گوشی پرچم‌دار جدید شرکت سونی به نمایشگر ۴K مجهز خواهد بود

گوشی پرچم‌دار جدید شرکت سونی به نمایشگر ۴K مجهز خواهد بود
  • 1395/11/25
  • مقدم
  • 0

ماه گذشته، شرکت سونی دعوت‌نامه‌های خود را برای برگزاری یک رویداد خبری در کنگره جهانی موبایل در ماه فوریه ارائه داد و بسیاری انتظار دارند که این سازنده ژاپنی در شهر بارسلون به صورت رسمی، از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود رونمایی کند. به‌تازگی، اطلاعات جدیدی در رابطه با گوشی پرچم‌دار جدید سونی با اسم رمز “Yoshino” منتشر شده است و بخشی از مشخصات‌فنی این محصول را نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

در ماه سپتامبر، شرکت سونی گوشی اکسپریا XZ را به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید خود برای نیمه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه کرد. در شایعه جدید نیز، به نام “اکسپریا XZ 2” برای گوشی پرچم‌دار سونی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ اشاره شده است و این مدل به مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند مجهز خواهد بود. علی‌رغم کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش و مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندتر، ممکن است اکسپریا XZ 2 نسبت به نسل گذشته خود قیمت کم‌تری داشته باشد.

گفته می‌شود که این گوشی به نمایشگر ۴K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل مجهز شده است و اکسپریا XZ 2 دومین گوشی‌هوشمند شرکت سونی در بازار خواهد بود که از یک نمایشگر با رزولوشن بالا استفاده می‌کند. همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، گوشی اکسپریا زد ۵ پریمیوم نیز به نمایشگر مشابهی مجهز شده بود اما این گوشی به صورت محدود در دسترس قرار داشت و قیمت بالایی نیز برای آن در نظر گرفته شده بود.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، گوشی جدید سونی از چهار گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و آن‌را در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار گذشته سونی در جایگاه بهتری قرار می‌دهد. البته چندان نباید برای عرضه این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام منتظر باشید زیرا همان‌طور که اطلاع دارید، تراشه‌ اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تا اواخر ماه آوریل در اختیار سازندگان دیگر قرار نخواهد گرفت.

اندروید نوقا ۷٫۰

از طرفی، بسیار بعید است که شرکت سونی به سیاست غلط خود مبنی بر فروش گوشی‌های هوشمند خود با فاصله قابل‌توجهی پس از رونمایی از آن‌ها ادامه دهد و به همین جهت، اکسپریا XZ 2 به تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ یا ۸۲۰ کوالکام مجهز خواهد بود. البته شرکت سونی در این زمینه تنها نیست و گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی نیز به دلیل عرضه در ماه مارس، با تراشه پرچم‌دار نیمه دوم سال ۲۰۱۶ اسنپدراگون کوالکام همراه شده است.

در کنار رونمایی از گوشی اکسپریا XZ 2، انتظار داریم که شرکت سونی گوشی میان‌رده جدید خود یعنی اکسپریا XA (مدل ۲۰۱۷) و یک گوشی با شماره‌ مدل G3221 را به صورت رسمی معرفی نماید. نسخه جدید گوشی اکسپریا XA سونی به تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک با هشت هسته پردازشی، سه گیگابایت حافظه رم، صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی اچ‌دی با حاشیه‌های بسیار کم و درگاه یواس‌بی Type-C ارائه شود. هم‌چنین پیش‌بینی شده است که مدل ۲۰۱۷ گوشی اکسپریا XA سونی تنها ۸ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت.

 مدل دیگر با شماره مدل G3221 نیز با نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی همراه شده است اما جزئیات چندانی در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری آن وجود ندارد. البته در یک شایعه فاش شده بود که این گوشی نیز به احتمال زیاد از تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک استفاده می‌کند. کنفرانس خبری شرکت سونی در ۲۷ فوریه برگزار خواهد شد و صحت گمانه‌زنی‌های موجود پیرامون گوشی‌های هوشمند جدید این سازنده ژاپنی در نهایت مشخص می‌شود.

منبع: Neowin

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *