کند. این پلن از همه نظر انسان را پشتبانی می کند، چه آنتن دهی چه فنی و … . همچنین قابلیت تعویض دو بار از نظر آسیب پذیری را پذیراست و هر بار تنها با پرداخت 49$ این امکان میسر می شود.
خوب حتما الان می گویید چه کاری است قیمت اپل حداقل یک سوم قیمت دیگر پوشش دهنده هاست. خوب بله اما دقت داشته باشید که این پوشش تنها برای آسیب دستگاهست و در صورتی که دستگاه دزدیده یا گم شود هیچ پشتوانه ای نخواهید داشت! به طوری که دپارتمان پلیس نیویورک اعلام کرده درصد دزدیدن آیفون و آیپد در بین ماه های ژانویه و اواخر سپتامبر افزایش 40% داشته است. چرا؟ خوب وقتی این همه سر و صدا کرده دیگر چه هدفی بهتر از این برای دزدان عزیز و گرامی؟؟؟
حال، آیا نیاز مبرمی به اپل کیِر پلاس دارید؟ پاسخ مفهوم و کوتاهش نه است. سیاست بیمه نامه هم مشکلات تکنیکی (فنی) را پشتیبانی می کند و هم موارد دیگر مثل گم شدن را پوشش می دهد. که البته اگر اپل را کنار بگزارید تنها مشکلی که دارید، پشتیبانی تلفنی و آنلاین از شرکت اپل است که البته می توانید از فروشگاه اپل نزدیک محلتان به خوبی دریافت کنید. و آیفون پسرتان در اولین سالی که از آن استفاده می کند (تا قلقش دستتش بیاید) به طور کامل مورد پشتیبانی قرار می گیرد.
فکر کنم که پیشنهاد مفید باشد. موفق باشی، تعطیلات (هالیدی) خوبی داشته باشی!
آیا باید برای آیفون بعدی صبر کنم؟
مگی عزیز، من الان نیاز به یک آیفون جدید دارم (گوشی کنونی بلک بری بلد 9930 از اپراتور اسپرینت) و دوست دارم تا یک گوشی جدید بگیرم؛ به عنوان یک پسر که جدید ترین تکنولوژی ها و گجت های روز را داشته باشد و من که می توانم با همه چیز به خوبی کنار بیایم (مخصوصا گوشی ها)، می خواهم آپگریدش کنم اما خوبت تقریبا غیر ممکن است. آیا باید تا زمانی که اپل 5 در ژوئن و ژولای بیاید، منتظرش بمانم؟ یا همین الان بروم و آن را مستقیما خریداری کنم؟ من جواب خیلی چیز ها را می دانم اما الان کمی گیج شده ام.
با تشکر
جردن

جردن عزیز، همان طور که در سوالت اشاره کردی، این تقریبا غیر ممکن است که بتوانی با هر تکنولوژی ای همگام بمانی، پس پیشنهاد می کنم زیاد وارد این بازی نشوی. اما این طور که به نظر می رسد تو اکنون به یک اسمارت فون جدید نیاز داری. پس پیشنهاد می کنم به جای انتظار بیخود به سمت علاقه ات بروی و یک گوشی هوشمند را همین الان بخری. با کمی نوسان قیمت می توانی گوشی ات را بفروشی و با همان مبلغ یک آیفون بخری. خیلی بهترست نه؟
موفق باشی

منبع: Cnet

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *