خرید میرور پروتکل و سایر دیفای‌ها در صرافی راستین

خرید میرور پروتکل و سایر دیفای‌ها در صرافی راستین
  • 1401/8/2
  • گویا آی تی
  • 0

بخش امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای به‌سرعت درحال‌رشد است تا نیاز فزاینده افراد را به استقلال مالی برآورده کند. همراه با این رشد، محصولات مالی جدیدی نیز ظهور و بروز می‌کنند که مفهوم «دارایی‌های مصنوعی» یکی از آن‌ها در سال‌های اخیر است. این‌ها دارایی‌هایی هستند که با دارایی‌های مالی واقعی مطابقت دارند. آن‌ها می‌توانند ارزش خود را از سهام، کالا‌ها و سایر دارایی‌های اساسی بدون مالکیت فیزیکی بر خود دارایی‌ها استخراج کنند. میرور پروتکل (Mirror Protocol) با اجازه دادن به کاربران برای صدور و استفاده از دارایی‌های مصنوعی خود، به تقاضای فزاینده برای دسترسی به ابزار‌ها و ویژگی‌های مالی پاسخ می‌دهد.

میرور پروتکل (MIR) چیست؟

Mirror Protocol یک پروتکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین برای دارایی‌های مصنوعی است که در بخش مالی غیرمتمرکز یا دیفای فعالیت می‌کند. این برنامه می‌تواند ابزار‌ها و ویژگی‌هایی را ارائه دهد تا کاربران بتوانند دارایی‌های مصنوعی خود را ایجاد کنند. دارایی‌هایی که نسخه‌های نمادین دارایی‌های واقعی مانند سهام یا کالا‌ها خواهند بود.

دارایی‌های مصنوعی که با پروتکل Mirror ایجاد می‌شوند به‌عنوان دارایی‌های آینه‌ای یا mAssets شناخته می‌شوند. دارایی‌های میرور یا آینه‌ای، منعکس‌کننده قیمت دارایی‌های مالی واقعی هستند، به همین دلیل چنین نامی را بر این پروژه نهاده‌اند.

میرور پروتکل بر روی بلاکچین ترا (Terra) میزبانی می‌شود که به آن اجازه می‌دهد تا در عملیات زنجیره‌ای و چند زنجیره‌ای فعال باشد. بدین ترتیب کاربران می‌توانند با پروتکل Mirror به زنجیره هوشمند بایننس و شبکه اتریوم دسترسی کامل داشته باشند. زیرا این پروتکل توسط قرارداد‌های هوشمند نیز پشتیبانی می‌شود.

توکنومیک ارز دیجیتال MIR

در حال حاضر ۱۵۶,۰۵۵,۲۴۷ کوین MIR از مجموع ۳۷۰,۵۷۵,۰۰۰ آن در گردش قرار دارد. Mirror Protocol مانند بیت‌کوین و بسیاری از ارز‌های دیجیتال دیگر دارای عرضه محدودی از کوین‌های MIR است. عرضه محدود به این معنی است که پس از عرضه کل ارز دیجیتال در گردش، هیچ کوین MIR جدیدی ضرب نخواهد شد.

این عرضه محدود می‌تواند به‌عنوان یک مکانیسم ضد تورم عمل کرده و از کاهش ارزش ارز دیجیتال MIR در درازمدت جلوگیری می‌کند. تعداد توکن‌های MIR در گردش ضرب در قیمت فعلی MIR برابر با ارزش بازار پروتکل Mirror خواهد بود. ارزش بازار می‌تواند رتبه MIR را در مقایسه با سایر ارز‌های دیجیتال تعیین کند و همچنین تسلط و سهم بازار آن را به سرمایه‌گذار نشان دهد.

ایمنی شبکه میرور

میرور پروتکل از طریق مکانیسم توافقی اثبات سهام ایمن می‌شود که روش اجرا و میزبانی آن توسعه‌یافته است. حاکمیت کل شبکه نیز کاملا دموکراتیک است. به این معنی که شبکه کاملا غیرمتمرکز است و به تصمیم‌گیری اکثریت دارندگان ارز دیجیتال MIR بستگی دارد. درواقع کاربران، کوین‌های MIR را به اشتراک می‌گذارند تا حق رأی به دست آورند. آن‌ها نظرسنجی‌های حکومتی جدیدی ایجاد می‌کنند تا از حاکمیت غیرمتمرکز شبکه اطمینان حاصل شود.

پروتکل Mirror در زنجیره‌های هوشمند اتریوم و بایننس نیز موجود است و از طریق ممیزی قرارداد‌های هوشمند و به طور منظم ایمن می‌شود. ارزش دارایی‌های مصنوعی نیز از طریق وثیقه تضمین می‌شود. زیرا کاربران باید وثیقه را سپرده‌گذاری کنند تا بتوانند دارایی‌های مصنوعی را در پروتکل Mirror ایجاد کنند.

نحوه خرید میرور پروتکل

همان‌طور که گفتیم از پروتکل آینه‌ای برای ایجاد دارایی‌های مصنوعی استفاده می‌شود که ارزش واقعی و زمان واقعی دارایی‌ها را در بازار‌های مالی سنتی منعکس می‌کند. هر کسی می‌تواند از هر کجای دنیا دارایی‌های mAsset را بخرد و موانع ورود به بازار معاملات سهام، کالا‌ها و سایر دارایی‌ها را از میان بردارد. امکان خرید میرور پروتکل و سایر دیفای‌ها در صرافی راستین وجود دارد. درواقع شما می‌توانید با ورود به وب‌سایت صرافی راستین قیمت لحظه ای میرور پروتکل را مشاهده کرده و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

البته امکان خرید سایر ارز‌ها مانند معامله بیت کوین به تومان و دلار و خرید و فروش اتریوم نیز در صرافی راستین فراهم شده است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در صرافی ثبت‌نام و احراز هویت کنید. سپس کارت بانکی خود را به حساب کاربری مرتبط کرده و در حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای وارد شوید. اگر هم از قبل مالک ارز دیجیتال MIR هستید، می‌توانید آن را در کیف پول صرافی راستین نگهداری کنید. همچنین با پیمایش در رابط کاربری وب‌سایت و انتخاب گزینه پرداخت مورد نظر خود، آن را به‌راحتی بفروشید.

استیکینگ ارز دیجیتال میرور پروتکل

کاربران صرافی راستین می‌توانند ارز دیجیتال MIR خود را در استخر‌های نقدینگی به اشتراک بگذارند تا در پاداش‌های استیکینگ یا قفل‌کردن سرمایه سهیم شوند. سهام‌داران ارز دیجیتال MIR با همین کوین بومی شبکه، پاداش یا سود می‌گیرند. البته این روش برای کسانی مناسب است که سرمایه‌گذار بلندمدت هستند. این سرمایه‌گذاران با معامله‌گران تفاوت دارند و انتظار کسب سود‌های سریع را ندارند. بنابراین سرمایه خود را استیکینگ می‌کنند تا سود غیرفعال نیز از آن کسب کنند.

انتخاب کیف پول برای میرور پروتکل

کیف پول‌های زیاد و متنوعی برای ارز دیجیتال MIR وجود دارد که انتخاب بین آن‌ها به میزان دارایی و دانش شما مرتبط است. کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد مانند لجر (Ledger) یا ترزور (Trezor) امن‌ترین گزینه را برای ذخیره آفلاین ارز‌های دیجیتال ارائه می‌دهند. بااین‌حال، کار با آن‌ها به دانش فنی بیشتری نیاز دارد و گزینه گران‌تری هم هستند. به‌این‌ترتیب، برای ذخیره مقادیر متوسط از MIR مناسب نخواهند بود.

کیف پول‌های نرم‌افزاری یا گرم نیز گزینه دیگری هستند که استفاده از آن‌ها به‌صورت آنلاین، رایگان و آسان خواهد بود. این کیف پول‌ها به‌صورت حضانتی ارائه می‌شوند و درواقع شما امر نگهداری از ارز دیجیتال خود را به یک گروه مطمئن می‌سپارید. بااین‌حال، استفاده از کیف پول‌های خارجی به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. زیرا سرمایه شما به دلیل تحریم‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

صرافی ارز دیجیتال راستین یک راه‌حل امن را برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیفای ارائه می‌دهد. کیف پول صرافی راستین به شما این امکان را می‌دهد تا ارز دیجیتال میرور پروتکل خود را بدون هیچ زحمتی ذخیره و مبادله کنید. ذخیره‌سازی MIR با صرافی راستین می‌تواند امنیتی بالا در سطح سازمانی و عملکرد کاربرپسند را برای شما فراهم می‌کند. همچنین خریدوفروش ارز دیجیتال MIR با صرافی راستین تنها در صورتی انجام می‌شود که پلتفرم امن ما را به‌عنوان راه‌حل ذخیره‌سازی در نظر بگیرید.

آیا خرید میرور پروتکل توجیه دارد؟

قبل از خرید هر ارز دیجیتال باید ارزیابی دقیقی از کوین و پلتفرم مربوطه آن صورت پذیرد. با توجه به پروتکل Mirror، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

  1. استیکینگ

برای کسب بیشترین سود از ارز دیجیتال MIR باید از آن‌ها برای تجارت mAssets و سهام در سیستم Mirror Protocol استفاده شود. با این کار می‌توان در اداره کردن شبکه دست داشت و بازده کسب کرد. البته این فرآیند می‌تواند برای مبتدیان دنیای ارزهای دیجیتال پیچیده باشد و خطرات خاص خود را دارد که باید در نظر گرفته شوند.

  1. دسترسی

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Mirror Protocol قابلیت همکاری در آن است. کاربران می‌توانند mAssets را مبادله کنند و ارزهای دیجیتال MIR را در تعدادی از بلاکچین‌ها و پلتفرم‌های دیفای مختلف ازجمله صرافی راستین خریداری کنند. ادامه پیشرفت قابلیت همکاری در این پلتفرم نشانه خوبی برای سرمایه‌گذاران در ارز دیجیتال MIR است. یک سرمایه‌گذار برای به دست آوردن این ارز دیجیتال در حال حاضر باید ارز دیجیتال دیگری مانند بیت کوین یا تتر (USDT) را با آن مبادله کند.

  1. حاکمیت

برخی از پلتفرم‌های دیفای ممکن است مدتی طول بکشد تا یک سیستم کاملا غیرمتمرکز را پیاده‌سازی کنند. با این حال، میرور پروتکل از روز اول به صورتی کاملا غیرمتمرکز بنا نهاده شده است. رای گیری در مورد پیشنهاد‌ها و حاکمیت عمومی شبکه نیز توسط همه دارندگان ارز دیجیتال اصلی آن انجام می‌شود تا جهت پلتفرم توسط جامعه شکل گیرد.

  1. رقابت

ایجاد دارایی‌های مصنوعی که امکان تجارت اقلام دنیای واقعی را به کاربران می‌دهد، ایده‌ای است که محبوبیت روزافزونی پیدا می‌کند. پلتفرم Synthetix یک رقیب مستقیم پروتکل میرور است و پروژه‌های آینده زیادی مانند Linear Finance و Deus Finance در این زمینه وجود دارند. رقابت‌پذیری بالای mirror protocol می‌تواند نشان دهد که خرید این ارز دیجیتال می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی به شمار رود.

ساده‌ترین راه خرید Mirror Protocol چیست؟

ساده‌ترین راه برای خرید ارز دیجیتال MIR این است که آن را با قیمت ثابت و سفارش «خرید فوری» از صرافی راستین خریداری کنید، اما همه صرافی‌های ارز دیجیتال این ویژگی را ندارند. از طرف دیگر، می‌توانید معامله‌ای را در بازار نقدی یا حرفه‌ای نیز باز کنید که به شما امکان می‌دهد تا قیمت مورد نظر خود را تعیین نمایید. این راه را می‌توان رایج‌ترین روش برای خرید ارز دیجیتال MIR دانست. استفاده از ویژگی خرید فوری ساده است اما معمولاً گران‌تر از استفاده از بازار نقدی درخواهد آمد.

بنابراین قبل از خرید ارز دیجیتال MIR، بهتر است تا شرایط بازار را به دقت بررسی کنید. برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید است، می‌توانید نگاهی به ابزارهای تحلیل ما بیندازید تا از نحوه عملکرد اخیر قیمت میرور پروتکل مطلع شوید. صرافی راستین با ارائه دو بازار خرید فوری و بازار حرفه‌ای توانسته تا امکانات خوبی را برای معامله گران و سرمایه‌گذاران وطنی ایجاد کند.

الزامات خرید میرور پروتکل چیست؟

برای ایجاد یک حساب کاربری در هر صرافی ارز دیجیتال ازجمله راستین به یک آدرس ایمیل فعال نیاز دارید. تمامی صرافی‌های داخلی از شما اطلاعاتی را درخواست می‌کنند که برای احراز هویت شما و تعیین کارت بانکی ضروری خواهند بود. تعداد فزاینده‌ای از صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارجی نیز قبل از واریز وجه و شروع معامله با پروتکل Mirror از شما می‌خواهند تا هویت خود را تایید کنید.

این فرآیند به نام احراز هویت مشتری (KYC) شناخته می‌شود و معمولا به تهیه یک عکس با وب کم یا گوشی هوشمند نیاز دارد. همچنین باید آدرس خود را آپلود کرده و یک کپی از صورت‌حساب بانکی یا قبض آب و برق اخیر خود را نیز ثبت کنید.

برخی از صرافی‌های خارجی به شما اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال خود را بدون گذراندن احراز هویت مشتری سپرده‌گذاری و معامله کنید. اما به دلیل تحریم‌ها امکان انتقال وجوه دیجیتال شما به حساب بانکی وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خرید MIR با ارز محلی خود را دارید، باید احراز هویت مشتری را پاس کنید. هنگامی که هویت خود را تایید کردید، ایده خوبی است که قبل از واریز وجه، احراز هویت دومرحله‌ای (۲FA) را هم فعال کنید. این امر امنیت حساب شما را افزایش می‌دهد و به حفظ وجوه شما کمک زیادی خواهد کرد. تمامی این مراحل در صرافی ارز دیجیتال راستین در کمترین زمان ممکن عملی خواهد بود.

بهترین مکان برای خرید دیفای ها

صرافی‌های ارزهای دیجیتال معمولا خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند، اما از چند جهت کلیدی متفاوت هستند. این تمایزها عمدتا به میزان کارمزدها، گستردگی ارزهای دیجیتال و روش‌های پرداخت موجود برمی‌گردد. می‌توانید از کارمزدها و ارزهای دیجیتال فهرست شده ما برای مقایسه با ویژگی‌های صرافی‌های رمزنگاری محبوب موجود در ایران استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند صرافی مناسب خود را انتخاب کنید.

برخی از عوامل دیگری که باید در نظر بگیرید عبارت‌اند از پشتیبانی مشتری، نظرات کاربران، سهولت استفاده و اینکه آیا صرافی در یک مرجع قانونی ثبت شده است یا خیر. این اطلاعات را می‌توان با کلیک بر روی نام صرافی راستین در صفحات مربوطه پیدا کرد. صرافی راستین با ارائه کارمزدهای پایین، ارزهای دیجیتال گسترده و روش‌های پرداخت ریالی می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید میرور پروتکل و سایر دیفای ها باشد.

جمع‌بندی

Mirror Protocol یکی از پروژه‌های برتر در بخش دیفای است که بر روی پلتفرم نسل بعدی ترا ساخته شده و میزبانی می‌شود. این پروژه می‌تواند از دی اپ‌ها و پروتکل‌های متمرکز بر امور مالی غیرمتمرکز نیز پشتیبانی کند. این برنامه به‌عنوان یک پروژه جدید نسبتا راهی طولانی را در پیش دارد. اما به لطف فناوری، ظرفیت فنی و موارد دیگر در حال تکامل آن، توانسته شهرت فراوانی را کسب کند.

میرور پروتکل با افزایش محبوبیت بخش دیفای در حال تبدیل‌شدن به یک پروژه کاربردی‌تر است که دسترسی نهایی را به تمام دارایی‌های مالی فراهم می‌کند. دارایی‌هایی که تجارت آن‌ها برای تعداد زیادی از معامله‌گران در سرتاسر جهان در دسترس قرار ندارد. اگر تمامی جوانب این پروژه را بررسی کرده‌اید و قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید، پس همین امروز در صرافی راستین ثبت‌نام کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *