مقایسه مشخصات فنی رنو سیمبل با هیوندای i20

مقایسه مشخصات فنی رنو سیمبل با هیوندای i20
  • 1396/5/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در ادامه بررسی و مقایسه های مشخصات فنی خودروهای هم کلاس مختلف این بار به مقایسه دو خودروی رنو سیمبل و هیوندا i20 که هر دو نیز در بازار کشور موجود می باشد، می پردازیم. با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – در ادامه بررسی و مقایسه های مشخصات فنی خودروهای هم کلاس مختلف این بار به مقایسه دو خودروی رنو سیمبل و هیوندا i20 که هر دو نیز در بازار کشور موجود می باشد، می پردازیم.

۱) رنو سیمبل:


الف) طراحی ظاهری و داخلی:
پلتفرم رنو سیمبل با رنو لوگان مشترک است، به همین سبب آنچنان در طراحی تفاوتی با یکدیگر ندارند. ولی با این حال رنو سیمبل طراحی قابل قبولی داشته و واقعاً ظاهری اروپایی دارد. این خودروی فرانسوی خطوط منحنی جذابی بر روی بدنه ی خود داشته و از چراغ های لوکسی برخوردار است. طراحی سپر، جلو پنجره و سایر موارد در هماهنگی خوبی با یکدیگر هستند.
طراحی داخلی رنو سیمبل شباهت بسیار زیادی با تندر ۹۰ دارد. اما متریالی که در رنو سیمبل مورد استفاده قرار گرفته و همچنین مونتاژ رنو سیمبل از تندر ۹۰ بهتر است.

ب) سواری:
از لحاظ ترمزها رنو سیمبل دارای ترمزهایی مطمئن و مناسب است. این امر در کنار هندلینگ خوب رنو سیمبل باعث شده که این خودرو از سواری نرم و لذت بخشی برخوردار باشد.

ج) مشخصات فنی:
پیشرانه ی رنو سیمبل از نوع k4m بوده که بسیار چابک و کم استهلاک است. این پیشرانه ۱٫۶ لیتری قابلیت تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در دور ۵۷۵۰ و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در دور ۳۷۵۰ را دارد. مصرف سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر ۸٫۳ لیتر است. این قدرت به وسیله ی گیرباکسی ۴ سرعته به چرخ ها انتقال داده می شود. در کل می توان پیشرانه ی رنو سیمبل را قابل قبول دانست.

۲) هیوندای i20

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
پس از نگاهی کلی به رنو سیمبل نوبت به هیوندای i20 می رسد. این خودروی کره ای یکی از زیباترین و لوکس ترین هاچبک هایی است که در ایران وجود دارد. هیوندای i20 از لحاظ طراحی ظاهری بسیار جذاب و دلچسب است و به نوعی می توان گفت یک شخصت و پرستیژ مخصوص به خود دارد. تمامی قطعات بیرونی آن از لحاظ ظاهری با یکدیگر هماهنگ و متچ هستند و به جرأت می توان گفت ایرادی به آن وارد نیست.
از لحاظ طراحی داخلی نیز هیوندای i20 در سطح بسیار بالایی قرار دارد. کابین آن برای سرنشینان بسیار راحت بوده و متریال مورد استفاده نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این خودروی کره ای، یکی از خودروهایی است که در رنج قیمتی خود امکانات بسیار خوبی دارد. امکاناتی مانند:

• سیستم چند رسانه ای همراه با نمایشگر ۷ اینچی
• ۲ ایربگ
• تهویه مطبوع اتوماتیک
• سنسور باران
• کول باکس
• دوربین دنده عقب
• دی لایت
• سیستم کنترل ایستایی در سربالایی
• آینه الکتروکرومیک

در کل، چه از لحاظ طراحی ظاهری، چه طراحی داخلی و چه از لحاظ امکانات، هیوندای i20 در رنج قیمتی خود یک خودروی عالی به نظر می رسد.

ب) سواری:
هیوندای i20 از لحاظ هندلینگ و سیستم تعلیق بسیار خوب و قابل قبول است و با توجه به قابل اطمینان بودن ترمزها، می توان گفت هیوندای i20 دارای سواری نرم و لذت بخشی است.

ج) مشخصات فنی:
پیشرانه ی هیوندای i20 4 سیلندر و ۱٫۴ لیتری بوده و دارای قدرت ۹۹ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و گشتاور ۱۳۴ نیوتن متر در دور موتور ۴۰۰۰ است. قدرت این پیشرانه توسط یک گیرباکس ۴ سرعته ی اتوماتیک تیپ ترونیک کوپل به چرخ ها منتقل می شود. مصرف سوخت آن نیز در صد کیلومتر مقدار بسیار عالی ۵٫۱ لیتر است.
با توجه به آن که هیوندای i20 به عنوان یک هاچبک شهری تولید شده و اساس آن بر مصرف سوخت کمتر و آلایندگی کم استوار است، نباید توقع سرعت و شتابی بسیار بالا را از آن داشت.

۳) جمع بندی:
هیوندای i20 از لحاظ سرعت و شتاب به نسبت رنو سیمبل پایین تر است، اما با توجه به مصرف سوخت و آلایندگی کم آن می توان هیوندای i20 را یک گزینه ی بسیار مناسب برای مسافت های شهری به حساب آورد. در واقع با وجود آن که رنو سیمبل نیز یک خودروی بسیار با کیفیت و مناسب است، اما در مقایسه با هیوندای i20 بایستی هیوندای i20 را یک گزینه ی مناسب با ارزش خرید بهتر در نظر گرفت، زیرا هم طراحی مدرن تر و جذاب تری دارد و هم از سواری با کیفیت تری برخوردار است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *