رقبای اپل به شدت از Apple Pay انتقاد کردند

رقبای اپل به شدت از Apple Pay انتقاد کردند
  • 1393/10/16
  • سجاد جمالی
  • 2

با این که ایده استفاده از فناوری Apple Pay  که توسط کپانی اپل در ایفون های جدید به وجود امده بسیار ساده بود. اما بد نیست که بدانید انحصاری بودن استفاده از ان در محیط دستگاه های اپل و نبود امکان استفاده عمومی اپلیکیشن ها از این ویژیگی در حقیقت ان را به یک مکانیزم تبلیغاتی غیر ملموس برای اپل تبدیل ساخته است .  بانک های امریکا برای تبلیغات خود در تلوزیون مجبور به بردن نام اپل شده اند که این باعث به صدا در امدن سرویس های رقیب اپل است

چرا Apple Pay؟

انتقال ایمن ، داشتن پشنیبانی و اسانی استفاده   که هم اکنون با Touch ID توسعه یافته همه و همه باعث این شده که استفاده از این فناوری به حد اکثرخود در میان اقشار امریکایی برسد. بخصوص با توجه به ضریب بالای کاربری از گجت های اپل در آمریکا بانک های آمریکایی که عمده سرویس های مالی را ارئه میدهند باید به ناچار خود را با سرویس های ارائه شده مطابق ساخته و حتی حقوقی را برای زنده نگه داشته شدن نامشان در میان سرویس های پر استفاده مردمی به اپل بپردازند.

چرا این مشکل برای سامسونگ ایجاد نشد؟

تفاوت اصلی استفاده از سرویس NFC در میان اپل و سامسونگ در گرفتن انحصار استفاده از خدمات این تکنولوژی بود. چنانچه اپل هم همانند سامسونگ تنها به جنبه های سخت افزاری موضوع فکر میکرد و اجازه استفاده از ان را برای تمامی اپلیکیشن ها باز میگذاشت نیازی نبود که شرکت های مختلف برای عضو شدن در این سرویس هیچ مالیاتی به اپل بپردازند. اما هم اکنون با انحصاری شدن این سرویس در قالب نرم افزاری اپل پی، ضمن افزایش امنیت انتقال داده و امکان ارائه پشتیبانی بهتر در صورت بروز خطا همه شرکت ها باید در هنگام نام بردن از امکانات شبکه خود در Apple Pay نامی از اپل هم ببرند.

در کل این گونه به نظر می اید که فعالیت های اپل در این زمینه از پیش تعیین شده و مدیریت شده بوده است و انتقاد های شدید رقیبان به جایی نمیرسد. البته نمیتوان انکار کرد که این نوع پرداخت باز هم یکی از اهداف زیرکانه اپل برای تبلیغات و پشت سر گذاشتن رقیبان بوده است. اگر به تاریچه این کمپانی امریکایی نگاهی اندازیم متوجه میشویم که از این دست فعالیت ها توسط اپل برای کنار زدن رقیبان قبلا هم وجود داشته .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. سلام. طبیعیه دوست عزیز. گوشی هایی که توسط خود اوپراتور آنلاک میشه سیمکارت داخل جعبه اش هست. نگران نباشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *