آموزش اجرای اپلیکیشن های اندرویدی درکروم بوک

آموزش اجرای اپلیکیشن های اندرویدی درکروم بوک
  • 1395/10/7
  • زهرا معبودی
  • 0

با اعلام رسمی گوگل مبنی بر پشتیبانی قریب الوقوع دستگاه‌های مجهز به Chrome OS از بیش از یک میلیون اپلیکیشن اندرویدی، افرادی که کروم‌بوک دارند می‌توانند امیدوار باشند که تا چند ماه آینده مشکل کمبود اپ در این سیستم عامل تا حد قابل قبولی برطرف شود. البته بعضی از کروم‌بوک‌های سازگار از همین الان هم به گوگل پلی دسترسی خواهند داشت.

به عبارت دیگر بعضی از شما از همین لحظه می‌توانید از اپلیکیشن‌های اندرویدی محبوب خود در کروم‌بوک‌تان استفاده کنید. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما بگذاریم.

نیازمندیها

دستگاه‌هایی که در حال حاضر از این امکان پشتیبانی می‌کنند شامل ASUS Chromebook Flip، Chromebook Pixel (2015) و Acer Chromebook R11 هستند (البته این دستگاه‌ها شاید هنوز هم قادر به استفاده از این قابلیت نباشند، ولی به زودی امکان آن فراهم می‌شود!). اگر می‌خواهید قبل از انتشار عمومی از فروشگاه گوگل پلی استفاده کنید، باید یکی از این سه دستگاه را داشته باشید. نکته‌ی مهم دیگر این است که این دستگاه‌ها باید مجهز به نسخه‌ی ۵۳ کروم OS یا نسخه‌ای بالاتر از آن باشند که آن هم در حال حاضر فقط از کانال به‌روز رسانی توسعه دهندگان قابل دستیابی است.

اگر تصمیم دارید که تا روز انتشار عمومی صبر کنید، باید بدانید که این قابلیت برای همه‌ی کروم‌بوک‌ها عرضه نخواهد شد. دستگاه‌های Chrome OS قدیمی به فروشگاه گوگل پلی دسترسی نخواهند داشت. لیست دستگاه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد را از گوگل پیدا کنید.

سوئیچ کردن به کانال توسعه دهندگان Chrome OS

اگر کروم‌بوک شما از جمله دستگاه‌های پشتیبانی شده است و می‌خواهید به کانال توسعه دهندگان سوئیچ کنید تا بتوانید به فروشگاه گوگل پلی دسترسی داشته باشید، روش انجام این کار خیلی پیچیده نیست. فقط باید بدانید گزینه‌ی آن را از کجا پیدا کنید.

قبل از این که کار را شروع کنید بدانید که واقعاً دارید چه می‌کنید. کانال توسعه دهندگان Chrome OS به شما اجازه می‌دهد تا قبل از عموم مردم بعضی از جدیدترین ویژگی‌ها را امتحان کنید، ولی گه‌گاه به مشکلاتی هم بر می‌خورید، چون این به‌روز رسانی‌ها نهایی نشده و هنوز در مرحله‌ی آزمایش قرار دارند.

مراحل سوئیچ کردن به کانال توسعه دهندگان در Chrome OS به شرح زیر است:

۱. از گوشه‌ی سمت راست پایین صفحه بر روی تصویرتان کلیک کنید.

۲. از بین گزینه‌هایی که ظاهر می‌شود Settings را انتخاب نمایید.

۳. به بالای صفحه نگاه کنید و گزینه‌ی About Chrome OS را انتخاب نمایید.

۴. بر روی لینک آبی رنگ More info کلیک کنید.

۵. در کنار گزینه‌های جدیدی که باز می‌شود، دکمه‌ی Change Channel را هم می‌بینید. بر روی آن کلیک نمایید.

۶. گزینه‌ی Developer – unstable را انتخاب کرده و Change Channel را بزنید.

۷. بگذارید فرآیند کار توسط کروم‌بوک انجام شود، سپس دستگاه را مجدداً راه‌اندازی کنید تا کار به پایان برسد.

run-android-apps-chromebook-

فعال سازی فروشگاه گوگل پلی

علی‌رغم تمام چیزهایی که گفته شد، حتی اگر دستگاه شما در میان دستگاه‌های پشتیبانی شده باشد و نسخه‌ی ۵۳ سیستم عامل را هم داشته باشید، اما به سادگی نمی‌تواند Google Play Store را در صفحه‌ی خود ببینید. بنابراین با دنبال کردن مراحل زیر باید آن را فعال کنید:

۱. از گوشه‌ی سمت راست پایین صفحه بر روی تصویرتان کلیک کنید.

۲. از بین گزینه‌هایی که ظاهر می‌شود Settings را انتخاب نمایید.

۳. در زیر قسمت Android Apps گزینه‌ای تحت عنوان Enable Android Apps to run on your Chromebook وجود دارد. تیک آن را بزنید.

۴. در پنجره‌ی جدید بر روی Get started کلیک کنید.

۵. شرایط سرویس را مطالعه کرده و با آن موافقت نمایید.

۶. فروشگاه گوگل پلی حالا نمایش می‌یابد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

سازگاری اپلیکیشنها

ذکر این نکته حائز اهمیت است که همه‌ی اپلیکیشن‌هایی که در گوگل پلی وجود دارند بر روی Chrome OS اجرا نمی‌شوند و حتی اگر اجرا شوند هم باز این امکان وجود دارد که با مشکلات مختلفی مواجه شوید. این قابلیت نوپاست، بنابراین انتظار می‌رود که تا چند ماه آینده اوضاع بهتر شود.

آیا تا به حال اپلیکیشن‌های اندروید را بر روی کروم‌بوک امتحان کرده‌اید؟ این آزمایش تجربه‌ی کاربری شما را تغییر خواهد داد. اما آیا این کار بالاخره باعث افزایش اقبال عمومی نسبت به کروم‌بوک‌ها خواهد شد؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع: androidauthority

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *