آیا می دانید Google Maps چگونه زمان رسیدن به مقصد را محاسبه می کند؟

آیا می دانید Google Maps چگونه زمان رسیدن به مقصد را محاسبه می کند؟
  • 1392/10/10
  • سهیل دارائی
  • 0

Brabus-Bullit-Mercedes-Benz-C-class-w204-2008-1280x800-003

به طور کل همیشه یادگیری و دانستن نحوه کار و عملیات انجام شده از سوی سرویس های خدماتی مورد علاقه ما ؛ جذاب و شیرین است و به معلومات ما در این حوزه می افزاید.امروز در این مقاله قصد دارم تا شما کاربران خوب گویا آی تی را با نحوه عملکرد سیستم Google Maps آشنا نمایم.باشد تا مورد استقبال شما سروران قرار گیرد.

چندی پیش یکی از مهندسین اسبق کمپانی گوگل ( Matt Laroche ) در رابطه با نحوه عملکرد Google Maps و محاسبات مورد نیاز که برای تخمین زدن زمان رسیدن به مقصد ضروری است توضیحاتی داده بود.سیستم برآورد یا تخمین زمان ” ETA ” نام دارد. به طور کل و با زمانی عامیانه باید بگویم که سیستم تخمین زمان به صورین بیسیک و پایه ای به فاکتورهای ساده ای نیاز دارد که میتوان از این فاکتور ها به موقعیت مکانی اشاره کرد.

26

 Matt Laroche در مورد این موضوع گفته بود که ؛ سیستم تخمین زمان Google Maps از فاکتورهایی چون محدودیت سرعت وضع شده در جاده ها ؛ سرعت‌های پیشنهادی بر اساس نوع جاده ها بهره می برد.حتی در این سیستم تخمین زمانی ؛ میانگین و متوسط سرعت در زمانی مشخص و زمان صرف شده توسط کاربران قبل که ثبت شده است را نیز شامل می شود.در این سیستم از اطلاعات ترافیکی هر محدوده مکانی نیز استفاده می شود.البته به استناد گفته های Matt Laroche دیگر شرکت هایی که مانند Google Maps ؛ این خدمات را ارائه می دهند نیز برای محاسبه زمانی و حتی پیش بینی وضعیت ترافیکی پیش روی ؛ به این اطلاعات و فاکتور ها به شدت نیازمنده بوده و از همین عوامل استفاده می کنند.

26

البته باید اذعان کرد که فاکتور های دیگری مانند وضع ترافیکی آنلاین نیز به پیش گویی های این سرویس کمک شایانی می کند اما توجه داشته باشید که این ها همه پیش بینی و پیش گویی است ! و نمی توان گفت که کاملا این اطلاعات صحیح می باشند و به اصطلاحی معروف ؛ مو لای درز آن نمی رود ! البته در این سرویس ها سعی و همت شده است که آخرین تغییرات و تحولات جاده ای به صورت آنلاین اعمال گردند ؛ مثلا تغییراتی چون حوادث ناگوار و صادفات ناگورد در جاده یا مسدود شدن آن.

Matt Laroche در قسمتی دیگر از سخنان خود اشاره داشته است که تخمین هایی که به دست می آید درست است که مبتنی بر پایه های اطلاعات آماری و دقیق دریافت شده از اسمارت فون ها ؛ محدودیت های سرعت و به خصوص شرایط و ویژگی های جاده ها می باشند اما برخی از عوامل واقعا غیرقابل پیش بینی هستند !

» منبع : technobuffalo «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *