مقایسه‌ مشخصات فنی و قیمت نیسان قشقایی و هوندا CR-V

مقایسه‌ مشخصات فنی و قیمت نیسان قشقایی و هوندا CR-V
  • 1396/5/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه نیسان قشقایی جزو محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بریتانیا به حساب می‌آید، مخصوصاً پس از آپدیت‌های اخیری که روی آن صورت گرفته. اما در مقابل این خودرو می‌توان هوندا CR-V را نام برد. در ادامه به مقایسه‌ی این دو خودرو می‌پردازیم.

گویا آی تی – امروزه نیسان قشقایی جزو محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بریتانیا به حساب می‌آید، مخصوصاً پس از آپدیت‌های اخیری که روی آن صورت گرفته. اما در مقابل این خودرو می‌توان هوندا CR-V را نام برد. در ادامه به مقایسه‌ی این دو خودرو می‌پردازیم.
مقایسه‌ مشخصات فنی و قیمت نیسان قشقایی و هوندا CR-V
الف) طراحی ظاهری:
نیسان قشقایی در سال ۲۰۱۷ فیس لیفت شده است. در فیس لیفت سال ۲۰۱۷ در قسمت جلو، پنجره‌های نیسان قشقایی بزرگ‌تر شده و چراغ‌های جلو نیز گوشه‌دارتر شده‌اند. در قسمت عقب نیز چراغ‌های ترمز از طراحی جدیدی برخوردار شده‌اند. اما در قسمت جانبی، تغییراتی صورت نگرفته است.
اما هوندا CR-V با وجود آن‌که جدید است، اما طراحی ظاهری آن با نسل قبلی شباهت بسیاری دارد. در بدنه، تغییرات بسیار اندکی صورت گرفته و در بخش عقب نیز چراغ‌های ترمز به وسیله‌ی یک نوار کرومی به هم وصل شده‌اند.
مقایسه‌ مشخصات فنی و قیمت نیسان قشقایی و هوندا CR-V
ب) کابین:
نیسان قشقایی در فیس لیفت سال ۲۰۱۷ تجهیزات جدیدی را به کابین خود اضافه کرده است. از این تجهیزات جدید می‌توان به فرمان بازطراحی شده و همچنین طراحی به‌روز سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره داشت. اما فارغ از این تجهیزات جدید، طراحی نیسان قشقایی همانند مدل پیش از فیس لیفت است. یعنی دارای کنسول مرکزی با دکمه‌های زیاد است. فضای عقب ماشین برای دونفر مناسب بوده ولی برای نشستن سه نفر، مکان تنگی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، صندوق این ماشین حجمی اندازه‌ی ۴۳۰ لیتر دارد که حجم مناسبی است.
اما کابین هوندا CR-V بهتر از نیسان قشقایی است. کنسول مرکزی هوندا از طراحی بهتری برخوردار بوده و از لحاظ گرافیک سیستم اطلاعات سرگرمی نیز بهتر است. همچنین نشان‌دهنده‌های هوندا مدرن‌تر از قشقایی هستند. فضای عقب هوندا برخلاف قشقایی مکان مناسبی برای نشستن سه نفر بوده و صندوق ۱۰۰۰ لیتری آن نیز بسیار بزرگ‌تر از صندوق قشقایی است.

ج) سواری و پیشرانه‌ها:
قشقایی با استفاده از سیستم تعلیق پیچیده‌ای که دارد، دست‌اندازهای جاده را به راحتی پشت سر می‌گذارد. همچنین پیشرانه‌های کم‌توان‌تر سازگاری مناسبی با قشقایی دارند. نسخه‌های ۱٫۲ لیتری بنزینی و ۱٫۵ لیتری دیزلی هم قدرت خوبی دارند و هم دارای مصرف مناسبی هستند. در کل، قشقایی در جاده سواری راحتی برای خانواده به همراه دارد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که هوندا CR-V به نسبت مدل قبلی، پیشرفت‌های زیادی داشته است. هوندا CR-V به سبب آن‌که در عبور از پیچ‌ها تخت باقی می‌ماند و مرکز ثقل آن پایین است، باعث افزایش احساس پایداری می‌شود. علاوه بر این، هوندا دست‌اندازها را به راحتی رد می‌کند و مانند سایر محصولات هوندا از کنترل‌های دقیقی برخوردار است.
مقایسه‌ مشخصات فنی و قیمت نیسان قشقایی و هوندا CR-V
د) قیمت:
در واقع هوندا تاکنون قیمت محصول تازه‌‌ی خود را ارائه نداده و ما به ناچار، از قیمت نسل قبلی استفاده کرده‌ایم. هوندا CR-V به نسبت قشقایی از اندازه‌ی بزرگ‌تری برخوردار است . این شاید به خاطر کوشش هوندا جهت قرار دادن CR-V در رتبه‌ای بالاتر از فورد-اج و یا مزدا CX-5 باشد. به هر صورت، قیمت قشقایی با استفاده از پیشرانه‌ی ۱٫۲ لیتری بنزینی توربو و با قدرت ۱۱۵ اسب بخار ۱۸۹۵۵ پوند است و قیمت هوندا CR-V با استفاده از پیشرانه‌ی ۲ لیتری تنفس طبیعی و با قدرت ۱۵۵ اسب بخار، ۲۳۴۷۵ پوند.
درکل با مقایسه‌ی نسخه‌های هم‌رده می‌توان دریافت که هوندا تقریباً ۴۰۰۰ پوند از قشقایی گران‌تر است. مثلاً قشقایی با استفاده از پیشرانه‌ی ۱٫۶ لیتری دیزل و با قدرت ۱۳۰ اسب بخار، ۲۰۷۵۵ پوند است و هوندا CR-V با استفاده از پیشرانه‌ی ۱٫۶ لیتری و با قدرت ۱۲۰ اسب بخار، ۲۴۵۱۵ پوند.
در واقع این اختلاف قیمت صرفاً برای فضای بیشتر است، چون هر دوی این خودروها کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع، چراغ روز روشن ال.ای.دی و ارتباط بلوتوث دارند و هوندا فقط در زمینه‌ی رینگ‌های آلیاژی استاندارد بر قشقایی برتری دارد.

پیش بینی می شود هر دو مدل خودرو در سالهای آتی وارد بازار ایران شوند و تا آن زمان توصیه می شود که از آن زمان کاربران قیمت انواع خودرو نیسان در ایران را می توانند رصد و خرید نمایند.

ه) نتیجه:
با توجه به مشخصات خودروها، می‌توان گفت اگر قادر به پرداخت مبلغی بیش از ۲۵ هزار پوند هستید، هوندا CR-V با توجه به کابین و صندق جادارش، انتخاب بهتری می‌تواند باشد. اما اگر قادر به پرداخت مبلغی بیش از ۲۵ هزار پوند نیستید، قشقایی یکی از بهترین گزینه‌ها است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *