چرا آیفون ۱۴ بهترین انتخاب است؟

چرا آیفون ۱۴ بهترین انتخاب است؟
  • 1401/5/22
  • گویا آی تی
  • 0

مدت کمی تا رونمایی از آیفون ۱۴ مانده است، حال شاید برای شما هم سوال به وجود آمده‎باشد که چرا آیفون ۱۴ بهترین انتخاب است؟ باتوجه به اخباری که در رابطه با این سری جدید از گوشی‌های اپل منتشر شده‎است و همچنین کیفیت بالای این برند، خیلی از کاربران بر این باورند که آیفون ۱۴ به طور قطع بهترین انتخاب خواهد بود.

نگاهی به آیفون ۱۴ اپل

به طور قطع آیفون ۱۴ اپل همان موبایل رویایی است که بار دیگر معادلات گوشی‎های هوشمند را بر هم خواهد زد! باتوجه به  شواهد و اخباری که منتشر شده‌است، اواخر شش ماهه اول و یا اوایل شش ماهه دوم سال ۲۰۲۲ تاریخ احتمالی معرفی آیفون ۱۴ خواهد بود. گوشی آیفون ۱۴ شامل چهار عضو: آیفون ۱۴، ۱۴ پرو، ۱۴ مکس و ۱۴ پرو مکس خواهد بود. به نظر می‎رسد که عرضه آیفون ۱۴ می تواند یک نسخه هیجان انگیز و جذاب برای خیلی از مردم به ویژه علاقه‌مدان به اپل باشد.

تصویر آیفون 14

ویژگی‌های جذاب آیفون ۱۴ که آن را بهترین انتخاب تبدیل کرده‌است

به نظر می‌رسد که اپل تمام ویژگی‌های جدید و منحصر به فرد را در سری آیفون ۱۴ پرو به کار برده‌است. قطعات سخت‌افزاری قدرتمندتر و پیشرفته‌تر از برجسته‌ترین خصوصیات سری پرو به شمار می‌روند. نمایشگر این سری مانند آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی با فناوری (ProMotion) دارد. علاوه بر آن قرار است بریدگی بالای نمایشگر (ناچ) حذف شود و فقط یک حفره و یک کپسول سنسور‌های فیس‌آیدی و دوربین سلفی را از نمایشگر جدا کند. هم‌چنین بیان شده‌است که اپل قرار است از چیپست A16 تنها در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس استفاده کند. بهره‌مندی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس از دیگر ویژگی سری جدید است. این حسگر بزرگتر امکان فیلمبرداری ۸K را نیز فراهم می‌کند. همچنین امکان ثبت تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی در نور مناسب هم وجود خواهد داشت.

احتمال اضافه شدن ظرفیت ذخیره‌سازی دو ترابایت هم برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس وجود دارد. قابلیت نمایشگر همواره روشن و یا Always-On Display هم در کدهای نسخه آزمایشی iOS 16)) مشاهده شده‌است که وجود این قابلیت را برای سری پرو آیفون ۱۴ تأیید می‌کند.

رنگ جدید آیفون ۱۴

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده‌است تا آیفون ۱۴ به بهترین انتخاب تبدیل شود، رنگ جدید آیفون ۱۴ است. شایعات نشان می‌دهد آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس هر دو با رنگ جدید بنفش تولید خواهند شد. به احتمال زیاد این رنگ جایگزین رنگ سبز است و در نتیجه شاهد رنگ سبز در سری آیفون ۱۴ نخواهیم بود. با این حال این رنگ مورد استقبال خیلی از کاربران قرار گرفته‌است. همچنین این موضوع را هم باید افزود که برای مدل‌های آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ معمولی نیز احتمالا رنگ بنفش با تناژ متفاوتی در نظر گرفته خواهد شد. رنگ‌های استارلایت و میدنایت همچنان ثابت خواهند بود و به‌جای رنگ آبی و رنگ آبی آسمانی به گزینه‌‌ای قابل انتخاب برای این مدل‌ها تبدیل خواهد شد.

رنگهای آیفون 14

کدام مدل آیفون ۱۴ ارزش خرید بالاتری دارد؟

باتوجه به اخبار منتشر شده، آیفون ۱۴ معمولی خصوصیات مشترک زیادی با آیفون ۱۳ معمولی دارد، از این رو خرید آن برای افرادی که صاحب آیفون ۱۲ معمولی و یا آیفون ۱۳ معمولی هستند منطقی به نظر نمی‌رسد و خرید آیفون ۱۴ معمولی به افرادی که آیفون ۱۱ و یا قدیمی‌تر دارند یا صرفا به دنبال خرید یک آیفون جدید با قابلیت‌های به روز هستند، توصیه می‌شود. در مقابل آیفون ۱۴ مکس یک گزینه کارامد و جذاب برای افرادی است که انواع آیفون‌های ۶.۱ اینچی را دارند و از طول عمر باتری آن ناراضی هستند. آیفون ۱۴ پرو شامل تمامی پیشرفت‌های تکنولوژی خواهد بود که خرید آن برای افرادی که با سایز بزرگ گوشی‌های آیفون سری پرومکس مشکل دارند پیشنهاد می‌شود. در نهایت خرید آیفون ۱۴ پرومکس نیز به تمام افرادی که به دنبال بهترین، خاص‌ترین و کامل‌ترین گوشی اپل هستند توصیه می‌شود.

سخن آخر

مدت کمی تا رونمایی از آیفون ۱۴ مانده است، حال سوال خیلی از افراد این است که چرا آیفون ۱۴ بهترین انتخاب است؟ باتوجه به اخباری که در رابطه با این سری جدید از گوشی‌های اپل منتشر شده‎است و هم چنین کیفیت بالای این برند و ارتقا سخت‌افزار و نرم‌افزار این سری از آیفون، خیلی از کاربران بر این باورند که آیفون ۱۴ بهترین انتخاب خواهد بود. اما با توجه به اینکه اپل در ایران فروشگاه ندارد احتمالا خرید آیفون ۱۴ و یا حتی خرید آنلاین آیفون ۱۴ مدتی بعد از رونمایی برای ایرانیان امکان پذیر باشد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *