موتورولا: ساعت‌مچی هوشمند جدیدی از سری “موتو ۳۶۰” تا مدتی عرضه نخواهد شد

موتورولا: ساعت‌مچی هوشمند جدیدی از سری “موتو ۳۶۰” تا مدتی عرضه نخواهد شد
  • 1395/9/12
  • مقدم
  • 0

مدت زمان زیادی از معرفی نسل دوم ساعت‌ مچی هوشمند موتو ۳۶۰ می‌گذرد و با این‌حال، به تازگی مشخص شده است که موتورولا، هم‌چنان برنامه‌ای برای عرضه یک محصول پوشیدنی جدید ندارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

نسل دوم ساعت ‌مچی هوشمند موتو ۳۶۰، با وجود اینکه مدت زمان زیادی از معرفی آن می‌گذرد؛ هنوز هم، یکی از بهترین محصولات پوشیدنی به همراه ساعت مچی هوشمند هوآوی واچ است که تجربه نسخه خام سیستم‌عامل اندروید ور را به کاربران ارائه می‌دهد. صحبت‌های جدید سرپرست توسعه محصولات موتورولا، به تازگی اعلام کرده است که این شرکت، برنامه‌ای برای عرضه یک ساعت ‌مچی هوشمند به همراه نسخه دوم پلت‌فرم اندروید ور که برای محصولات پوشیدنی توسعه داده شده، ندارد.

سرپرست توسعه محصولات موتورولا در همین رابطه، اعلام کرده است که عرضه نسخه جدیدی از ساعت‌ مچی هوشمند موتو ۳۶۰، فعلاً در برنامه‌ریزی‌های این شرکت جای نگرفته است زیرا “کشش و علاقه چندانی در بازار محصولات پوشیدنی به یک ساعت‌ مچی هوشمند در حال‌حاضر، برای عرضه یک محصول جدید از سری «موتو ۳۶۰» وجود ندارد.”

این موضوع نشان می‌دهد که ظاهراً، سیستم‌عامل اندروید ور مانند گذشته، چندان هیجان‌انگیز نیست و علت عدم عرضه ‌ساعت‌ مچی هوشمند جدید با یک فاصله زمانی نزدیک به یک‌سال توسط یک سازنده، عدم استقبال بازار از آن است. یکی از موضوعاتی را که می‌توان به عدم فروش مناسب محصولات پوشیدنی جدید نسبت دهیم، آن است که کاربران، فکر می‌کنند که محصولات پوشیدنی، هنوز به بلوغ نرسیده است و محصولات عرضه شده توسط سازندگان، قابلیت چندان خاصی را به آن‌ها ارائه نمی‌دهد؛ به همین جهت، خرید یک ساعت مچی هوشمند، چندان برای کاربران منطقی نیست!

تا به حال، شرکت موتورولا از ساعت‌مچی هوشمند موتو ۳۶۰ و هم‌چنین نسل دوم آن، رونمایی کرده است و هنگامی‌که وضعیت محصولات پوشیدنی در بازار تغییر نماید یا شرکت سازنده، ایده تازه‌ای برای عرضه به بازار داشته باشد؛ نسل سوم ساعت‌ مچی هوشمند موتو ۳۶۰ موتورولا، معرفی خواهد شد.

فاصله گرفتن سازندگان از بازار محصولات پوشیدنی (حداقل از ساعت‌های مچی هوشمند) در حالی اتفاق می‌افتد که شرکت اپل، به حضور سالانه در آن فکر می‌کند و حتی، تصمیم دارد در آینده، نسل جدیدی از ساعت‌های اپل واچ را با یک طراحی گرد به بازار عرضه نماید.

این موضوع، باعث خواهد شد تا سهم زیادی از فروش محصولات پوشیدنی، مربوط به ساعت مچی اپل واچ باشد که با پلت‌فرم watchOS شرکت سازنده همراه است. به همین جهت، جایگاه سیستم‌عامل اندروید ور که برای محصولات پوشیدنی عرضه شده است در بازار، متزلزل خواهد شد و به راحتی، شرکت اپل در این بازار با محصولات جدید، یکه‌تازی خواهد کرد. در همین حال، شرکت سامسونگ نیز با ساعت‌های مچی Gear خود که به سیستم‌عامل تایزن مجهز شده‌اند، از پلت‌فرم اندروید ور فاصله گرفته است و این موضوع بر آینده این سیستم‌عامل، تاثیر بسیار بدی بر جای خواهد گذاشت.

اینکه بازار ساعت‌های مچی هوشمند، به همین شکل ادامه می‌یابد یا با کنار کشیدن سازندگان دیگر از عرضه محصولات جدید به صورت سالانه و رهاکردن کسب‌وکار ساعت‌های مچی هوشمند، تنوع محصولات کاهش پیدا می‌کند؛ هنوز مشخص نیست. با این‌حال، شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد سازندگان دیگر نظیر ال‌جی و هوآوی، بر روی محصولات جدیدی کار می‌کنند که تا مدت دیگری به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: neowin

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *