هتلی با تکنولوژی بالا در ژاپن قصد دارد ربات ها را به جای انسان ها استخدام کند

هتلی با تکنولوژی بالا در ژاپن قصد دارد ربات ها را به جای انسان ها استخدام کند
  • 1393/11/20
  • میلاد جهاندار
  • 1

اگر شما قصد سفر به ژاپن را دارید و از ربات های شبیه به انسان بسیار وحشت می کنید بهتر است در ماه جولای به استان Nagasaki سفر نکنید زیرا قرار است در تابستان هتلی با تکنولوژی بالا که از ربات ها به جای انسان استفاده می کند افتتاح شود.

این هتل 10 ربات را که ساخته شرکت Kokoro بوده و نامشان actroids می باشد به کار گرفته است و آنها به زبان های متعددی مسلط هستند و در بخش پذیرش هتل فعالیت می کنند. بنابراین شما وقتی به قسمت پذیرش می روید و اهل هر کشوری هستید به سرعت می توانید پاسخ خود را دریافت کنید و اتاقی را در اختیار خود بگیرید.

البته ربات های دیگری نیز در کار است آنها به کارهای دیگری همچون تمیز کردن اتاق ها، پذیرایی از مشتریان و برخی دیگر می پردازند. همچنین این هتل همانطور که گفته شد از تکنولوژی بالایی برخوردار است که می توان به باز کردن اتاق با تشخیص چهره ، سیستم تنظیم کردن هوای اتاق با بدن مشتریان و تبلت هایی برای ارتباط با بخش خدمات هتل اشاره کرد.

علاوه بر آن هتل Henn-na از انرژی خورشیدی جهت کاهش مصرف انرژی و اجاره اتاق ها استفاده می کند. این هتل در Huis Ten Bosch استان Nagasaki که پارکی شبیه به کشور هلند است در دست ساخت می باشد.

هتل Henn-na تنها دو طبقه خواهد داشت که 72 اتاق دارد. قیمت اجاره آن نیز خیلی بالا نمی باشد به طوری که اجاره سوئیت یک اتاق شبی 60 دلار و اجاره سوئیت سه اتاقه شبی 153 دلار آب خواهد خورد.

سال 2016 ساخت 72 اتاق به اتمام می رسد و زمانی که فاز دوم ساخت و ساز هتل تمام می شود ربات ها نیز به کار گرفته می شوند. البته اگر کسانی که مایل هستند برای کار به استخدام این هتل درآیند هتل مذکور تا 10 نفر را خواهد پذیرفت.

عوامل هتل Henn-na امیدوارند در آینده 90 درصد کارکنان هتل را به ربات ها اختصاص دهند. آنها همچنین در نظر دارند طی سال های آینده 1000 هتلی همچون این هتل در سراسر جهان احداث کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *