آموزش کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در اندروید

آموزش کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در اندروید
  • 1396/3/8
  • زهرا معبودی
  • 0

تصاویر از جمله عناصری هستند که این روزها از طریق شبکه های اجتماعی و شبکه های موبایلی و نرم افزارهای ارتباط جمعی به طور زیاد و بسیار زیاد رد و بدل می شوند. حتی شما وقتی که در مکانی دیدنی هستید، تمایل دارید تصویری از آن گرفته و برای دوستان خود ارسال کنید اما این تصاویر، چیزی در پنهان خود دارند که موجب می شود کارکردن با آن ها کمی درد سر ساز باشد.

مثلا ممکن است شما بخواهید گروه زیادی از عکس ها را برای دوستان خود ارسال کنید، مخصوصا اگر از اینترنت دیتا و سیم کارت استفاده کنید، ممکن است شاهد از دست رفتن سریع ترافیک تان باشید. شاید شما ادمین یک سایت هستید و یا اینکه می خواهید روی سایت خود عکس بگذارید، قطعا باید تصاویری را روی سایت خود بگذارید که از مانع لود سریع سایت نشوند. از همه مهم تر این روزها اغلب کاربران موبایل یک اکانت اینستاگرام هم دارند. اینکه شما هر روز بخواهید شمار زیادی عکس روی اینستاگرام بگذارید مطمئن باشید که خیلی زود حجم ترافیک تان تمام خواهد شد اما یک راه حل ساده و پسندیده و بدون خرج وجود دارد که گویا آی تی امروز آن را با شما در میان می گذارد تا بتوانید زندگی دیجیتالی کم هزینه تری داشته باشید. با ما همراه باشید.

compress-images-android

یکی از راه های ارزشمند برای کاهش هزینه های زندگی دیجیتالی این است که فقط تصاویری که می خواهید آپلود کنید یا برای دیگران به اشتراک بگذارید را کم حجم کنید. بدین منظور ابزارهای وبی و موبایلی زیادی وجود دارد اما اینکه شما بتوانید ابزاری ساده و رایگان داشته باشید که بدون محدودیت برایتان کار کند، ارزشمند تر است. از این رو ما یک ابزار ساده در نظر گرفته ایم تا آن را به شما معرفی کنیم تا آن را دانلود کنید و نصب کنید و روش کار کردن با آن را بیاموزید.

معرفی اپلیکیشن Photo Compress 2.0 برای کاهش حجم تصاویر

اپلیکیشن های متفاوتی برای کاهش حجم تصاویر وجود دارد که می توانید آن ها را از مارکت های مختلف دانلود کنید و از آن استفاده کنید، اما گویا آی تی به دلایل مختلفی تصمیم دارد از میان این همه اپلیکیشن Photo Compress 2.0 را به شما معرفی کند که پاره ای از دلایل آن را با شما مطرح می کنیم.

اول اینکه Photo Compress 2.0 یک اپلیکیشن رایگان است که نیازی نیست برای استفاده از آن پرداختی داشته باشید پس تقریبا ۱۰۰ درصد کاربرانی که این مطلب را می بینند می توانند آن را دانلود و نصب کنند و از آن بهره ببرند.

این اپلیکیشن بدون هر گونه تبلیغاتی در اختیار کاربر قرار می گیرد پس آن را با هیچ گونه ابزار اضافی و تبلیغاتی نخواهید دید، بنابراین می توانید از یک برنامه ساده و بدون کلیشه بهره مند شوید.

استفاده از این اپلیکیشن نیازی به روت کردن گوشی ندارد بنابراین بدون نیاز به دستکاری گوشی، و به خطر افتادن سلامت گوشی می توانید از آن بهره مند شوید.

در نهایت اینکه Photo Compress 2.0 برنامه ای سبک وزن است که از اکثر فرمت های تصویری پشتیبانی می کند و می توانید از طریق آن تصاویر را با کمترین حجم ممکن، بهینه سازی کنید اما از میان تمام مزایا به طور بولد تر به این موضوع اشاره می کنیم که شما وقتی با استفاده از Photo Compress 2.0 تصاویرتان را فشرده می کنید، هرگز با اختلال در کیفیت روبرو نخواهید بود. بنابراین کیفیت تصویر تان ماندگار می شود اما حجم آن کم می شود و چه چیزی از این بهتر؟ پس با هم این اپلیکیشن را نصب کنید و آن را بکار بگیرید.

برای دانلود اپلیکیشن Photo Compress 2.0 برای کاهش حجم تصویر بدون افت کیفیت عکس کلیک کنید

برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی نیست که به نت دسترسی داشته باشید پس محدودیت ها به حداقل می رسد، کافی است که یک گوشی اندرویدی داشته باشید.

Photo Compress 2.0

این اپلیکیشن را از گوگل پلی، دانلود کنید .

اگر برای دانلود از گوگل پلی مشکل دارید می توانید با راهنمایی ترفند هایی که در مقالات زیر آمده نسبت به دانلود این اپلیکیشن تحت تحریم های گوگل برای ایرانی ها و برخی از کشورها، اپ ها را دانلود کنید:

چگونه اپلیکیشن های گوگل پلی را دانلود کنیم؟

آموزش دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی با افزونه APK Downloader

یا اینکه نام آن یعنی Photo Compress 2.0 را در مارکت های ایرانی جستجو کنید و بعد از آن، اقدام به نصب آن نمایید. بعد از این که برنامه را نصب کردید آن را اجرا کرده و ادامه ماجرا را دنبال کنید:

Photo Compress 2.0

در این جا که صفحه اول از اپلیکیشن است، شما با گزینه هایی مواجه می شوید که می توانید تصاویر مورد نظرتان را از این طریق به اپلیکیشن فراخوانی کنید. گزینه اول گالری است. اگر بخواهید تصاویر را از گالری گوشی تان انتخاب کنید این بهترین انتخاب است. اما اگر بخواهید از دوربین گوشی تان استفاده کنید باید از گزینه بعدی استفاده کنید.

فونت های بکار گرفته شده در منو و آپشن های این گوشی، آن را از حالت مرسوم گوشی ها خارج کرده اما کم کم به آن عادت خواهید کرد.

وقتی که تصاویر مورد نظرتان را از طریق آپشن های این اپ فراخوانی کردید موقعیت به صورت زیر تغییر خواهد کرد:

compress

در این جا گزینه quick compress را انتخاب کنید. همانطور که مشاهده می کنید، امکانات مختلفی در این اپلیکیشن وجود دارد مثلا می توانید سایز عکس را کوچک کنید، یا بزرگ نمایید یا اینکه بخشی از عکس را جدا یا crop کنید. به هر حال هر اقدامی که انجام دادید، در نهایت replace &exit را بزنید. با زدن این گزینه در واقع عکس جدید بهینه سازی و ادیت شده، به جای عکس اولیه قرار خواهد گرفت. اما توصیه می کنیم که گزینه بالای آن یعنی save&exit را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی با وجود تصویر قبلی، تصویر جدید را هم در اختیار داشته باشید.

زمانی که از مورد quick compress استفاده می کنید گزینه هایی برایتان نمایش داده می شود که می توان از طریق آن، کیفیت تصویر مورد نظر را تعیین کرد. به این آپشن ها نگاه کنید:

بدین ترتیب می توانید میزان کیفیت مورد نظر تصویر را انتخاب کنید. به خاطر وجود ویژگی های برجسته این اپلیکیشن را می توانم بهترین اپلیکیشن ویرایش و کاهش حجم تصویر اشاره کنم چرا که شما می توانید بی نهایت تصویر را بدون پرداخت یک ریال، با آن کم حجم و ویرایش کنید. علاوه بر این امکان تغییر سایز ابعاد تصویر خواه با هر فرمتی که باشد در این برنامه فراهم است. همچنین شما می توانید بخش های مورد نظر خود از تصویر را کات کنید و به جای تصویر اصلی ذخیره کنید و هیچ جیزی بهتر از این نیست که این ابزار رایگان و بدون تبلیغ است.

اگر شما هم اپلیکیشنی با این ویژگی ها می شناسید، می توانید آن را به عنوان رقیب این نرم افزار به ما معرفی کنید و در بخش نظرات نامش را بنوسید. تجربیات و دیدگاه های خود را در این باره بنویسید و این مطلب را در شبکه های اجتماعی که در آن عضویت دارید، به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *