ایاس از چه الگوریتمی استفاده می کند

ایاس از چه الگوریتمی استفاده می کند
  • 1401/12/1
  • گویا آی تی
  • 0

ایاس ازجمله ارزهای بازار کریپتو است که در سال ۲۰۱۸ میلادی، به‌صورت رسمی منتشر شد و با روش عرضهٔ اولیهٔ توکن که تقریباً پیش‌فروش یک میلیارد دلاری داشته است، وارد بازار ارز دیجیتال شد. این ارز در حدود ۸ میلیارد دلار حجم بازار داشته و حجم روزانهٔ این ارز نیز به حدود ۶ میلیارد دلار می‌رسد.

در حال حاضر، eos در رتبه‌های قابل‌توجهٔ بازار کریپتو قرار دارد و در سال ۲۰۲۳، آیندهٔ روشنی را برای قیمت این ارز متصور هستند. حال ما در این مقاله قصد داریم دربارهٔ الگوریتم eos و همچنین پیش‌بینی‌های انجام‌شده برای این ارز در سال‌های آینده صحبت کنیم تا اگر قصد سرمایه‌گذاری در این ارز را دارید، با اطلاعات بیشتری اقدام کنید.

بررسی هدف ایجاد پروژهٔ eos

پردازش تراکنش‌ها از مهم‌ترین مشکلات بازار ارز دیجیتال است که این موضوع در شبکهٔ اتریوم نیز دیده می‌شود. در این خصوص، شبکه‌های مختلفی راه‌اندازی شده‌اند تا این مشکل را تا حد قابل قبولی رفع کنند، اما شبکهٔ eos از بهترین‌ها در این زمینه بوده‌است، چرا که توانسته است امکان پردازش میلیون‌ها تراکنش بر ثانیه را فراهم کند، به همین دلیل جذابیت این پروژه فوق‌العاده بیش از تصور بوده و سرمایه‌گذاران زیادی به‌سمت این پروژه جذب شده‌اند. ضمناً این شبکه توانست کارمزد شبکه‌هایی مانند اتریوم را که بیش از اندازه بوده‌است نیز کاهش دهد و به‌طورکلی پروژهٔ eos با این دو هدف شروع جالب توجهی داشته‌است.

بررسی بلاکچین تمرکززدایی eos

از دیگر اهداف راه‌اندازی پروژهٔ eos بلاکچین تمرکززدایی‌شده است که به‌دنبال برنامه‌های DApps به‌وجود آمده‌است. درواقع این بلاکچین سعی داشته است تا تراکنش‌ها را با سرعت بیشتری و البته رایگان پیش ببرد. ضمن این‌که ایجاد قراردادهای هوشمند در این شبکه نیز دارای اهمیت است و بسیاری از افراد سعی داشتند تا در این پروژه سهیم باشند. در کنار این موارد، پردازش میلیونی تراکنش‌ها بر ثانیه، اتفاق قابل توجهی بوده‌است که این شبکه توانست به آن جامهٔ عمل بپوشاند.

ناگفته نماند که توکن شبکهٔ ایاس مثل یک سیستم عامل عمل کرده و تمام نیازهای اولیه را برطرف خواهد کرد. درنهایت امکانات مناسبی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که این موارد، بر پیش‌بینی قیمت ایاس در آینده مؤثر خواهد بود.

ایاس از چه الگوریتمی استفاده می‌کند؟

ارز eos به قاتل اتریوم معروف شده‌است و با توجه به این‌که بنا دارد ظرفیت پردازش میلیونی را عرضه کند، احتمالاً رشدهای قیمت قابل توجهی را متوجه خواهد شد. اما الگوریتم مورداستفاده ارز eos که به الگوریتم اثبات سهام معروف است، سبب شده‌است تا بهبود فرآیند فعالیت‌های شبکه انجام شود و برعکس اتریوم که با الگوریتم اجماع کار می‌کند، یک گام از بازار ارز دیجیتال جلوتر است.

همان‌طور که می‌دانید، الگوریتم اتریوم فوق‌العاده پرهزینه و پرضرر است و در مقابل، الگوریتم ارز eos به‌خوبی توانسته است بسیاری از نقص‌ها را پوشش دهد.

دربارهٔ الگوریتم اثبات سهام eos می‌توان این‌گونه عنوان کرد که اعضای شبکه به اندازهٔ دارایی‌ای که دارند، می‌توانند در مدیریت شبکه مؤثر باشند. این در حالی است که الگوریتم اجماع به انرژی و قدرت خاصی برای پردازش و مدیریت شبکه نیاز دارد که طبیعتاً نمی‌توان این را از برنامه‌های ایاس انتظار داشت.

به‌طورکلی ادارهٔ این شبکه به‌صورت زیر خواهد بود:

  • فرضاً اگر برای تأیید هر تراکنش به ۲۰۰ تأییدیه نیاز باشد.
  • کاربران ارز eos می‌توانند به هر تراکنش رأی دهند.
  • هر سرمایه‌گذار که دارایی بیشتری داشته باشد، قدرت رأی بالاتری دارد.
  • افرادی که در تأیید تراکنش‌ها سهیم هستند، پاداش دریافت می‌کنند.
  • سهامداران مخرب بلافاصله از گردونهٔ تأیید خارج می‌شوند.
  • گردش سهامداران سبب درآمدزایی شبکهٔ ایاس خواهد شد.

چرخهٔ عنوان‌شده نمونهٔ ساده‌ای از الگوریتم اثبات سهام در شبکهٔ eos است و به‌طورکلی در شبکه‌های بلاکچینی از این الگوریتم استفاده می‌شود، بنابراین می‌توان گفت که افزایش سهامداران، سرعت بخشیدن به انجام تراکنش‌ها را درپی خواهد داشت و در کنار این موضوع، کاهش کارمزد نیز به وقوع می‌پیوندد.

بررسی قیمت ایاس در آیندهٔ بازار ارز دیجیتال

اگرچه رمزارز eos رقیبان جدی دارد اما کارشناسان بازار کریپتو بر این عقیده هستند که این ارز می‌تواند در آیندهٔ نزدیک، رقم‌های بالایی را به خود ببیند. طبق پیش‌بینی Coinskid، قیمت این ارز در سال ۲۰۲۳ در حدود ۶ دلار معامله خواهد شد که نشان می‌دهد بسیاری از افراد فعال در بازار ارز، به برنامه‌های این شبکه اطمینان دارند.

از طرفی طبق پیش بینی‌های Walletlnvestor، افزایش بلندمدت قیمت این ارز انتظار می‌رود. درواقع طی سال آینده، حداقل قیمت eos در حدود ۲۰۲۷ دلار تخمین زده شده‌است که البته بعضی از افراد و شرکت‌ها این رقم را خوشبینانه فرض کرده‌اند.

به‌طورکلی با بررسی برنامه‌های پلتفرم eos، می‌توان دریافت که سال ۲۰۲۳ که در حال حاضر در ماه‌های ابتدایی آن هستیم، می‌تواند برای ارز ایاس سودآورترین روزها را به ارمغان بیاورد و با توجه به این‌که روزبه‌روز به سهامداران این ارز اضافه می‌شود، افزایش قیمت این ارز قابل حدس است. البته کاربران باید در بهترین نقطه به این ارز ورود کنند و قبل از هر اقدامی، باید یک صرافی مناسب را برای خرید eos در نظر داشته باشند که در بند نهایی مقاله، سعی کرده‌ایم پیشنهاد ویژه‌ای در این خصوص به شما عزیزان ارائه دهیم.

در حالت کلی با توجه به بهبود مشکلات شبکهٔ اتریوم، انتظار رشد قیمتی eos در آینده‌ٔ نزدیک وجود دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با الگوریتم و همچنین اهداف شبکهٔ ایاس آشنا کنیم. همچنین به بررسی قیمت آیندهٔ این ارز در سال‌های آتی پرداختیم، لذا توصیه می‌کنیم اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی این ارز را دارید، کافی است نسبت به استعلام قیمت eos و سپس خرید ایاس در یک صرافی معتبر اقدام کنید.

پیشنهاد ما به‌کارگیری از صرافی معتبر ایرانی والکس است. درواقع کاربران به‌راحتی می‌توانند پس از ثبت‌نام و همچنین احراز هویت، به خرید ایاس یا هر ارز دلخواه دیگری اقدام کنند. درنهایت نیز می‌توانند در کیف‌پول اختصاصی این صرافی، ارز مدنظر را نگه‌داری نمایند.

حال برای استفاده از خدمات صرافی والکس کافی است به آدرس https://wallex.ir مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *