تشخیص چهره ویندوز ۱۰ گول دوقلو ها را نمی خورد

تشخیص چهره ویندوز ۱۰ گول دوقلو ها را نمی خورد
  • 1394/6/2
  • پرهام
  • 0

اکثر کاربران دوست دارند حداقل امنیتی را برای سیستم رایانه ای خود داشته باشند؛ در این میان استفاده از رمز عبور یکی از متداول ترین گزینه های روی میز است. با این حال شرکت های سازنده در سال های گذشته سعی کرده اند راه های سریع تر و بهتری جهت قفل سیستم عامل های مختلف طراحی نمایند.

قابلت تشخیص چهره ویندوز ۱۰ نیز بدین منظور و جهت سهولت بیشتر در قفل و باز کردن ویندوز طراحی شده است. اما این ویژگی در ویندوز ۱۰ چقدر خوب عمل می کند؟ به نظر می رسد این سیستم در نسخه ۱۰ ویندوز آنقدر خوب کار می کند که حتی اگر همزاد شما هم بخواهد وارد سیستم شود، از ورودش جلوگیری به عمل می آید! یک فرد استرالیایی در این زمینه آزمایشی را طراحی کرده است.

در ادامه مطلب با مشروح خبر همراه گویا آی تی باشید.

این فرد استرالیایی در آزمایش غیر رسمی خود سعی کرده است یه کمک دو قلو های شبیه به هم این سیستم امنیتی در ویندوز را گول بزند. با این حال، قابلیت تشخیص چهره ویندوز حتی یک بار هم گول نخورده است. سیستم تنها برای آن قلی که صورت خود را جهت شناسایی تنظیم کرده بود، باز می شد. پس از حقه های مختلف این دو قلوهای ، به عنوان مثال تار کردن وب کم رایانه یا شکل هم کردن مدل مو هایشان، نیز سیستم با مشکل در ورود قل دیگر مواجه شده است.

البته این آزمایش ممکن است در سیستم های دیگر با وب کم های حساس یا ضعیف نتایج متناقضی را شامل شود، به عنوان مثال در یوگا پرو ۳٫  به هر حال نتایج این آزمایش حداقل ما را از حساس بودن این بخش مطلع می سازد و نگرانی های کاربران از امنیت سیستم خود کاسته می شود.

حال نظر شما پیرامون این موضوع چیست؟ آیا از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید و قابلیت تشخیص چهره را فعال کرده اید؟ از عملکرد این بخش رضایت دارید؟ نظرات خود را در بخش پایین با ما و خوانندگان گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع مطلب: وب سایت Make use of

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *