نحوه رفع مشکل فروشگاه Google Play

نحوه رفع مشکل فروشگاه Google Play
  • 1399/10/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

خرابی برنامه یکی از مشکلات رایج در فروشگاه Google Play است، که دارای پیغام نمایش “متأسفانه فروشگاه Google Play متوقف شده است”. گاهی اوقات، باز و بسته کردن برنامه می تواند مشکل را حل کند اما بیشتر اوقات، Play Store هر بار که آن را باز می کنید یا می خواهید برنامه ای را از آن بارگیری کنید، خراب می شود. اگر در موقعیت مشابهی هستید،با ما همراه باشید ما به شما نحوه رفع مشکل فروشگاه Google Play را خواهیم گفت.
نحوه رفع مشکل فروشگاه Google Play

چگونگی نحوه رفع پیغام “متأسفانه فروشگاه Google Play متوقف شده است”؟

۱٫ گوشی را مجدداً راه اندازی کنید

با راه اندازی مجدد گوشی خود، بسیاری از مشکلات و اشکالات نرم افزاری قابل حل است. بنابراین قبل از هر حرکتی، فقط سریع دستگاه را مجدداً راه اندازی کرده و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر؟

۲٫ تاریخ و زمان را بررسی کنید

داشتن تاریخ و زمان نامناسب ممکن است گاهی چنین مشکلاتی را ایجاد کند. اگرچه احتمال خراب شدن فروشگاه Google Play به دلیل تاریخ و زمان کم است، اما به شما امکان بارگیری هر برنامه را نمی دهد. بنابراین، آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تاریخ و زمان درست است یا خیر.

برای بررسی، تنظیمات سیستم را باز کرده و “تاریخ و زمان” را جستجو کنید و روی نتیجه کلیک کنید تا تنظیمات “تاریخ و زمان” باز شود.

“استفاده از زمان ارائه شده توسط شبکه” “Use network-provided time”و “استفاده از منطقه زمانی ارائه شده توسط شبکه” “Use network-provided time zone”را فعال کنید. با این کار تاریخ و زمان گوشی شما به طور خودکار بر اساس موقعیت و شبکه شما تنظیم می شود.

۳٫ فضای ذخیره سازی دستگاه را بررسی کنید

یکی از دلایل مهم خرابی این برنامه، فضای ذخیره سازی است و ممکن است این برنامه ها حافظه کافی برای بارگیری در RAM نداشته باشند. فضای ذخیره سازی را در دستگاه خود بررسی کنید. با کلیک بر روی Storage می توانید این کار را از طریق تنظیمات سیستم انجام دهید.

اگر حداقل ۵۰۰ مگابایت فضای ذخیره سازی دارید، خوب است. در غیر این صورت باید یکسری از برنامه های اضافی را حذف کنید. برنامه “Files by Google” را بررسی کنید تا فایل های ناخواسته، پرونده های تکراری، الگوهای رفتاری، عکس های صفحه قدیمی، فیلم های WhatsApp، پرونده های APK نصب شده، پرونده های بزرگ و غیره آزاد شوند.

۴٫ بروزرسانی به آخرین نسخه برنامه Google Play

در برخی موارد به روزرسانی برنامه Play Store می تواند مشکل را برطرف کند. اگر می توانید برنامه Play Store را باز کنید، روی منوی سه نقطه ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

به پایین صفحه بروید و روی نسخه Play Store کلیک کنید. اگر خود برنامه به روز نشده باشد، این آخرین نسخه را اسکن می کند.
اگر به هیچ وجه نمی توانید Play Store را باز کنید، آخرین نسخه فروشگاه Google Play را در وب سایت APK Mirror جستجو کنید. پس از بارگیری فایل APK، آن را بارگیری کنید و آن را نصب کنید. اکنون دستگاه را سریعاً راه اندازی مجدد کرده و Play Store را باز کنید.

با انجام هر کدام از مراحل بالا به احتمال زیاد مشکل برنامه شما رفع خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *