مقایسه تویوتا رافور و جیپ کامپس

مقایسه تویوتا رافور و جیپ کامپس
  • 1396/5/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

محبوبیت خودروی تویوتا رافور در ایران رو به افزایش است و علاقه مندان بسیاری تمایل به مقایسه این ماشین با مدل های دیگر از خودروسازان برتر دنیا دارند، در ادامه به بررسی مختصر مشخصات این ماشین و جیپ کامپس می پردازیم، با ما همراه باشید.

گویا آی تی – محبوبیت خودروی تویوتا رافور در ایران رو به افزایش است و علاقه مندان بسیاری تمایل به مقایسه این ماشین با مدل های دیگر از خودروسازان برتر دنیا دارند، در ادامه به بررسی مختصر مشخصات این ماشین و جیپ کامپس می پردازیم، با ما همراه باشید.
مقایسه تویوتا رافور و جیپ کامپس
الف) تویوتا رافور:
در ماه مه سال ۱۹۹۴ برای اولین بار، تویوتا رافور در ژاپن معرفی شد. تا سال ۲۰۰۰، این خودرو در دو نسخه‌ی سه در و چهار در تولید می‌شد تا این‌که نسل دوم جایگزین آن شد. در سال ۲۰۱۲ نسل چهارم رافور رونمایی شد و رافور در حال حاضر در نسل چهارم خود است.
نسل چهارم رافور، روی پلت‌فرم MC تویوتا ساخته شده است و با خودروهای متعددی مانند کرولا، تویوتا اونسیس، پریوس، لکسوس CT و … مشترک است. در سال ۲۰۱۵، نسخه‌ی فیس لیفت رافور رونمایی شده و سپس وارد بازار شد. تغییراتی که در فیس لیفت صورت گرفته بود، بیشتر شامل قسمت جلو بوده و در عقب نیز یک‌سری تغییرات کوچک در سپر و چراغ‌ها به عمل آمده بود.
رافور و هوندا CR-V از جمله خودروهای پرفروش آمریکای شمالی به شمار می‌روند. طوری که در سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار خودروی رافور در این ناحیه به فروش رفته است.
رافور با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی وارد بازار می‌شود که همه‌ی آن‌ها چهار سیلندر بوده و دارای حجم ۲ تا ۲٫۵ لیتری هستند. رافور در ایران، قیمتی حدود ۲۵۰ میلیون تومان دارد.
مقایسه تویوتا رافور و جیپ کامپس
ب) جیپ کامپس:
جیپ کامپس اولین بار در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. جیپ کامپس یکی از اولین کراس‌اوورهای جیپ به حساب می‌آید و با پاتریوت پلت فرم مشترکی دارد.
نسل اول کامپس در سال ۲۰۱۱ فیس لیفت شد. حاصل این فیس لیفت تغییرات زیادی روی نمای جلویی ماشین بود که در اثر این تغییرات شباهت زیادی به مدل بزرگ‌تر گرند چروکی پیدا کرد. نسل دوم کامپس در سپتامبر ۲۰۱۶ در برزیل و سپس در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد. با توجه به آن‌که نسل دوم کامپس جایگزین نسل اول کامپس و همچین پاترویت شده بود، تولید پاترویت در سال گذشته متوقف شد. کامپس در سال گذشته توانست بیش‌ترین فروش ۱۰ سال اخیر خود را داشته باشد، به گونه‌ای که تنها در آمریکای شمالی فروشی حدود ۱۰۰ هزار دستگاه داشت. نسل دوم کامپس را چهار کارخانه‌ی هند، چین، بزریل و مکزیک تولید می‌کنند تا کامپس اولین محصولی باشد که در هند هم به مرحله‌ی تولید می‌رسد.
جیب کامپس با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی وارد بازار می‌شود که همه‌ی آن‌ها چهار سیلندر بوده و دارای حجم ۱٫۴ تا ۲٫۴ لیتری هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *