Google Play Store دانلودهای بیشتری نسبت به Apple App Store دارد،اما به اندازه آن سودآور نیست!

Google Play Store دانلودهای بیشتری نسبت به Apple App Store دارد،اما به اندازه آن سودآور نیست!
  • 1393/4/31
  • بهرام مرتاضی
  • 0

AppAnnie یک شرکت گسترده آمارگیری موبایلی است و اخیراً گزارشی از نحوه عملکرد Android و iOS در سه ماهه دوم سال جاری منتشر کرده است. هم Play Store و هم App Store در این بازه زمانی فوق العاده عمل کرده اند. این دو فروشگاه عملکرد خود را به ترتیب 60% و 45% نسبت به سه ماهه قبل بهبود داده اند.

این شرکت عنوان کرده است Play Store بیش از 50% دانلود بیشتری نسبت به App Store داشته است، اگر چه در بحث درآمدزایی این App Store است که همچنان پیشتاز است.

gsmarena_001 (2)

در حقیقت اپل با 80% سود بیشتر گوگل را در دوردست ها پشت سر خود قرار داده است. خبر خوب دیگر از سمت اپل این است که آن ها 45% سود بیشتر نسبت به سه ماهه قبل خود کسب کرده اند. البته برای گوگل هم 30% افزایش درآمد ثبت شده است.

ایالات متحده، برزیل و هند سه کشوری هستند که بیشترین دانلودها را از Play Store داشته اند. هند نسبت به سه ماهه پیشین 2 رتبه صعود داشته است. تعجب برانگیز است اگر بدانید که بیشترین سود Play Store از سمت ایالات متحده نبوده است، بلکه بیشترین اپلیکیشن ها را ژاپنی ها خریداری کرده اند! به دنبال آن ایالات متحده، کره جنوبی، آلمان و تایوان قرار دارند.

بازی ها بیشترین سود دهی را داشته اند. در حالی که بخش ابزارها (Tools) و ارتباطات (Communications) با فاصله کم در کنار دسته بندی بازی ها قرار دارند. AppAnnie پیش بینی کرده است با آغاز برنامه Android One، عملکرد سیستم عامل گوگل در بازار تقویت می شود.

منبع خبر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *