نظر وزیر در مورد مسدود شدن مکالمه صوتی تلگرام در ایران

  • 1396/1/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی تلگرام صوتی، تاکید کرد:فعال شدن تلگرام صوتی با مجوز وزارت ارتباطات انجام شده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه‌اندازی نمی‌شد.

گویا آی تی – محمود واعظی در نشست خبری در جمع خبرنگاران خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: از نگاه دولت به شبکه‌های اجتماعی تا جایی که مردم استفاده صحیح می‌کنند، مشکلی وجود ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشت: مردم در سراسر کشور اطلاعاتشان را از فضای مجازی دریافت می‌کنند. واعظی ادامه داد: چقدر خوب است که شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی خودشان شبکه‌ های اجتماعی به وجود بیاورند که مورد استفاده مردم قرار بگیرد و جای شبکه های اجتماعی کنونی را بگیرد، چرا که با این عمل اطلاعات مردم به خارج از کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
وی افزود: روی همه شبکه‌ های اجتماعی نظارت می‌شود و برای دستگاه‌های امنیتی و نظارتی بین شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی تفاوتی وجود ندارد.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در شبکه‌های اجتماعی داخلی اطلاعات مردم در داخل کشور نگه ‌داری می‌شود و تلاش دولت نیز بر حفظ حریم مردم است.واعظی افزود: استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی نسبت به شبکه‌های اجتماعی داخلی دو برابر مصرف اینترنت دارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: فضای مجازی می‌تواند فرصت خوبی برای اشتغال‌زایی و معرفی استان باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *