درمان سرطان پروستات با نانو ذرات آهن توسط ایرانیان

درمان سرطان پروستات با نانو ذرات آهن توسط ایرانیان
  • 1394/1/22
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، نوعی نانو ذرات آهن با پوشش هیالورونیک اسید توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته شد که می تواند سرطان پروستات را درمان کند. پژوهشگر طرح جناب آقای سهند میرزایی در این مورد گفت: درمان هایی که برای سرطان پروستات وجود دارد هرکدام عوارض خاصی دارد و پژوهشگران به دنبال درمان های جدیدی هستند که آسیب های کمتری داشته باشد.

وی ادامه داد: ماده ای که می تواند با گیرنده سی سی دی ۴۴ سلول های سرطانی به وی‍ژه سرطان پروستات پیوند خوبی برقرار کند هیالورونیک اسید است که به عنوان پوشش نانو ذرات اکسید آهن مورد استفاده قرار گرفت. همچنین گفت: ارزانی و در دسترس بودن علت انتخاب نانوذرات آهن است و چون مقدار زیادی پروتئین هیالورونیک در بدن وجود دارد از لحاظ زیستی ناسازگاری ندارد.

IMG14074385

میرزایی تصریح کرد: وقتی ذرات آهن پوشش داده شده با اسید هیالورونیک در محل تومور پروستات قرار بگیرد با تزریق ذرات در غدد، این ذرات به کمک اسید هیالورونیک به سلول های سرطانی متصل می گردد و سپس با اعمال میدان مغناطیسی می توان با بالا بردن دما و افزایش امواج الکترو مغناطیسی و تغییر سوخت و ساز سلول، سلول های سرطانی را هدف قرار داده و قدرت تکثیر آنها را از بین بردپژوهشگر طرح ضمن اینکه به موفقیت نانو ذرات آهن پوشش داده شده با اسید هیالورونیک در مرحله آزمایشگاهی اشاره کرد گفت: تعداد سلول های نمونه سرطانی بعد از سه روز کاهش می یابد و این پژوهش در مرحله ی بعدی از یک طرف آزمایش روی حیوانات و از طرف دیگر بهینه سازی پوشش نانو ذرات است.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *