عجیب اما واقعی | قیمت تمام شده گلکسی S21 کمتر از گلکسی S20

عجیب اما واقعی | قیمت تمام شده گلکسی S21 کمتر از گلکسی S20
  • 1400/2/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، گفته می شود هزینه مواد گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy S21 Ultra 5G (mmWave ، مدل Snapdragon 888) 7 درصد کمتر از Galaxy S20 Ultra 5G است.

 

ساخت گوشی سری گلسی S21 کمتر از S20 است؟

در این گزارش داده های صورتحساب (BoM) برای مدل Galaxy S21 Ultra 5G 128 GB مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و گفته می شود که هزینه ساخت مدل تا ۵۳۳ دلار (تقریبا ۳۹۵۰۰ روپیه) است. فروش گوشی جدید  Samsung Galaxy S21 Ultra 5G با قیمت ۱،۱۹۹ دلار (تقریباً ۸۸،۸۰۰ روپیه) در ایالات متحده در آینده نزدیک آغاز می شود. این شرکت تحقیقاتی گفته است که ادغام مودم ۵G در چیپست اصلی به کاهش هزینه محصول جدید سامسونگ کمک بزرگی کرده است.

طبق آخرین گزارش Counterpoint گفته شده است که استفاده از Exynos 2100 SoC داخلی در Galaxy S21 Ultra 5G (مدل زیر ۶ گیگاهرتز) فضای بیشتری برای بهبود هزینه فراهم کرده است. اکوسیستم سامسونگ به میزان ۶۳ درصد از کل هزینه BoM نسخه بین المللی Galaxy S21 کمک کرده است.

علاوه بر این، در گزارش ها گفته شده که افزایش عملکرد محاسبات با چیپ ست های ۵ نانومتری (هم سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰ و هم کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸) و قیمت پایین تر در مقایسه با گوشی های قدیمی، به سری گوشی های هوشمند کمک کرد تا به سرعت در اروپا و آمریکای شمالی جذب شوند.

ساخت گوشی سری گلسی S21 کمتر از S20 است؟

در مقایسه با مدل مجهز به تراشهٔ اسنپدراگون کوالکام، گفته می‌شود مدل مجهز به تراشه‌های اگزینوس برای سامسونگ ارزان‌تر تمام می‌شود؛ زیرا این مدل‌ها فاقد آنتن‌های mmWave هستند و همچنین تراشه‌های اگزینوس نیز توسط یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سامسونگ به تولید انبوه می‌‌رسد؛ درنتیجه هزینهٔ نهایی تولید هر یک از مدل‌های سری گلکسی اس ۲۱ با تراشهٔ اگزینوس نسبت به مدل‌های مجهز به تراشهٔ اسنپدراگون کوالکام کمتر بوده و در زمان فروش نیز سود بیشتری را برای سامسونگ رقم می‌زنند.

در مقایسه با گلکسی اس ۲۰، تولید گلکسی اس ۲۱ در حدود ۱۲ درصد ارزان‌تر برای سامسونگ تمام می‌شود. این رقم در مورد گلکسی اس ۲۱ پلاس نسبت به گلکسی اس ۲۰ پلاس به ۱۳ درصد می‌رسد و درواقع می‌توان گفت سامسونگ توانسته است کنترل بهتری در هزینهٔ تولید تمامی مدل‌های گلکسی اس ۲۱ نسبت به سری گلکسی اس ۲۰ داشته باشد. شرکت کانترپوینت که وظیفهٔ بررسی این آمار و ارقام را به عهده داشته است، توضیح می‌دهد که متریال مورد استفاده در گلکسی اس ۲۱ مدل ۲۵۶ گیگابایتی با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ برای سامسونگ در حدود ۴۱۴ دلار تمام می‌شود.

با توجه به گزارش ها که در مورد سری Galaxy S21 بیشتر صحبت می شود، باید گفت این گزارش ها اشاره دارد که طراحی Galaxy S21 و + Galaxy S21 بیشتر هزینه محور است. هزینه BoM دو مدل در مقایسه با Galaxy S20 و Galaxy S20 + 5G 12 تا ۱۳ درصد تخمین زده می شود. این امر به صفحه نمایش های با تراکم کمتر و عدم وجود دوربین های ToF در کنار کاهش ظرفیت RAM در Galaxy S21 + نسبت داده می شود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *