خرید میکروکنترلر ARM | خرید یکی از پرفروش‌ترین ریزکنترلگرهای بازار قطعات الکترونیکی

خرید میکروکنترلر ARM | خرید یکی از پرفروش‌ترین ریزکنترلگرهای بازار قطعات الکترونیکی
  • 1401/10/4
  • گویا آی تی
  • 0

میکروکنترلر ARM؛ ریزکنترلگری با پردازنده مبتنی بر معماری ARM

میکروکنترلرها به یکی از مهم‌ترین اجزای انواع مدارها و دستگاه‌های الکترونیکی تبدیل شده‌اند. این قطعات می‌توانند به‌صورت مجزا و به‌عنوان یک کامپیوتر کوچک عمل کنند. چرا که انواع تجهیزات مورد نیاز مانند پردازشگر، رم (RAM) و حافظه ذخیره‌سازی را در خود دارند. میکروکنترلر ARM یکی از پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین و کارآمدترین میکروکنترلرهای بازار است. به علت استفاده از پردازنده‌هایی با معماری آرم، به این نوع ریزکنترلگرها، ریزکنترلگر ARM گفته می‌شود. در ادامه این مطلب با این ریزکنترلگرها، برندهای تولیدکننده و مزایای آن‌ها آشنا می‌شویم.

خرید میکروکنترلر ARM چه مزایایی دارد؟

قبل از پرداختن به مزایای میکروکنترلر ARM، باید بگوییم که این میکروکنترلرها توسط کمپانی ARM تولید نمی‌شوند، بلکه این کمپانی آمریکایی مجوز استفاده از معماری خود را برای شرکت‌های مختلف صادر می‌کند. در نتیجه شرکت‌هایی مانند گیگا دیوایس می‌توانند میکروکنترلرهایی با معماری ARM بسازند. پس می‌توان گفت که این نوع میکروکنترلرها صرفا توسط یک کمپانی تولید نمی‌شوند و از این نظر تنوع بسیار بالایی دارند. باید اشاره کرد که میکروکنترلرهای ARM بدون دلیل به محبوبیت و فروش بالایی دست پیدا نکرده‌اند. این نوع ریزکنترلگرها به علت ارائه بهترین کارایی در کنار قیمت مناسب و مصرف انرژی کم، در حال حاضر از بهترین‌های بازار به‌شمار می‌آیند.

برخی از مزایای میکروکنترلر ARM عبارت‌اند از:

  • سرعت بسیار بالای معماری ARM
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه
  • مصرف انرژی کم
  • تولید حرارت ناچیز (مهم در دستگاه‌های الکترونیکی کوچک و دارای باتری)

بهترین برندهای تولیدکننده میکروکنترلر ARM کدام‌اند؟

اگر کمی با بازار میکروکنترلرها آشنایی داشته باشید، حتما نام محصولاتی مانند میکروکنترلر STM را شنیده‌اید. همان‌طور که اشاره شد، کمپانی‌های زیادی میکروکنترلرهایی با معماری ARM تولید می‌کنند که برند اس‌تی میکروالکترونیک تنها یکی از آن‌ها است. شما بسته به بودجه و کارایی مورد نظرتان، می‌توانید محصولات برندهای مختلف را در زمینه میکروکنترلرهای مبتنی بر ARM خریداری کنید. در ادامه با دو کمپانی اصلی تولیدکننده میکروکنترلر ARM آشنا می‌شویم.

کمپانی گیگا دیوایس (Giga Device)

یکی از مشهورترین و بهترین کمپانی‌های تولیدکننده میکروکنترلر ARM، کمپانی چینی گیگا دیوایس است. این کمپانی فعالیت خود را در سال ۲۰۰۵ آغاز کرد و توانست محصولاتی با قیمت مناسب و در عین حال کارایی فوق‌العاده تولید کند. به همین خاطر به‌سرعت به یکی از رقبای اصلی برند اس‌تی‌ میکروالکترونیک تبدیل شد. میکروکنترلر GD را می‌توان یکی از بهترین‌های بازار دانست. چرا که ریزکنترلگرهای این کمپانی با طیف وسیعی از مشخصات فنی به فروش می‌رسند و از طرف دیگر قیمت بسیار مناسبی نیز دارند.

کمپانی اس‌تی میکروالکترونیک (STMicroelectronic)

نزدیک به ۳۵ سال پیش و در سال ۱۹۸۷ بود که کمپانی اس‌تی میکروالکترونیک فعالیت خود را آغاز کرد. این کمپانی چندملیتی که در حال حاضر کارخانه اصلی آن در سوئیس قرار دارد، یکی از بهترین‌ها در زمینه تولید میکروکنترلر است. به احتمال زیاد شما نام میکروکنترلرهای STM را شنیده‌اید. میکروکنترلرهایی که توسط این کمپانی با بیشترین کیفیت و کارایی تولید می‌شوند.

باید اشاره کرد که در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی دنیا از میکروکنترلرهای STM استفاده می‌شود. چرا که ریزکنترلگرهای این کمپانی هماهنگی بسیار خوبی با انواع قطعات الکترونیکی دیگر دارند و به‌راحتی می‌توان روی آن‌ها انواع کامپایلرها و برنامه‌ها را اجرا کرد. پس اگر به دنبال خرید یک میکروکنترلر ARM خوب هستید، محصولات کمپانی اس‌تی‌ میکروالکترونیک قطعا می‌توانند یکی از انتخاب‌های اول شما باشند.

در هنگام خرید میکروکنترلر ARM به این نکات توجه کنید

با توجه به این که میکروکنترلرها از حساس‌ترین و مهم‌ترین قطعات دستگاه‌ها و مدارات الکترونیکی هستند، شما در هنگام خرید یک میکروکنترلر ARM باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. برای مثال با توجه به تنوع برندهای تولیدکننده این نوع ریزکنترلگر، شما باید قبل از خرید محصولات بسیاری از برندهای مشهور را بررسی کنید. در ادامه با مهم‌ترین نکات در این زمینه آشنا می‌شویم.

توجه به مشخصات فنی میکروکنترلرهای ARM

تفاوتی ندارد که قصد خرید چه نوع میکروکنترلری را دارید، در هر صورت شما باید از میان صدها مدل ریزکنترلگر با مشخصات فنی بسیار متفاوت انتخاب کنید. میکروکنترلر ARM نیز از این قاعده جدا نیست. هر کمپانی بسته به خط تولید خود، میکروکنترلرهای آرم را با مشخصات فنی متفاوتی تولید می‌کند. برای مثال فرکانس کاری پردازنده، میزان حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی، روش نصب، تعداد پین‌های ورودی و خروجی و بسیاری از مشخصات فنی دیگر، برای انواع میکروکنترلرهای آرم می‌توانند متفاوت باشند.

نیازهای خود را مشخص کنید

یکی از نکات مهمی که قبل از خرید میکروکنترلر ARM باید به آن توجه کنید، مشخص کردن نیازها است. به چه فرکانس کاری نیاز خواهید داشت؟ دنبال چه مقدار حافظه رم هستید؟ آیا قصد خرید ریزکنترلگری با حافظه ذخیره‌سازی بسیار بالا را دارید و یا می‌خواهید محصولی با حافظه معمولی خریداری کنید؟ یادداشت کردن تمام این سوالات و پاسخ به آن‌ها می‌تواند شما را در مراحل خرید میکروکنترلر ARM راهنمایی کند.

محصولات تمام برندهای بازار را بررسی کنید

همان‌طور که اشاره شد، برندهای زیادی در بازار میکروکنترلر ARM تولید می‌کنند. از اس‌تی میکروالکترونیک گرفته تا گیگا دیوایس محصولات بسیار باکیفیتی را به بازار عرضه کرده‌اند. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود قبل از خرید یک میکروکنترلر ARM، محصولات تمام این برندها را بررسی کنید. ممکن است بتوانید ریزکنترلگری با کارایی بالاتر اما قیمت پایین‌تر را خریداری کنید.

از یک مرجع معتبر میکروکنترلر ARM بخرید

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در زمان خرید میکروکنترلر ARM باید به آن توجه داشته باشید، خرید از یک مرجع معتبر است. به علت تنوع بالا در تولیدکنندگان و مشخصات فنی ریزکنترلگرهای آرم، شرکت‌های نامعتبر زیادی میکروکنترلرهای بی‌کیفیت و تقلبی را به بازار عرضه می‌کنند که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نمونه‌های اورجینال ندارند. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید میکروکنترلر ARM، حتما به سراغ یک مرجع معتبر بروید. مرجعی که بتوان روی اصالت کالا و سابقه آن حساب باز کرد.

بای بست؛ مرجع اصلی خرید میکروکنترلرهای ARM

میکروکنترلرهای ARM توانستند طی سال‌های اخیر صنعت تکنولوژی را به‌طور کلی متحول کنند. ریزکنترلگرهایی با قدرت پردازشی بالا، کارایی مناسب و مصرف انرژی پایین که تقریبا رقیب جدی ندارند. اگر شما هم قصد خرید این نوع ریزکنترلگرها را دارید، می‌توانید آن‌ها را از مجموعه بای بست الکترونیک خریداری کنید. بای بست دو دهه سابقه در زمینه واردات قطعات الکترونیک از جمله انواع آی سی و میکروکنترلر را دارد. شما می‌توانید محصولات اورجینال برندهایی مانند گیگا دیوایس و اس‌تی میکروالکترونیک را با بهترین قیمت و تضمین اصالت از بای بست خریداری کنید. پس پیشنهاد می‌شود برای خرید میکروکنترلر ARM، سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *