چگونگی مشاهده و ویرایش سخنرانی ها در گوکل درایو در حالت آفلاین

چگونگی مشاهده و ویرایش سخنرانی ها در گوکل درایو در حالت آفلاین
  • 1392/1/20
  • مژگان فنائی
  • 2

گوگل درایو این اطمینان را به شما می بخشد که بدون توجه به اینکه کجا هستید به فایل های مهم تان دسترسی یابید. نگرانی اصلی در مورد هر گونه خدمات ذخیره سازی ابری از دست دادن دسترسی به داده هایتان است هنگامی که از یک ارتباط اینترنتی برخوردار نیستید، که این حتا در زمان هایی رُخ می دهد که کمتر انتظار آن را دارید. به دلایلی همانند این و بسیاری دیگر، گوگل درایو یک حالت آفلاین را ارائه کرده است که به شما اجازه دسترسی به اسنادتان در گوگل کروم حتا هنگامی که آنلاین نیستید را می دهد. در آخرین به روز رسانی اش، گوگل پشتیبانی برای اسلایدها را به این حالت آفلاین افزوده است، که به شما اجازه ویرایش، مشاهده و ارائه آنها بدون نیاز به یک ارتباط اینترنتی را می دهد. برای این منظور می بایست دو برنامه کروم را نصب کنید و اندکی از تنظیمات گوگل درایو را تغییر دهید. این فرایند ساده بوده و با جزئیات در پایین ارائه شده است.

به گوگل درایو بروید، در سمت چپ با کلیک روی “بیشتر” گزینه ها را گسترش داده یا باز کنید. در گزینه های باز شده، یک گزینه “اسناد آفلاین” را مشاهده خواهید کرد؛ روی آن کلیک کنید، و حالت آفلاین (offline mode) را فعال سازید.

Offline Google Drive

سپس، باید دو برنامه کروم را نصب کنید، اولی برنامه کروم گوگل درایو است (با برنامه گوگل درایو برای دسکتاپ اشتباه نشود). برای مشاهده اسناد تان به صورت آفلاین نیازی به کار با برنامه دسکتاپ گوگل درایو نیست، و خیلی بهتر است که حتی اگر آن را روی رایانه تان نصب نکرده باشید. افزون بر برنامه کروم گوگل درایو (Google Drive Chrome App)، شما باید برنامه کروم اسلایدهای گوگل (Google Slides Chrome App) را نیز نصب کنید.

Google Drive Slide

شما اکنون می توانید به گوگل درایو تان بازگردید و یک اسلاید یا نگاره (presentation) در آن ایجاد کنید. با برنامه اسلایدهای نصب شده و فعال شدن حالت آفلاین گوگل درایو، شما قادر خواهید بود تا به سخرانی یا نگاره حتا در هنگام نبود هیچ گونه ارتباط اینترنتی، دسترسی یابید. برای دسترسی به فایل، به سادگی برنامه کروم اسلایدهای گوگل را باز کرده، گزینه برای ایجاد یک سخنرانی یا نگاره جدید را لغو (cancel) کنید، و از گزینه فایل> باز کردن به گوگل درایو تان بروید و سخنرانی یا نگاره ای که می خواهید باز شود را انتخاب نمایید. سخرانی یا نگاره می تواند به عنوان یک نمایش متحرک (slideshow) نشان داده شده، ویرایش، یا ارائه شود.

Offline Presentation-Google Drive

یک نوار اطالاعات زرد رنگ در بالا نشان خواهد داد که شما در حالت آفلاین هستید. چنانچه در حال ویرایش نگاره باشید، هر گونه تغییری که ایجاد نمایید هنگامی که دوباره به حالت آنلاین روید با ذخیره ابری همگام سازی خواهد شد. چنانچه پیشتر از این مورد آگاه نبودید، می توانید حالت آفلاین را برای اسنادتان با نصب برنامه کروم اسناد گوگل (Google Docs Chrome App) نیز فعال سازید. گوگل همچنین قول داده است که پشتیبانی از ویرایش آفلاین برای صفحه های گسترده گوگل (Google Spreadsheets) که هم اینک تنها قابل مشاهده بوده و در حالت آفلاین قابل ویرایش نیستند را ارائه نماید.

اگرچه شما می توانید از پشتیبانی همگام سازی دراپ باکس مانند گوگل درایو برای حفظ نسخه هایی از همه فایل های موجود در تمامی دستگاه هایتان و ویرایش اسناد و سخنرانی یا نگاره هایتان با استفاده از مجموعه آفیس مستقل که برای اسناد و نگاره هایتان در قالب اسناد گوگل (Google Docs) کار نمی کند، بهره برید. برخورداری از این پشتیبانی آفلاین برای ویرایش صفحه گسترده (spreadsheet) آفلاین می تواند برای بسیاری از ما که بر گوگل درایو به عنوان مجموعه آفیس مان تکیه می کنیم، نجات بخش باشد. توجه نمایید که چنانچه از یک حساب برنامه های گوگل (Google Apps) با دسترسی آفلاین که به وسیله مدیریت (administrator) غیر فعال شده است استفاده می کنید، قادر نخواهید بود تا به اسناد و سخنرانی یا نگاره هایتان به صورت آفلاین دسترسی یابید.

برای دریافت برنامه های مورد نیاز به پیوندهای پایین مراجعه نمایید:

Install Google Drive From Chrome Web Store

Install Slides From Chrome Web Store

نوشته ای از Fatima Wahab

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. سلام و درود دوست گرامی. سال نو مبارک.
      اگه پرسشی در زمینه این مطلب دارید خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم اما چنانچه پرسشتون در زمینه های دیگه باشه همکاران یا مدیریت محترم حتما پاسخگو خواهند بود.
      پاینده باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *