گلکسی نوت۷ سریعترین گوشی بازار نیست

گلکسی نوت۷ سریعترین گوشی بازار نیست
  • 1395/6/2
  • زهرا معبودی
  • 0

گوشی هوشمند گلکسی نوت ۷ که یک هفته ای از رونمایی و عرضه اش گذشته قابلیت های شگفت انگیز و بی نظیری دارد و در مقایسه با تمامی رقبای اندرودی خود به سادگی پیروز میدان خواهد بود. این پرچم دار جدید سامسونگ که از نظر مقاومت و سرعت در تمامی تست های بنجمارک توانسته بهترین عملکرد را از خود در مقابل سایر رقبا نشان دهد، تنها در برابر یک گوشی مغلوب شد و حالا دیگر نمی تواند لقب بهترین و سریعترین گوشی موجود در بازار را از آن خود نماید. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا با این رقیب سر سخت نوت۷ آشنا شوید.

عضو جدید خانواده گلکسی که توانسته بود به سادگی تمامی گوشی های اندرویدی را در رقابت های تست سرعت، مقاومت و سایر عملکرد ها شکست دهد در مقابل تلفن هوشمند اهالی کوپرتینو سر تعظیم فرود آورد و جایگاه سریع ترین گوشی هوشمند را به محصول سال گذشته کمپانی اپل که همان آیفون ۶ است  واگذار نمود.

به عقیده مجله اینترنتی گویا آی تی تا بحال هیچ گوشی هوشمندی قادر به شکست دادن آیفون ۶ نشده و این یعنی گلکسی نوت ۷ هم قادر نیست در تست های دنیای واقعی  این جایگاه را از صدر نشین سرعت گوشی های هوشمند بگیرد.

البته این شکست زیاد هم غیره منتظره و عجیب نبود زیرا گوشی های هوشمند سامسونگ بار ها طعم رقابت با گوشی های آیفون را چشیده اند و هربار نیز محکوم به شکست بوده اند و با در نظر گرفتن این که سخت افزار های گلکسی اس ۷،اس۷ اج و نوت ۷ مشترک هستند این شکست چندان دور از انتظار نبوده است.

اما با این وجود باز هم دیدن شکست یک گوشی تازه وارد در مقابل آیفون ۶ که یک سال است پا به عرصه تکنولوژی گذاشته اندکی آزار دهنده است.

«PhoneBuff» اخیرا یک تست ساده بر روی این ۲ گوشی انجام داده تا بتواند برتری آنها را در سرعت بسنجد. در این تست ابتدا اپلیکیشن های مختلفی بر روی هر دو گوشی به ترتیب باز می شوند و سپس همان برنامه ها از روی حافظه بازخوانی می گردند و مشاهده می شود که آیفون ۶ با وجود اینکه روی کاغذ سخت افزار هایی به مراتب پایین تر از نوت۷ دارد اما کارایی بسیار بهتری از خود به نمایش می گذارد.

 

Samsung-Galaxy-Note-7-AH2-NS-10-600x400

اگر به نظرتان این تست به اندازه کافی مطمئن و خوب نیست با گویا آی تی همراه باشید تا در ادامه شما را با ادعای یک کمپانی دیگر نیز رو برو کنیم.

وب سایت ‏«‏xda-developers‏» ‏ اخیرا بررسی دقیقی از کارایی  نوت ۷ و سخت افزارهای داخلی آن ارائه نموده و درآن ادعا می کند این گوشی با وجود مجهز بودن به چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ عملکرد و کارایی به مراتب پایین تری از گوشی های وان پلاس ۳ و HTC10 و حتی نکسوس ۶P که یک سال از عمرش می گذرد را از خود به نمایش می گذارد.

این منبع با اشاره به امکانات سخت افزاری فوق العاده نوت۷ مثل حافظه UFS 2.0، رم LPDDR4 و چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ معتقد است سامسونگ نتوانسته در پیاده سازی سخت افزاری بهترین کارایی را از این سخت افزار ها بدست آورد.

علاوه بر این ها این وب سایت مدعی شده که بسیاری از کارمندانش در استفاده های معمولی از این فبلت جدید با مشکلاتی مانند افزایش دمای گوشی حتی تا ۴۰ درجه مواجه شده اند. گرچه این مشکلات در بروز رسانی های بعدی سامسونگ قطعا اصلاح خواهد شد اما چنین مشکلاتی برای پرچمدار گران قیمت و جدید سامسونگ شایسته نیست.

شما نیز می توانید تجربیات و شنیده های خود را درباره این فبلت جدید با ما درمیان بگذارید و این مطلب را برای دوستانتان نیز ارسال نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *