با چه فیلم و سریال هایی در طول سفر هوایی، استرس و کلافگی خود را کم کنیم؟

با چه فیلم و سریال هایی در طول سفر هوایی، استرس و کلافگی خود را کم کنیم؟
  • 1401/8/4
  • گویا آی تی
  • 0

سفرهای طولانی هوایی همیشه با مشکل سرگرمی مواجه بوده‌اند. مسافران در یک فضای بسته که امکان قدم زدن هم وجود ندارد و باید ساعت‌ها ثابت بنشینند، نیاز به یک سرگرمی بسیار جذاب دارند تا بتوانند بازه طولانی پرواز را تحمل کنند. تصور کنید پرواز شما بین دو نیم‌کره شرقی و غربی باشد و تا ۱۲ ساعت زمان ببرد! در این صورت انتخاب شما برای سرگرمی در پرواز اهمیت زیادی دارد. یکی از معروف‌ترین راه‌های سرگرم شدن در هواپیما تماشای فیلم و سریال است. آیا می‌پرسید با چه فیلم و سریال‌هایی در طول سفر هوایی، استرس و کلافگی خود را کم کنیم؟ پاسخ، فیلم‌هایی هستند که شما را محو خود کنند تا حواستان به کل از موقعیتی که در آن هستید پرت شود. این فیلم‌ها می‌توانند اکشن، درام، سیتکام و یا حتی کارتون‌های بی‌نظیر دیزنی باشند.

 

همه کسانی که تا به حال با هواپیما به جایی سفر کرده‌اند می‌دانند که پرواز می‌تواند چقدر خسته کننده باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برخی فیلم‌هایی که می‌توانید در هواپیما تماشا کنید تا پرواز لذت بخش‌تری داشته باشید را به صورت لیست تهیه کنیم.

توجه داشته باشید که ما به هیچ وجه نمی‌گوییم این‌ها بهترین فیلم‌های تاریخ هستند. همچنین نمی‌گوییم این لیست تنها فیلم‌هایی هستند که باید در هواپیما تماشا کنید. بنابراین، بدون هیچ مقدمه‌ای، فهرستی از فیلم‌هایی را ارائه می‌کنیم که تضمین می‌کنند آرزوی طولانی‌تر بودن پروازتان را داشته باشید.

 

درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine Of The Spotless Mind 2004)

این فیلم با موضوعی درام-اجتماعی می‌تواند گزینه مناسبی برای یک پرواز آرام باشد. درخشش ابدی یک ذهن پاک با بازیگرانی عالی که شامل جیم کری، کیت وینسلت، الیجا وود و مارک روفالو می‌شود همراه است. در این فیلم، کری و وینسلت نقش زوجی را بازی می‌کنند که از هم جدا می‌شوند. آن‌ها برای اینکه یکدیگر را فراموش کنند، تصمیم می‌گیرند که برای پاک کردن خاطرات خود تحت عملی قرار گیرند و به زودی متوجه می‌شوند که این کار ایده خوبی نبوده است.

این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه شده است که چیزهای زیادی درباره قوی بودن داستان فیلم به ما می‌گوید. علاوه بر این، دیدن جیم کری در نقشی که هیچ شباهتی به نقش‌های کمدی سابق او ندارد، بسیار جذاب است.

 

جزیره شاتر (Shutter Island 2010)

شاتر آیلند یا همان جزیره شاتر، فیلمی معمایی است که در پایان شما را میخکوب خواهد کرد! شاتر آیلند، یک داستان عالی دیگر با بازی بی‌عیب و نقص و بازیگران برجسته است. لئوناردو دی کاپریو، مارک روفالو و بن کینگزلی، همه بهترین خود را در این فیلم ارائه می‌دهند. این فیلم که در سال ۲۰۱۰ اکران شد، داستان یک مارشال آمریکایی در سال ۱۹۵۰ را روایت می‌کند. او به بیرون فرستاده می‌شود تا بررسی کند که چگونه یک زن متهم به قتل توانست از زندانی مانند گوانتانامو برای مجنونان بالینی و جنایی فرار کند.

اکثر طرفداران پر و پا قرص آثار لئوناردو دی کاپریو، بازیگر جک در فیلم تایتانیک، احساس می‌کنند که این یکی از بهترین تلاش‌های بازیگری اوست. باید شاتر آیلند را تماشا کنید تا بفهمید چرا اینطور است، اما فقط می‌توانم به شما بگویم که پشیمان نخواهید شد. همچنین جالب است بدانید که مارتین اسکورسیزی این فیلم را کارگردانی کرده است! پس دیگر معطل نکنید. بلیط پرواز خود را رزرو کنید و در هواپیما تماشای این فیلم را آغاز کنید.

 

 لا لا لند (La La Land 2016)

برای یک سفر تابستانی، تماشای لالا لند در هواپیما می‌تواند جالب باشد. بازیگران تاثیرگذار این فیلم شامل رایان گاسلینگ و اما استون هستند که بهترین عملکرد خود را به گونه‌ای انجام دادند که قبلاً مشابه آن را ندیده بودیم. شما واقعاً نیازی به دانستن بیشتر از این واقعیت ندارید که این فیلم در مورد عشق است. عشق به موسیقی جاز، عشق به دیگران، عشق به فرهنگ و عشق به تلاش‌های بازیگری گاسلینگ و استون. با همین پیش‌زمینه می‌توانید تماشای این فیلم را آغاز کنید. همچنین فراموش نکنید که برای سفر خود می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را در سفرمارکت (safarmarket) پیدا کنید.

 

رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption 1994)

بگذارید اینطور بگوییم: رستگاری در شاوشنک، بزرگ‌ترین شاهکار تاریخ سینما بعد از فیلم‌هایی چون «بر باد رفته» است! این فیلم چنان شما را مجذوب خود خواهد کرد که اگر پیش از رسیدن به مقصدتان تمام نشود، از هواپیما پیاده نخواهید شد. متاسفانه باید بگوییم که علی‌رغم اینکه رستگاری در شاوشنک در فهرست فیلم‌های دارای رتبه برتر در IMDb رتبه نخست را دارد، هیچ جایزه اسکاری دریافت نکرده است. در این فیلم، تیم رابینز، مورگان فریمن و کارگردان فرانک دارابونت موفق شدند داستان کوتاه استیون کینگ را به یک قطعه باشکوه از سینمای کلاسیک تبدیل کنند.

 

داستان در مورد اندی دوفرن است که به اشتباه در زندان شاوشنک به دلیل قتل همسرش زندانی می‌شود. در آنجا او با رد و شرکایش ارتباط دوستی برقرار می‌کند و آن‌ها سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند. در اصل، رستگاری در شاوشنک یک فیلم با موضوع زندان است، اما شبیه هر فیلم زندانی که تا به حال دیده‌اید نیست. این فیلم با وجود اینکه اکنون در همه جا مورد تحسین قرار می‌گیرد، در ابتدا حتی پول کافی برای پوشش هزینه‎های تولید به دست نیاورده بود؛ اما امروزه این یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌هایی است که تا به حال ساخته شده است. اگر با بلیط هواپیما خارجی سفر می‌کنید و سفری طولانی در پیش دارید، ما این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

باشگاه مشت زنی (Fight Club 1999)

بیایید به سرعت از توضیحات اولیه عبور کنیم، چرا که بدون شک همه این فیلم را می‌شناسند! فایت کلاب یا همان باشگاه مبارزه، در لیست فیلم‌های دارای رتبه برتر IMDb، شماره ۱۰ را به خود اختصاص داده است. نقش‌های اصلی برای ادوارد نورتون و برد پیت و نقش فرعی برای هلنا بونهام کارتر نوشته شده است. این فیلم یک نامزدی جایزه اسکار نیز داشته است. باشگاه مبارزه در ابتدا به اندازه کافی برای پوشش هزینه‌های تولید درآمد نداشت، اما همانند رستگاری در شاوشنک تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کلاسیک‌هایی شد که تا کنون ساخته شده است.

داستان از این قرار است که یک کارمند اداری که از بی‌خوابی رنج می‌برد در تلاش است راهی برای تغییر زندگی خود بیابد. در مسیر خود برای انجام این کار، او با یک صابون ساز آشنا می‌شود که به نظر می‌رسد برای تحقق بخشیدن به هدف دوست جدیدش متعهد است. آن‌ها یک باشگاه مبارزه زیرزمینی راه اندازی می‌کنند که در نهایت به چیزی تبدیل می‌شود که هیچ یک از آن‌ها هرگز نمی‌توانستند تصور کنند.

 

کوکو (Coco 2017)

پیش از هر چیز باید بگوییم این تصور اشتباه که آثار دیزنی متعلق به کودکان است را کنار بگذارید! بسیاری از آثار این کمپانی با وجود حالت انیمیشنی، درس‌های زیادی به بزرگسالان نیز می‌آموزد. «کوکو» داستان پرشور پسر جوانی است که می‌خواهد نوازنده شود و به نوعی خود را در حال ارتباط با اسکلت‌های سخنگو در سرزمین مردگان می‌بیند. این فیلم به کارگردانی لی آنکریچ و انیماتور کهنه کار پیکسار، آدریان مولینا و با تکیه بر فولکلور مکزیکی و طرح‌های سنتی، دارای موسیقی جذاب، طرحی پیچیده اما قابل درک و قطعات کمدی داخلی و طنز رسانه‌ای است.

بیشتر اوقات این فیلم یک کمدی بی‌سابقه با احساس «بازگشت به آینده» است. کوکو سکانس‌های اکشن بزرگی را روی صحنه می‌برد و هر چند دقیقه یک بار اطلاعات داستانی جدید به مخاطبان می‌دهد. قهرمان فیلم، میگل ریویرا دوازده ساله (با صدای آنتونی گونزالس)، در شهر کوچک سانتا سیسیلیا زندگی می‌کند. او کودکی خوش قلب است که عاشق نواختن گیتار است و از بزرگ‌ترین خواننده و ترانه سرای محبوب دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰، ارنستو د لا کروز (بنجامین برات) که با افتادن ناقوس کلیسا بر سرش کشته شد، الگوبرداری می‌کند. اما میگوئل مجبور است مخفیانه کار کند زیرا خانواده‌اش از زمانی که پدربزرگ میگوئل رفته است، اعضای خود را از اجرای موسیقی منع کرده‌اند.

یکی از جذاب‌ترین چیزهای فیلم، نحوه ساخت طرح داستانش حول اعضای خانواده میگل، زنده و مرده است. زیرا آن‌ها برای تعیین روایت رسمی پدربزرگ میگوئل و اینکه ناپدید شدن او چه معنایی برای آن‌ها دارد، می‌جنگند. مانند بسیاری از تولیدات پیکسار، این اثر نیز مملو از ادای احترام به تاریخ فیلم به طور کلی و تاریخ انیمیشن به طور خاص است. شما به ویژه به اسکلت‌های رقصنده علاقه خواهید داشت که به نظر می‌رسد دائماً در شکل‌های کارتونی دهه ۱۹۳۰ ظاهر می‌شوند. برای یک سفر خاطره‌انگیز می‌توانید در هواپیما به تماشای کوکو بنشینید و با دنیای کودکی عاشق موسیقی همراه شده و درس‌های بزرگی بیاموزید. اگر با بلیط چارتر و هزینه کم‌تر سفر کنید، این سفر لذت‌بخش‌تر نیز خواهد بود.

 

موانا Moana 2016)

موانا، یکی دیگر از انیمیشن‌های بسیار موفق دیزنی است. صرف نظر از اینکه این فیلم چه زمانی منتشر شد بسیار سرگرم‌کننده بود، اما ورود آن در لحظات خاصی از تاریخ به آن اهمیت و همچنین الهام بخشی بیشتری می‌دهد.

این فیلم فوق‌العاده و موزیکال از استودیو انیمیشن والت دیزنی ماجراهای زن جوانی را دنبال می‌کند که هویت واقعی خود را پیدا می‌کند. او انتخاب می‌کند که به جای یک شاهزاده خانم کلیشه‌ای که نیاز به نجات دارد، یک رهبر آینده‌نگر برای مردمش باشد که فیلم به طرز جالبی آگاهانه آن را تصدیق می‌کند. او هم خرد احترام گذاشتن به سنت‌های مردمش را دارد و هم شجاعت این را دارد که مسیر خود را به سوی آینده روشن کند. رنگ‌های این انیمیشن، میلیون‌ها سایه سبز آبی هستند و موجودات و تنظیمات زیر آب کیفیتی شگفت‌انگیز و قابل لمس دارند. موانا یک دختر قوی است و شخصیتی معمولی ندارد. تماشای این فیلم در راه سفر هوایی بسیار لذت‌بخش‌تر از تماشای آن در خانه یا سینما است، چرا که این انیمیشن حس پرواز را القا می‌کند و وقتی خودتان هم در حال پرواز باشید، تماشای آن لطف ویژه‌ای دارد.

سریال تئوری بیگ بنگ(The Big Bang Theory 2007-2019)

حال که با تعدادی از فیلم‌ها و انیمیشن‌های جذاب آشنا شده‌ایم، وقت آن رسیده است که با برخی از معروف‌ترین سریال‌های دنیا با ژانر سیتکام نیز آشنا شویم. سیتکام، نوعی سریال است که زمان هر قسمت آن در حدود بیست دقیقه است اما با شخصیت‌پردازی قوی، شما را جذب کاراکترهای سریال می‌کند. تئوری بیگ بنگ، حول محور دو فیزیکدان به نام شلدون و لئونارد است که وقتی پنی، یک پیشخدمت بامزه و هنرپیشه مشتاق، به آپارتمانی روبه‌ر‌وی آپارتمان آن‌ها نقل مکان می‌کند، زندگی آن‌ها برای همیشه تغییر می‌کند. این گروه همچنین شامل هاوارد، یک مهندس که با مادرش زندگی می‌کند و بهترین دوست او راج است. این سریال در مقایسه با دیگر نمایش‌هایی که در آن زمان محبوب بودند متفاوت است. شخصیت‌های بیگ بنگ تئوری از آن دسته افرادی هستند که بازیگران سریالی مانند فرندز آن‌ها را مسخره می‌کنند! قبل از برجسته شدن مجموعه فیلم‌های مارول، قبل از بازگشت فیلم‌های جنگ ستارگان و قبل از اینکه مجموعه‌های تلویزیونی ابرقهرمانی را با نمایش‌هایی مانند فلش تصاحب کنند، The Big Bang Theory داستان‌هایی درباره چهار مرد را تعریف می‌کرد که اغلب دور میز نشیمن می‌نشستند و در حال بازی‌های علمی بودند. با این حال، آمریکایی‌ها مطمئناً تغییر سرعت را دوست داشتند زیرا طبق مقاله rottentomatoes.com، در پنج فصل اول، تنها یکی از قسمت‌ها امتیازی زیر ۸۹ درصد را دریافت کرده است و سایر قسمت‌ها امتیازی بالای ۹۰ درصد داشته‌اند.

 

سریال آشنایی با مادر(How I Met Your Mother 2005-2014)

آشنایی با مادر، یکی دیگر از سیتکام‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. تماشای این سریال بدون شک شما را چنان جذب خواهد کرد که ناگهان به خود می‌آیید و می‌بینید که سه فصل آن را در یک روز تمام کرده‌اید. این سریال در مورد شخصیتی به نام تد موزبی است که در سال ۲۰۳۰ برای فرزاندان خود تعریف می‌کند که چگونه با مادر آن‌ها آشنا شده است. تد، داستان زندگی خود در دوران جوانی‌اش را به همراه ماجراهایی که با دوستان نزدیکش داشته است به نمایش می‌گذارد. دوستان او، رابین، لیلی، بارنی و مارشال نقش‌های مهمی در این سریال دارند و وقایع زیادی را با هم پشت سر می‌گذارند. در طی این نمایش، تد همیشه ما را با سرنخ‌هایی در مورد فاش شدن این که همسرش کیست راهنمایی می‌کند اما تا پایان فصل نهم، هویت او را آشکار نمی‌کند. همین موضوع باعث کنجکاوی هواداران و پیگیری زیاد این سریال می‌شود. اگر می‌خواهید خاطرات زندگی دانشجویی خود را زنده کنید و دقایقی از زندگی روزمره فاصله بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم این سریال را در پرواز تماشا کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *