پنتنت واقعیت مجازی اپل که مربوط به سال ۲۰۰۸ است را ببینید

پنتنت واقعیت مجازی اپل که مربوط به سال ۲۰۰۸ است را ببینید
  • 1393/11/29
  • مجتبی
  • 0

فناوری واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۴ میلادی بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیار امر جذابی شده، و نام های بزرگی مانند گوگل و سامسونگ هم به این حوزه وارد شده اند. هر دو شرکت یاد شده دستگاه هایی در زمینه فناوری واقعیت افزوده تولید نموده اند. اما شرکتی مانند اپل مانور چندانی در این زمینه نداشته ولی شاید بسیار جالب باشد اگر بگوییم این شرکت هم قبلا برای ورود به حوزه واقعیت مجازی کارهایی انجام داده. ظاهرا کوپرتینو هم به دنبال ساخت محصولی پوشیدنی در این زمینه بوده و اخیرا تصاویری از پنتنت این شرکت برای محصول یاد شده لو رفته.

به طور خلاصه می توان گفت محصول اپل نیز چیزی شبیه به Gear VR سامسونگ است زیرا برای استفاده از آن باید یک آیفون یا آیپاد در داخلش قرار بدهید. بر اساس توضیحات پنتنت مورد بحث ابزار پوشیدنی واقعیت مجازی اپل توسط دستورات صوتی و نیز کلیدهای فیزیکی کنترل می گردد. علاوه بر اینها این دستگاه مجهز به یک دوربین داخلی است که اجازه می دهد بتوانید از ویژگی های تصویر در تصویر بهره ببرید و برای مثال در هنگام بازی کردن بتوانید به اطراف خود بنگرید. بله این فناوری بسیار بسیار جذاب است نه؟

در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه باشید.

پنتنت اپل برای سالی که آن را به ثبت رسانده یعنی سال ۲۰۰۸ بسیار جذاب بنظر می رسد، اما این تصاویر از پنتنت یاد شده به تازگی توسط کوپرتینو منتشر شده اند. ما همچنین می توانیم شکل ابزار مورد بحث را هم به صورت تقریبی در این تصاویر ببینیم. نظر شما در مورد این پنتنت و ورود اپل به حوزه فناوری های واقعیت افزوده چیست؟ آیا باعث پیشرفت بیشتر این حوزه می شود؟

در زیر می توانید تصویر دیگری از پنتنت مورد اشاره ببینید.

Apples-recently-patented-VR-gadget.jpg

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *