مقایسه نیسان قشقایی و هوندا HV-R

مقایسه نیسان قشقایی و هوندا HV-R
  • 1396/10/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه عمده ی خودروسازان در حال ساخت کراس اورهای کوچک هستند. کراس اوورهایی که در عین آن که از فضای داخلی خوبی برخوردارند، مصرف سوخت مناسبی دارند و افزون بر این از قیمتی مقرون به صرفه برخوردارند. در میان این خودروها، دو خودرو از دو کمپانی نیسان و هوندا هستند که رقابتی سرسخت با یکدیگر دارند: نیسان قشقایی و هوندا HR-V. در ادامه مقایسه ای مختصر میان مشخصات این دو خودرو خواهیم داشت و پس از آن منتظر هستیم که شما به ما بگویید که کدام یک از این دو خودرو مناسب تر از دیگری است و چرا؟

گویا آی تی – بهتر است در همین ابتدای کار به پیشرانه ها نگاهی داشته باشیم. پیشرانه ی نیسان قشقایی ۴ سیلندر و دو لیتری بوده و قادر به تولید ۱۴۱ اسب بخار قدرت است. این نیرو از طریق گیرباکس CVT به چرخ ها منتقل می شود.

اما پیشرانه ی هوندا HR-V 4 سیلندر و ۱٫۸ لیتری بوده و قابلیت تولید ۱۴۱ اسب بخار قدرت را دارد، هر چند که میزان گشتاور آن کمتر از نیسان قشقایی است. نیروی حاصل از این پیشرانه نیز از طریق گیرباکس CVT به چرخ ها منتقل می شود. ذکر این نکته لازم است که برای هر دو خودرو امکان سفارش سیستم چهار چرخ وجود دارد.

به هر حال، چنان که می بینید، در قسمت پیشرانه، هر دوی این خودروها در وضعیتی بسیار مشابه به سر می برند. جالب است بدانید که از دیگر نظرها نیز مشابهت بسیار زیادی میان این دو خودرو وجود دارد. مثلاً مصرف سوخت نیسان قشقایی به ازای هر صد کیلومتر ۸٫۷ لیتر است و مصرف سوخت هوندا HR-V، ۸٫۱ لیتر.

همچنین از لحاظ اندازه ی بدنه و حتی فضای داخلی نیز این دو خودرو در وضعیتی مشابه قرار دارند. اما از لحاظ قیمت، هوندا ۲ هزار دلار کمتر از نیسان قشقایی قیمت دارد.
حال به ما بگویید کدام یک از این دو خودرو را بیشتر می پسندید و چرا؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *