اخراج کارمند اپل به خاطر انتشار ویدئوی آیفون X

اخراج کارمند اپل به خاطر انتشار ویدئوی آیفون X
  • 1396/8/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اپل یکی از مهندس خود را به دلیل انتشار ویدئویی از آیفون ایکس توسط دخترش را اخراج کرده است.

گویا آی تی – گزارش ها حاکی از آن است که شرکت اپل یکی از مهندسان خود را پس از آن که دختر او ویدئویی از آیفون ایکس را در یوتیوب منتشر کرد اخراج کرده است. بروک آمیلیا پترسون این هفته ی ویدئویی را منتشر کرد که شامل تصاویری از بازدید او از محوطه ی اپل به بهانه ی دیدن پدرش بود و در آن تصاویری از آیفون ایکس که هنوز رونمایی نشده است وجود داشت. ویدئوی پترسون به سرعت از سوی سایت هایی چون ۹to5Mac برداشته شد و در یوتیوب پخش شد.

پترسون اکنون ادعا می کند که پدرش در نتیجه ی انتشار این ویدئو اخراج شده است. او در ویدئویی که به تازگی به اشتراک گذاشته است در حالی که گریه می کند توضیح می دهد که چگونه پدرش با اجازه دادن به او برای تهیه ی ویدئو از نمونه منتشر نشده ی آیفون ایکس، یکی از قانون های کمپانی اپل را زیر پا گذاشته است. طبق گزارش ها اپل درخواست کرده است که این ویدئو بلافاصله حذف شود، اما ظاهرا کار از کار گذشته بوده است چرا که این محتوا هنوز هم بیشتر در شبکه های اجتماعی پخش می شود.

در حالی که این ویدئو بیشتر شبیه تصاویری است که کاملا بدون قصد و غرض و معصومانه توسط یک نوجوان گرفته شده است، اما در بخشی از آن تصاویری از آیفون ایکس با کدهای QR مخصوص کارمندان اپل وجود دارد. بعلاوه در این ویدئو برنامه ی یادداشتی در آیفون ایکس نشان داده شده است که به نظر می رسد شامل اسم رمز های محصولات منتشر نشده ی اپل باشد. فیلمبرداری در محوطه ی شرکت اپل اکیدا ممنوع است، بنابراین تصویربرداری از آیفون ایکس که هنوز منتشر نشده است قطعا نقض قوانین محسوب می شود.

ما در گذشته هم شاهد این نوع اخراج شدن ها بوده ایم. یکی از کارمندان مایکروسافت پس از آن که پسرش تصاویری از ایکس باکس ۳۶۰ را پیش از موعد انتشار آن پست کرده بود اخراج شد. این مهندس که به تازگی از اپل اخراج شده است به مدت چهار سال برای این شرکت کار کرده است و فرکانس رادیویی آیفون و طراحی مدار بی سیم را انجام داده است. سایت The Verge برای تأیید خبر اخراج شدن این مهندس با شرکت اپل تماس گرفته است اما این شرکت هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *