رندر جدیدی از مدل ۲۰۱۷ گوشی اکسپریا XZ سونی با حاشیه‌های بسیار کم فاش شد

رندر جدیدی از مدل ۲۰۱۷ گوشی اکسپریا XZ سونی با حاشیه‌های بسیار کم فاش شد
  • 1395/12/5
  • مقدم
  • 0

شرکت سونی تنها یکی از سازندگان عمده گوشی‌های هوشمند است که تصمیم دارد تا از محصولات جدیدی در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی کند. با این‌حال، این سازنده ژاپنی برای رونمایی از تعداد قابل‌توجهی از گوشی‌های هوشمند جدید خود برنامه‌ریزی کرده است و شایعات نشان می‌دهد که حداقل سه گوشی‌هوشمند جدید سونی در کنگره جهانی موبایل به صورت رسمی معرفی خواهد شد. به‌تازگی، رندر جدیدی منتشر شده است که مدل جدید گوشی اکسپریا XZ را با حاشیه‌های بسیار کم در اطراف‌ صفحه‌نمایش، نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

یکی از موردانتظارترین محصولات جدید شرکت سونی، مدل ۲۰۱۷ گوشی اکسپریا XZ است و انتظار می‌رود که این گوشی در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی شود زیرا شرکت سامسونگ، بخش اول از تولید تراشه‌ اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را به گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس اختصاص داده است.

با این‌حال، ممکن است گوشی پرچم‌دار جدید شرکت سونی با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام زودتر عرضه شود یا شرکت سونی با معرفی تعدادی نمونه آزمایشی از گوشی‌هوشمند اکسپریا XZ (مدل ۲۰۱۷ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام) عرضه آن‌را برای چند هفته یا چند ماه تا آماده‌شدن تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به صورت انبوه، به تعویق بیاندازد.

با قضاوت براساس رندر منتشر شده از مدل جدید گوشی اکسپریا XZ، باید گفت که این گوشی در مقایسه با نسل قبل چندان متفاوت نخواهد بود یا حداقل در پنل جلوی دستگاه، چیزی وجود ندارد که این تفاوت را نشان دهد. البته، حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و هیچ دکمه فیزیکی در پنل جلویی جلب‌توجه نمی‌کند. جای‌گیری دکمه‌های کاهش و افزایش صدا، دکمه مخصوص برای تصویربرداری و دکمه پاور (که حسگر اثرانگشت در آن جای گفته است)، همانند دکمه‌های فیزیکی موجود در مدل ۲۰۱۶ گوشی اکسپریا XZ خواهد بود.

اکسپریا XZ

گفته می‌شود که مدل جدید گوشی اکسپریا XZ با چهار گیگابایت حافظه رم همراه شده است و احتمالاً می‌توان انتظار داشت که از یک نمایشگر با رزولوشن بیشتر در مقایسه با نسل قبل استفاده نماید. شرکت سونی همواره نشان داده است که علاقه‌ای به تقلید کورکورانه از شرکت‌های سازنده دیگر ندارد و به همین جهت، شاید مشخصات سخت‌افزاری محصولات این سازنده در مقایسه با محصولات هم‌قیمت خود ضعیف‌تر به‌نظر برسد.

 با این‌حال، عرضه مدل ۲۰۱۷ گوشی اکسپریا XZ با نمایشگر Full HD همانند نسل قبل، تنها مانع از فروش آن خواهد شد و شرکت سونی تمایلی به نادیده‌گرفتن انتظارات کاربران از محصولات جدید خود ندارد. احتمال می‌دهیم که مدل جدید اکسپریا XZ با نمایشگر Quad HD به بازار عرضه شود. هرچند در سایر مشخصات‌فنی به دلیل نداشتن نوآوری‌های نرم‌افزاری، احتمالاً چندان برای رقابت با گوشی‌های پرچم‌دار جدید از جمله ال‌جی جی ۶ و گلکسی اس ۸ سامسونگ مناسب نخواهد بود.

انتظار می‌رود که شرکت سونی تا چند روز آینده به صورت رسمی از مدل ۲۰۱۷ گوشی اکسپریا XA با نمایشگر ۵٫۲ اینچی اچ‌دی و تراشه هلیو پی ۲۰ مدیاتک رونمایی کند و یک گوشی میان‌رده و یک گوشی رده‌بالا نیز در نمایشگاه MWC 2017 به صورت رسمی توسط این سازنده ژاپنی ارائه می‌شود. البته در حال‌حاضر، شرکت سونی به صورت رسمی این موضوع را تایید نکرده است و نمی‌دانیم که این شایعه‌، تا چه حد صحت دارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *