بهترین زمان روز برای ارسال پست در اینستاگرام کدام است؟

بهترین زمان روز برای ارسال پست در اینستاگرام کدام است؟
  • 1396/8/22
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بهترین زمان برای ارسال یک پست بر روی اینستاگرام چه هنگامی است؟ اگر به دنبال پاسخ سریعی برای این سوال هستید باید بگوییم که این موضوع “بستگی به موارد مختلفی” دارد!
هر حساب اینستاگرام متفاوت بوده و بنابراین جمع آوری اطلاعات دقیق و قابل اطمینان در این زمینه واقعاً مشکل است.

گویا آی تی – یک اپلیکیشن در رابطه با “زمان بندی اینستاگرام” بیش از ۶۰ هزار پست مختلف را در سال ۲۰۱۵ آنالیز کرد و تحلیل داده‌های مربوط به آن تا حدودی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار ما قرار میدهد. اگرچه این داده‌ها به هیچ وجه اطلاعات نهایی را در این زمینه در اختیار ما قرار نمیدهند، اما با این وجود اطلاعاتی است که یک ایده کلی را در رابطه با بهترین زمان برای ارسال عکس‌ها و فیلم‌ها بر روی اینستاگرام در اختیار ما میگذارند.

بهترین ساعت روز برای ارسال در اینستاگرام

اگرچه این مورد، از یک روز به روز دیگر متفاوت است، اما بررسی عمومی نشان میدهد که بهترین ساعت یک روز برای دریافت بیشترین مقدار بازدید، ساعت ۲ نیمه شب و ۵ بعد از ظهر است. حال آنکه ساعت ۹ صبح و ۶ بعد از ظهر بدترین زمان ممکن از این نظر است. دلیل منطقی در رابطه با اینکه چرا زمان های ذکر شده بهترین و بدترین زمان های ممکن هستند وجود ندارد، اما ممکن است به این دلیل باشد که کاربران در این زمان‌ها بیشترین حضور فعال را در اینستاگرام دارند.

در رابطه با ۵ بعد از ظهر نیز اینگونه به نظر میرسد که افراد در این زمان، پس از اتمام یک روز کاری و در حال خوردن یا نوشیدن، اقدام به بازدید از اکانت خود میکنند.

در رابطه با ساعت ۲ نیمه شب نیز اینگونه به نظر میرسد که افراد هنگامی که در تخت خواب حضور دارند، قبل از خوابیدن تصمیم به بازدید از اینستاگرام میکنند.

به طور کلی، بهتر است به جای این که پست‌های خود را در زمان ساعات کاری و باز بودن مدارس به اشتراک بگذارید، آنها را پس از اتمام این ساعات بر روی پیج خود قرار دهید.

بهترین روز هفته برای ارسال در اینستاگرام

همچون یافتن بهترین ساعت برای ارسال پست بر روی اینستاگرام، یافتن بهترین روز نیز چالش دیگری است. برخی از تحقیقات نشان میدهد که در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه شاهد بیشترین تعامل میباشیم، حال آنکه شواهد دیگری از گردانندگان پیج های مختلف، حکایتی خلاف این موضوع را نقل میکند.

بسته به نوع پیجی که آن را در اینستاگرام میچرخانید و همچنین نوع فالورکنندگان، ممکن است که آخر هفته زمان مناسبی برای این کار باشد یا اینکه نباشد.

به عنوان مثال چنانچه شما پیجی را در رابطه با مسائل خانوادگی میچرخانید، آخر هفته زمانی مناسب برای ارسال پست از جانب شماست.

در نهایت، تنها راه برای اطمینان از دقیق ترین اطلاعات، پیگیری و تجزیه و تحلیلی است که توسط خود شما صورت میگیرد. با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط خود اینستاگرام (Instagram’s own analytics tool) می توانید دریابید که چه زمانی از روز و چه روزی از هفته بیشترین واکنش را از سوی فالورهایتان دریافت کرده‌اید. اگر خواهان این هستید که به صورت بهتری آمار پیجتان را تجزیه و تحلیل کنید، پس خودتان دست به کار شده و آمار نظرات، لایک و بازدید خود را به صورت یک چارت بر روی کاغذ رسم کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *