دانلود متاتریدر آلپاری | دانلود متاتریدر آلپاری ویندوز

دانلود متاتریدر آلپاری | دانلود متاتریدر آلپاری ویندوز
  • 1402/6/27
  • گویا آی تی
  • 0

 بررسی بروکر آلپاری و مزیت‌های آن برای ترید در فارکس

متاتریدر، یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در بازار فارکس در سرتاسر جهان است، که علاوه بر سادگی در طراحی و یادگیری، تمام نیازهای یک کاربر برای ترید در بازار فارکس را پاسخ می‌دهد.

متاتریدر ابتدا در سال ۲۰۰۲ توسط شرکت متاکوتس (MetaQuotes) معرفی شد و در سال ۲۰۰۵، متاتریدر ۴ و در ۲۰۰۹، متاتریدر ۵ روانه‌ی بازار شدند. در حال حاضر دو نسخه‌ی ۴ و ۵ متاتریدر در دسترس تریدرها است و نسخه‌‌های قبلی کاملاً منسوخ شده‌اند.

بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰، بروکرهای فارکس متاتریدر را به‌خاطر امکانات عالی نظیر اسکریپت‌ها و اکسپرت‌ها (ربات‌های معامله‌گر) و همینطور محبوبیت آن بین تریدرها، جایگزین نرم‌افزارهای معاملاتی‌ خود کردند. در سال‌های بعد نیز متاکوتس زبان برنامه‌نویسی مخصوص متاتریدر ۴ یعنی ام کیو ال ۴ (MQL4) را بازنویسی کرد که حاصل آن خلق زبان جدید ام کیو ال ۵ (MQL5) بود.

اگرچه مدت‌ زیادی است که از معرفی متاتریدر ۵ می‌گذرد، اما طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، تا آن زمان متا ۴ هنوز سلطان قلب‌ها بود. به‌نظر نمی‌رسد در این سال‌ها این محبوبیت از بین رفته باشد.

برای دانلود متاتریدر آلپاری میتوانید به وبسایت تاپ بروکر ایران irantopfxbrokers.com و همچنین سایت اصلی آلپاری فارسی alpariforexfa.org نیز مراجعه نمایید.

اما از هرچه بگذریم، سخن بروکر آلپاری خوش‌تر است! در این مطلب می‌خواهیم در خصوص متاتریدر بروکر آلپاری بنویسیم. پس، تا نقطه‌ی پایان ما را ترک نکنید!

بروکر آلپاری را می‌توان یکی از محبوب‌ترین بروکرها نزد ایرانیان دانست و بس. این کارگزاری فارکس بیش از ۲۵ سال سابقه‌ی فعالیت دارد و تا امروز، بیش از ۱۵ سال است که به تریدرهای ایرانی خدمات می‌دهد.

خوشبختانه بروکر آلپاری از نظر رگولیشن و امنیت کاملاً معتبر است و تا به امروز گزارشی از کلاهبرداری این بروکر یا عدم ارائه‌ی خدمات به تریدرهای ایرانی دیده نشده است. البته هیچ بروکری کامل نیست و قطعاً آلپاری هم نقاط ضعفی دارد. اما در شرایط فعلی و با در نظر گرفتن تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات فراوان تریدرهای ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی مانند فارکس، کارگزاری Alpari را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌ها در نظر گرفت.

بعضی از مزیت‌های این بروکر، به خصوص برای تریدرهای ایرانی، عبارت‌اند از:

  • ارائه‌ی بونس‌ها و طرح‌های تشویقی جذاب برای تریدرهای ایرانی؛

  • ارائه‌ی آموزش‌های کاربردی و رایگان برای تریدرهای ایرانی به زبان فارسی؛

  • پشتیبانی عالی در تلگرام، ایمیل و به‌ صورت آنلاین؛

  • ارائه‌ی متاتریدر ۴ و ۵ و اپلیکیشن ترید برای موبایل؛

  • دارایی‌ها و حساب‌های معاملاتی متنوع؛

  • امکان ترید با کمترین سرمایه؛

  • روش‌های واریز و برداشت متنوع و مناسب برای شرایط ایران.

 انواع حساب‌ها در بروکر آلپاری

تنوع حساب‌های معاملاتی در آلپاری عالی است و هر تریدری با هر میزان سرمایه می‌تواند حساب معاملاتی مخصوص خودش را پیدا کند. بد نیست نگاهی به انواع حساب‌های معاملاتی در بروکر آلپاری داشته باشیم:

انواع حساب‌ها در آلپاری 

پلتفرم معاملاتی 

حداقل واریز 

لوریج 

نانو – MT4

متاتریدر ۴

۱ دلار

تا ۱ به ۵۰۰

استاندارد – MT4

متاتریدر ۴

۲۰ دلار

تا ۱ به ۱۰۰۰

استاندارد – MT5

متاتریدر ۵

۱۰۰ دلار

تا ۱ به ۱۰۰۰

ECN – MT4

متاتریدر ۴

۳۰۰ دلار

تا ۱ به ۳۰۰۰

PRO ECN – MT4

متاتریدر ۴

۵۰۰ دلار

تا ۱ به ۳۰۰۰

ECN – MT5

متاتریدر ۵

۵۰۰ دلار

تا ۱ به ۳۰۰۰

دانلود متاتریدر ۴ ویندوز دانلود متاتریدر Alpari

بروکر آلپاری پلتفرم‌های معاملاتی زیر را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد:

  • متاتریدر ۴ الپاری

  • متاتریدر ۵ آلپاری

  • آلپاری موبایل (اندروید و iOS)

  • آلپاری اینوست (Alpari Invest)

  • آلپاری فیکس-کانترکتس (Alpari Fix-Contracts)

تریدرهای ایرانی می‌توانند از متاتریدر ۴ و ۵ در آلپاری استفاده کنند. جالب است بدانید چند سالی است که شرکت متاکوتس، متاتریدر ۴ را به‌صورت مجزا ارائه نمی‌دهد و فقط می‌توانید متاتریدر ۵ را دانلود و نصب کنید. متاتریدر ۴ فقط در اختیار بروکرها است و هر بروکر، با برند خود متاتریدر ۴ را ارائه می‌دهد.

آلپاری از جمله بروکرهایی است که از طریق آن می‌توانید به متاتریدر ۴ دسترسی داشته باشید. متاتریدر از ابتدا برای ویندوز طراحی شد؛ هرچند بعدها نسخه‌ی مک و لینوکس نیز ارائه شدند.

برای دانلود و استفاده از متاتریدر بروکر آلپاری ابتدا باید به سایت این کارگزاری به نشانی Alpari.com مراجعه و در این بروکر ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام وارد پنل کاربری خود شوید و در کابین شخصی، سمت چپ در بخش «پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها»، گزینه‌ی اول برای دانلود متاتریدر است (مطابق تصویر).

بخش دانلود متاتریدر ۴ و ۵ برای اندروید، آیفون و کامپیوتر

بعد از دانلود متاتریدر، فایل نصبی (Setup) را اجرا کنید و فقط دکمه‌ی “Next” را بزنید. پس از مدتی متاتریدر ۴ بروکر آلپاری روی ویندوز شما نصب به‌صورت خودکار اجرا می‌شود.

کافیست در داشبورد خود حساب دمو (Demo) بسازید یا هر یک از حساب‌های مد نظر خود را شارژ کنید و آن را به متاتریدر ۴ بروکر آلپاری متصل نمایید.

نحوه اتصال حساب‌ها به متاتریدر در کارگزاری آلپاری

بعد از ساخت یک حساب دمو یا واقعی در بروکر آلپاری، مشخصات حساب شامل نام کاربری (Login)، رمز عبور (Password)، و سرور (Server) به ایمیل شما ارسال می‌شود. کافیست مطابق عکس زیر عمل کنید. ابتدا در متاتریدر ۴ پنجره‌ی «Navigator» را بیاورید. با زدن “Ctrl + N” این پنجره برای شما فعال می‌شود.

روی گزینه‌ی «Accounts» کلیک کرده و “Login to Trade Account” را بزنید. نام کاربری، رمز عبور و سرور را مطابق اطلاعاتی که دارید وارد و انتخاب کنید. گزینه‌ی “Login” را انتخاب کنید تا حساب معاملاتی شما به متاتریدر متصل شود.

ورود به بخش حسابهای تجاری در متاتریدر آلپاری – متاتریدر ۴ 

دانلود نرم‌افزار متاتریدر آلپاری برای آیفون و اندروید

آلپاری برای ترید با استفاده از موبایل فکر همه‌چیز را کرده است. اول اینکه، نسخه‌ی موبایل متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ برای اندروید و آیفون در دسترس است و به راحتی می‌توانید حساب معاملاتی خود را به متاتریدر موبایل متصل کنید.

علاوه بر این، اپلیکیشن آلپاری موبایل (Alpari Mobile: online trading) نیز در اختیار شماست که اَپ مخصوص آلپاری به حساب می‌آید و می‌توانید با استفاده در این اپلیکیشن نیز به معامله کردن در فارکس بپردازید. علاوه بر این، آلپاری دو برنامه‌ی دیگر برای اندروید و iOS دارد که بیشتر برای سرمایه‌گذاری و فیکس کانترکت‌ها (Fix-Contracts) به‌کار می‌آیند.

امکان دانلود برنامه و اپلیکیشن های آلپاری در صفحه دانلود متاتریدر آلپاری

امکان دانلود برنامه و اپلیکیشن های آلپاری در صفحه دانلود متاتریدر آلپاری

نظر کارشناس

در مجموع در این مقاله به انواع پلتفرم‌ها، مزایا و معایب آن‌ها پرداختیم و با ملاک‌های انتخاب پلتفرم بروکرهای فارکس آشنا شدیم، اما برای اغلب معامله‌گرها این موضوع می‌تواند بیش از حد پیچیده باشد. از طرفی اغلب تریدرها پلتفرم متاتریدر ۴ را چه بر روی کامپیوتر شخصی چه بر روی تلفن‌های همراه خود برای معامله انتخاب می‌کنند که بر روی اکثریت بروکرها در دسترس است.

این انتخاب فقط به نوع استراتژی‌های معاملاتی شما و بروکری که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید بستگی دارد. برای تصمیم‌گیری بهتر در انتخاب پلتفرم مناسب و دانلود بروکر فارکس، حساب دمو می‌تواند بهترین گزینه باشد، زیرا به‌وسیله‌ی آن می‌توانید محیط معاملاتی و قابلیت‌های هر بروکر را به‌طور زنده محک بزنید.

سلب مسئولیت: این مقاله با هدف معرفی یک ابزار نوشته شده و وبسایت گویا آی تی در مورد تایید یا رد صحت محتوا و استفاده از ابزار معرفی شده مسئولیتی ندارد. 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *