عذرخواهي گوگل بابت مشكل جيميل

  • 1389/12/11
  • عباس كريمي
  • 0

شركت گوگل بابت مشكلي كه براي جيميل پيش آمد بود عذرخواهي كرد. اين مشكل باعث شده بود كه هزاران نفر از استفاده كنندگان جيميل هنگام ورود به ميلشان با پيغام خوشامدگويي مواجه شوند ضمن اينكه اطلاعات ذخيره شده در حسابهاي آن ها نيز پاك شده بود. طي اين عذرخواهي، گوگل تاييد كرد كه از بك آپ هايش براي برگرداندن اطلاعات پاك شده استفاده كرده است.

اين غول اينترنتي (گوگل) از اينكه تعدادي از كاربرانش تحت تاثير اين ماجرا واقع شده اند ابراز تاسف كرد و به مردم اطمينان داد كه ايميل آنها هيچ وقت از بين نخواهد رفت و فرآيند برگرداندن اطلاعات به اكانت هايشان از قبل آغاز شده است.

در اين مورد قبلا بيان شده بود كه حدود 0.08% از كاربران جيميل تحت تاثير قرار گرفته اند اما طبق صحبت آقاي Ben Treynor در وبلاگ جيميل، اين رقم به 0.02% كاهش پيدا كرده!

” براي محافظت از اطلاعات شما در برابر اين اشكالات غيرمعمول، از آنها بك آپ هايي تهيه كرده و بر روي نوارهايي ذخيره مي كنيم. اين نوارها آفلاين هستند و به همين خاطر در برابر چنين اشكالاتي محاظت شده اند. ”

با وجود تمامي اين تضمين ها و محكم كاري ها بايد توجه داشته باشيم كه هيچ گاه به طور كامل به يك ارائه دهنده خدمات وابسته نشويم و هميشه نيز از اطلاعاتمان (خواه گوگل بك آپ بگيرد، خواه نگيرد!) حداقل يك نسخه پشتيبان تهيه كنيم. در تاپيك بعدي مان به روش هاي پشتيبان گيري از جيميل نيز خواهيم پرداخت. به عنوان آخِر كلام، يادمان باشد آدم عاقل همه تخم مرغ هايش را در يك سبد نمي گذارد!

برداشتي آزاد از: TechRadar

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *