چگونه یک MP3 Player مناسب خریداری کنیم؟

چگونه یک  MP3 Player مناسب خریداری کنیم؟
  • 1395/9/16
  • زهرا معبودی
  • 0

پیش از خرید از وسیله ای چه الکترونیکی باشد و چه غیر الکترونیکی بهتر است در ابتدا گشتی در اینترنت زده جزئیات دقیق تری از محصول مورد نظر خود کسب نمایید همچنین لازم است تا با انجام تحقیقات بتوانید بهترین مزیت ها و معایب موجود در محصول مورد نظر خود را بیابید. از این رو در راهنمای خرید امروز مجله اینترنتی گویا آی تی قصد داریم به بررسی نکات ضروری در خرید یک MP3 Player اشاره نماییم تا بتوانید خریدی ساده تر و هوشمندانه تر را تجربه نمایید.

فاکتور های بسیاری در خرید یک  MP3 Player  مرغوب و با کیفیت دخیل هستند که از آن جمله می توان به حافظه ذخیره سازی، اندازه، قیمت، فرمت های تحت پشتیبانی و … اشاره نمود. در ادامه به بررسی دقیق تر این موارد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

MP3 Player ها ابزارهای کوچک و کاربردی هستند که م یتوانند با در اختیار گذاشتن یک حجم زیاد از حافظه به شما در شنیدن موسیقی و هر صدای دیگری که دوست دارید کمک نماید. با پیشرفت تکنولوژی هر روز حجم داخلی ای که در اختیار کاربر قرار میگیرد افزایش می یابد و در مقابل ابعاد دستگاه کوچکتر و جمع و جور تر می شود.

اصلی ترین نکاتی که باید در خرید یک MP3 Player  به آن توجه نمایید.

ابعاد MP3 Player در مقایسه با حجم آن

در ابتدا و به عنوان مهمترین فاکتور باید به اندازه (ابعاد) و حجم حافظه داخلی دستگاه توجه نمایید. در صورتی که قصد دارید از MP3 Player برای شنیدن موزیک در زمان ورزش استفاده نمایید ابعاد اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای مصارف این چنینی انواعی مانند iPod Shuffle با وزن ۹ گرمی می توانند بسیار مناسب باشند. البته پیش از خرید توجه داشته باشید که این نوع از پلیر ها تنها دارای ۴ مگابایت فضای داخلی هستند که چیزی در حدود ۱۰۰۰ ترک را در خود ذخیره خواهد کرد. همچنین iPod Shuffle ها فاقد صفحه نمایشگر هستند تا به وسیله آن بتوان ترک مورد نظر را مشاهده نمود. البته این نوع مزایایی چون وزن کم، قیمت مناسب، گیره برای اتصال به لباس را نیز دارد که می توانند فاکتور های خوبی برای یک پلیر محسوب شوند.

در صورتی که کمی بی نظم و شلخته هستید توصیه اکید ما خودداری از خرید یک پلیر کوچک و جمع و جور است زیرا خیلی زود شما را به دردسر می اندازد.

مشاهده فایل های ویدئویی

در صورتی که حسابی اهل فیلم دیدن هستید و حتی از دیدن فیلم در صفحه نمایش های کوچک هم لذت می برید می توانید دستگاهی را انتخاب نمایید که علاوه بر دارا بودن سایز کافی برای حافظه از یک نمایشگر با ابعاد مناسب نیز برخوردار باشد. در این بخش پیشنهاد ما به شما iPod نسل چهارم است که می تواند برایتان مناسب باشد.

برای خرید Player چقدر هزینه می کنید

همانطور که می دانید میزان حجم Player  در کنار ابعاد و کیفیت نمایشگر آن ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد بنابراین بهتر است در ابتدای کار یک بودجه تقریبی برای خود تعیین نمایید تا از سردرگمی و پریشانی های بعدی تا حد زیادی جلوگیری نمایید.

سازگاری

یکی از فاکتورهای مهم دیگر که در زمان خرید MP3 Player  باید به آن توجه نمایید، داستان سازگاری ابزار خریداری شده با سیستم عامل رایانه شخصی شماست. به عنوان مثال در صورتی که از یک مک بوک برخوردار هستید بهتر است MP3 Player  انتخابی شما از نوع iPod باشد تا سازگاری کافی میان این دو ابزار برقرار گردد. البته در صورتی که سیستم عامل شما ویندوز است اصلا نیازی به نگرانی نیست چون اغلب دیوایس های موجود در بازار این سیستم عامل را ساپورت می کنند.

برای اطمینان از اینکه Player شما بیشتر فرمت های صوتی را پخش می کند، لیست فرمت های صوتی مختلف و اصلی را در ادامه عنوان کردیم تا هنگام خرید player این فرمت ها را بررسی کنید و مطمئن شوید Player شما بیشتر فرمت ها را پخش خواهد کرد.

  • AA
  • AAC
  • FLAC
  • MP3
  • MP3Pro
  • OGG
  • WAV/AIFF
  • WMA

کیفیت صدا

متاسفانه این مورد با وجود اینکه از آیتم های با اهمیت است اما به صورت عملی قادر به تست آن نخواهید بود.از این رو تنها راه جایگزین این است که پیش از خرید از افرادی که از  Player مورد نظر شما استفاده نموده اند پرس و جو نموده و اطلاعات لازم را کسب  نمایید. همچنین می توانید درباره بهترین Player با کیفیت مناسب تحقیق نمایید و یا با پرسش در بخش نظرات از کاربران دیگر بخواهید تا نظرشان را درباره Player مورد نظر شما بیان نمایند.

عمرباتری Player چقدر باید باشد

به منظور درک میزان حجم بارتی و نگهداری آن توسط پلیر مورد نظر خود در زمان خرید باید به عدد مشخص شده در پشت دستگاه که با عبارت mAh  نشان داده شده است توجه نمایید. هرچه این عدد بالا تر باشد. دستگاه مورد نظر شما مدت زمان بیشتری می تواند برق خود را با یک بار شارژ باتری تامین نماید.

حافظه Mp3 Player ها

در گذشته MP3 Player ها از Hard Drive به منظور حافظه ذخیره سازس استفاده می کردند ولی با پیشرفت فناوری و کاهش قیمت حافظه ها، Player ها از فلش مموری برای ذخیره سازی استفاده نمودند.

iPod Classic یکی از انوع player هایی است که حافظه زیادی بین پلیرهای نوع Hard Drive دارد. ولی Flash Memory Mp3 Player که به آنها Solid State mp3 Player هم گفته می شود،  کم حافظه تر هستند. مزیت Solid State ها نسبت به Player هایی که حافظه بالایی دارند، این است که عمر باتری بیشتری دارند.

اتصال به رادیو، اینترنت و بلوتوث

از قابلیت های جالب دیگری یک پلیر می تواند به آن مجهز شود امکان پخش مستقیم از رادیو و ضبط همزمان آن است. در صورتی که به شنیدن رادیو علاقه دارید حتما در زمان خرید این فاکتور را در نظر بگیرید. همچنین می توانید به عنوان یک آیتم تکمیلی به قابلیت اتصال پلیر به صورت بی سیم به شبکه اینترنت نیز دقت نمایید. تعداد کمی از MP3 Player ها نیز مانند iPod Touch به صورت بی سیم به اینترنت متصل می شوند.

بعضی از Player ها نیز مانند YP-Tp سامسونگ از تکنولوژی بلوتوث بهره می برند و شما می توانید با هدفون بی سیم با Player ارتباط برقرار کرده و به آهنگ ها گوش دهید.

در ادامه این راهنمای خرید قصد داریم به معرفی برخی از برندهای مطرح در زمینه تولید پلیر بپردازیم تا بتوانید بسیار ساده تر دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

ArchOS

یکی از برند های معروف و با کیفیت فرانسوی ArchOS می باشد. این برند  محبوب که در سال ۲۰۰۰ اولین پلیر خود را به بازار معرفی نمایید تا کنون ۵ نسل از پلیر های با کیفیت خود را تولید نموده است. در سال ۲۰۰۹ این کمپانی ۳ مدل محبوب و ارزان قیمت خود را با نام های Archos 2، Archos3 و Archos Clipper روانه بازار نمود. جدیدترین MP3 Player این کمپانی نیز Archos 5 نام دارد که به سیستم عامل گوگل اندروید مجهز است.

Creative

creative-zen-x-fi2

کمپانی ای که برای اولین بار MP3 Player ها را به بازار معرفی نمود کمپانی Creative بود. محبوب ترین پلیر های این کمپانی سری Zen این برند است. Creative Zen-X-Fi 2 یکی از محبوب ترین پلیر های این کمپانی است که در سال ۲۰۰۹ با یک نمایشگر ۳ اینچی لمسی روانه بازار شد.

Microsoft

microsoft-zune-hd_1

مایکروسافت پلیر مدل Zune خود را در سال ۲۰۰۵ روانه بازار کرد و در سال ۲۰۰۹ مدل جدیدتر آن را با نام Zune HD معرفی نمود.Zune ها این قابلیت را دارند که بدون سیم اطلاعات را به Zune دیگر منتقل نمایند و با کامپیوتر نیز ارتباط برقرار کنند. این Player فعلا تنها در امریکا عرضه شده است.

Philips

پلیر های کمپانی فیلیپس عقب با نام GoGear تولید و عرضه می گردند. محصولات این برند بسیار سبک، کوچک و با دوام هستند و عملکرد خوبی را از خود نشان می دهند. اغلب پلیر های این کمپانی از نوع Solid State هستند.

Samsung

samsung_yp_r1_news

کمپانی سامسونگ نیز مانند فیلیپس پلیر های خود را اغلب از نوع Solid State Sansa  تولید می نماید از این رو محصولات این کمپانی نیز  کوچک و سبک هستند. جدیدترین پلیرهای این کمپانی به تازگی با عنوان گالاکسی تولید و روانه بازار شده اند. این پلیر ها از سیستم عامل اندروید و عملکرد مطلوب و کارآمدی برخوردار هستند.

SanDisk

برند SanDisk بیشتر به سبب تولید انواع حافظه شهرت دارد اما پلیر های ساخته شده توسط این کمپانی نیز که نام Sansa تولید می شوند از نوع Sansa بوده و حافظه نسبتا کمی نیز دارند.

Sony

sony-walkman-1

کمپانی سونی همواره و در تمامی عرصه ها تولید کننده محصولاتی خلاقانه و منحصر به فرد است. پلیر های این کمپانی که با نام Walkman عرضه می شوند نیز مانند سایر محصولات از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند.

Apple

با وجود این همه برند و محصول متنوع و گسترده باز هم باید گفت محصولات کمپانی اپل طرفداران و کاربران بسیاری دارد و توانسته عنوان اولین تولید کننده Player های محبوب کاربران را از آن خود نماید. بسیاری بر این باورند که برخی محصولات اپل یک نسخه کپی شده از کمپانی سونی هستند. به عنوان مثال طرح iPod Shuffle از مدل NWZ-W202 سونی و طرح iPod Touch این برند از Player های NWZ-X1050 تقلید شده است. اما با تمام این صحبت ها و شایعات اپل با استقامت به راه خود ادامه می دهد و همچنان توانسته بیشترین رضایت کاربران را از آن خود کند.

منبع: Which.co.uk

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *