سونی تمایلی به عرضه گوشی‌های هوشمند جدید با نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸:۹ ندارد

سونی تمایلی به عرضه گوشی‌های هوشمند جدید با نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸:۹ ندارد
  • 1395/12/12
  • مقدم
  • 0

شرکت سونی به همراه هوآوی، گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را برخلاف رویه جدید ال‌جی و احتمالاً سامسونگ عرضه نموده‌اند و هوآوی پی ۱۰ و اکسپریا XZ پریمیوم از یک نمایشگر با نسبت ابعاد مشابه با نسل‌های قبل استفاده می‌کند. با این‌حال، بسیاری منتظر هستند که واکنش شرکت سونی را به استاندارد جدید نمایشگر (نسبت ابعاد ۱۸ به ۹) گوشی‌ ال‌جی جی ۶ ارزیابی نمایند.

مدیر بازاریابی شرکت سونی، دان مسا در همین رابطه اعلام کرده است که در آینده‌ای نزدیک، گوشی‌های هوشمند اکسپریا سونی به نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ مجهز نخواهد شد. همان‌طور که گفته شد، ال‌جی جی ۶ از یک نمایشگر با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ استفاده می‎‌کند و گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس نیز با استانداردی تقریباً مشابه به بازار عرضه خواهد شد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت سونی برنامه‌ای برای به کارگیری این استاندارد در میان گوشی‌های هوشمند خود ندارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

به‌نظر می‌رسد که دلیل سونی برای عدم عرضه گوشی‌های هوشمند خود با نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸:۹، چیزی بیشتر از خواسته کاربران و غیر مرسوم بودن آن‌ها باشد؛ از دیدگاه این سازنده ژاپنی، سونی پیکچرز هنوز از این استاندارد برای فیلم‌های خود استفاده نمی‌کند و این موضوع باعث شده است تا شرکت سونی به این استاندارد توجهی نداشته باشد. شرکت سونی تنها گوشی‌های هوشمند عرضه نمی‌کند و کنسول‌های بازی و … دست شرکت سونی را برای ایجاد نوآوری‌های جدید در گوشی‌های هوشمندش، بسته نگه داشته است.

از نظر کاربران نیز، عدم ارائه گوشی‌های هوشمند سونی با یک صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹، بدین معنی است که حاشیه‌های قابل‌توجه اطراف نمایشگر هم‌چنان در محصولات آینده این سازنده در یک یا دو سال دیگر باقی خواهد ماند. حاشیه‌های سمت راست و چپ نمایشگر در گوشی‌های هوشمند جدید، نازک هستند و لزومی به نازک‌نمودن بیشتر آن‌ها وجود ندارد.

سونی

با این‌حال، حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر هم‌چنان در بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید وجود دارد و استفاده از یک نمایشگر با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹، این فرصت را به سازندگان می‌دهد تا گوشی‌های جدید خود را با یک نمایشگر با اندازه بزرگ‌تر، حاشیه‌های کم‌تر و ابعادی مشابه با نسل قبل ارائه دهند.

البته گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ و گلکسی اس ۸ سامسونگ هنوز به بازار عرضه نشده و شرکت ال‌جی، تنها از گوشی پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرده است. به همین جهت در صورتی‌که واکنش نسبت به تغییرات صورت‌گرفته در نمایشگر گوشی‌های پرچم‌دار جدید ال‌جی و سامسونگ مثبت باشد، شرکت سونی ممکن است تصمیم خود را عوض نماید و به دنبال ارائه گوشی‌های پرچم‌دار جدیدی در سال آینده با نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ باشد.

با توجه به اینکه گوشی‌های پرچم‌دار جدید ال‌جی و سامسونگ با این استاندارد به بازار عرضه خواهد شد، هنوز باید منتظر ماند و دید که سازندگان دیگر در چه زمانی نسبت به عرضه گوشی‌های هوشمند خود با یک صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد ۱۸:۹ تصمیم می‌گیرند. در صورتی‌که شرکت‌های سازنده دیگر به این تغییرات روی خوش نشان ندهند، ممکن است روش دیگری برای عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدید با حاشیه بسیار کم و نمایشگری با اندازه بزرگ‌تر اتخاذ شود. هرچند، بعید می‌دانیم که این استاندارد مورد توجه قرار نگیرد.

منبع: AndroidHeadlines

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *