مقایسه مشخصات جگوار اف پیس و بی ام دبلیو X5

مقایسه مشخصات جگوار اف پیس و بی ام دبلیو X5
  • 1396/9/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در ادامه ی مقایسه مشخصات فنی خودروها با یکدیگر در گویا آی تی، این بار به سراغ جگوار اف پیس و بی ام دبلیو X5 رفته ایم. هر دوی این خودروها از قدرت و محبوبیت خوبی برخوردارند و در عین حال، نقاط مشترک بسیاری هم با یکدیگر دارند.

گویا آی تی – جگوار اف پیس از یک پیشرانه ی ۶ سیلندر ۳ لیتری برخوردار است که این پیشرانه قابلیت تولید ۳۸۰ اسب بخار قدرت را دارد. البته پیشرانه های دیگری نیز برای این خودرو قابل استفاده اند: یکی پیشرانه ی ۴ سیلندر دیزلی و دیگری پیشرانه ی ۲ لیتری توربو و این یعنی کاهش مصرف سوخت و افزایش کارایی خودروی جگوار اف پیس.

در مقابل، بی ام دبلیو X5 از یک پیشرانه ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو بهره مند است که این پیشرانه قابلیت تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت را برای بی ام دبلیو X5 به همراه دارد. قدرتِ این پیشرانه از طریق یک گیرباکس ۸ سرعته اتوماتیک به سیستم ۴ چرخ متحرک انتقال داده می شود.

مقایسه مشخصات جگوار اف پیس و بی ام دبلیو X5

با وجود آن که ۳۰۰ اسب بخار قدرت، رقم کمی نیست اما بی ام دبلیو به این مقدار راضی نشده و برای کسانی که طالب قدرت بیشتر هستند، نسخه ای دیگر با یک پیشرانه ی ۸ سیلندری ارائه داده که توانایی تولید ۴۴۵ اسب بخار قدرت را دارد. البته نسخه های X5 به این دو ختم نمی شوند و نسخه های دیگر از نوع دیزلی و هیبریدی نیز در دسترس اند.
مقایسه مشخصات جگوار اف پیس و بی ام دبلیو X5
از پیشرانه ها که بگذریم، نوبت به مصرف سوخت این دو خودرو می رسد. مصرف سوخت این دو خودرو در یک سطح قرار دارد. مصرف سوخت ترکیبی این دو خودرو ۱۱٫۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است، که این رقم برای تردد شهری به ۱۳ لیتر نیز می رسد. البته می توان گفت که مصرف سوخت X5 در جاده و بزرگراه اندکی کمتر از مصرف سوخت جگوار اف پیس است.
از لحاظ قیمت نیز این دو خودرو تقریباً با یکدیگر برابر اند. به گونه ای که فقط ۵۲۵ دلار اختلاف میان آنان است. نسخه ی پایه ی جگوار اف پیس ۶۱ هزار دلار قیمت دارد و بی ام دبلیو X5 525 دلار کمتر!
مقایسه مشخصات جگوار اف پیس و بی ام دبلیو X5

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *