اپلیکیشن FaceApp، انقلابی در تغییر چهره‌ ها

اپلیکیشن FaceApp، انقلابی در تغییر چهره‌ ها
  • 1395/11/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اخیرا اپلیکیشنی در فروشگاه اپ‌استور عرضه شده که با استفاده از یک شبکه‌ی عصبی اقدام به تغییر حالت چهره کاربر می‌کند. اپ مذکور در کوتاه‌ترین زمان ممکن قادر به جوان سازی، پیر کردن و یا حتی تغییر جنسیت چهره در تصاویر با کیفیتی باورنکردنی و کاملا طبیعی است.

گویا آی تی – هر روزه شاهد عرضه‌ی اپلیکیشن‌های عجیب و غریب برای دو سیستم‌ عامل اندروید و آی‌او‌اس هستیم اما تا به امروز هیچ اپلیکیشنی از نظر کیفیت عملکرد برای تغییر چهره، در حد و اندازه‌های FaceApp نبوده است. شاید با نگاهی ساده به ویژگی‌ها این اپ، درک بهتری از قابلیت‌های آن پیدا کنید:

”با استفاده از هوش مصنوعی و تنها با یک ضربه، چهره‌تان را از این رو به آن رو کنید!
جذاب‌تر شوید!
لبخندی زیبا به چهره بنشانید!
جنسیت‌ خود را تغییر دهید!
جوان‌تر یا پیرتر شوید!“
اپلیکیشن Faceapp
شاید باورش برایتان سخت باشد اما اینها دقیقا کارهایی است که این اپلیکیشن جدید به خوبی هر چه تمام انجام می‌دهد. شاید بپرسید چگونه؟ خب، زمانی که یک تصویر را برای ویرایش مشخص می‌کنید، برنامه ابتدا آن را در یک شبکه‌ی عصبی آپلود کرده تا از محتویات دقیق آن مطلع شود. بعد از این، اپلیکیشن تغییرات لازم که در چهره‌تان منعکس خواهند شد را روی عکس پردازش خواهد کرد.

البته این نکته را هم باید مد نظر داشت که با توجه به عمر نه چندان طولانی این برنامه، گاهی اوقات شاید خروجی‌های مطلوبی از آن نگیرید. اما رفته‌رفته با جمع‌آوری هر چه بیشتر داده‌ها، شبکه‌ی عصبی برنامه هوشمندتر خواهد شد و قطعا تا آن موقع شاهد نتایج حیرت‌آوری خواهیم بود. با اینحال، FaceApp ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد، شاید مشتری شدید!
جدای از انجام تغییراتی مثل جوان‌سازی، پیر کردن و اضافه کردن لبخند این برنامه قادر به تغییر جنسیت شما نیز هست. اما مشکل اینجاست که امکان استفاده از ویژگی تغییر جنسیت تنها زمانی میسر می‌شود که حالت کلاژ (Collage) را در برنامه انتخاب کرده‌ باشید. احتمالا این کار به این خاطر انجام شده که نتایج اعمال این تغییر در رزولوشن‌های بالای تصاویر، مطلوب نیستند. علاوه بر این حالت کلاژ خروجی رزولوشن پایینی دارد؛ اما ناامید نشوید، استفاده از این ویژگی خالی از لطف نخواهد بود.
اپلیکیشن Faceapp
در زمینه‌ی قیمت شما برای استفاده از برنامه نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. در حال حاضر FaceApp تنها برای آی‌او‌اس عرضه شده و نگارش اندروید آن در حال تست و بررسی است اما به زودی شاهد عرضه نهایی آن خواهیم بود. برای نصب برنامه اینجا کلیک کنید.
هوش مصنوعی در حال نفوذ به حوزه‌های مختلفی است و خوشبختانه در زمینه‌ی پردازش تصاویر کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است. البته در آینده‌ای نه چندان دور و با توسعه‌ی هر چه بیشتر پایگاه داده‌ی شبکه‌ی عصبی FaceApp شاهد بهبود قابل ملاحظه‌‌ی خروجی این برنامه خواهیم بود.

نظرات خود درباره این اپلیکیشن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *