نگاهی به ۵ ویژگی مثبت و منفی آیفون ایکس

نگاهی به ۵ ویژگی مثبت و منفی آیفون ایکس
  • 1396/7/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیفون ایکس به مناسبت دهمین سال فعالیت اپل عرضه شد و اپل در آن از نمایشگر بدون حاشیه استفاده کرد. با استفاده از این نوع نمایشگر، اپل بارها تأکید کرد که دیگر محصولاتش نیز در آینده به همین شکل خواهند بود. جالب است که با این همه تأکیدی که اپل بر روی این نوع نمایشگر دارد، بسیار دیرتر از دیگر کمپانی ها از این نوع نمایشگر استفاده کرده است.
به هر صورت، در این نوشتار درصدد برآمده ایم که نگاهی به ۵ مشخصه ی مثبت و در عین حال ۵ مشخصه ی منفی این محصول جدید اپل داشته باشیم. با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – آیفون ایکس به مناسبت دهمین سال فعالیت اپل عرضه شد و اپل در آن از نمایشگر بدون حاشیه استفاده کرد. با استفاده از این نوع نمایشگر، اپل بارها تأکید کرد که دیگر محصولاتش نیز در آینده به همین شکل خواهند بود. جالب است که با این همه تأکیدی که اپل بر روی این نوع نمایشگر دارد، بسیار دیرتر از دیگر کمپانی ها از این نوع نمایشگر استفاده کرده است.
به هر صورت، در این نوشتار درصدد برآمده ایم که نگاهی به ۵ مشخصه ی مثبت و در عین حال ۵ مشخصه ی منفی این محصول جدید اپل داشته باشیم. با گویا آی تی همراه باشید.

۵ ویژگی مثبت آیفون X

۱- نمایشگر

چنان که در بالا نیز گفته شد، نمایشگر آیفون ایکس بدون حاشیه بوده و به همین سبب از زیبایی و جذابیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در عین حال، به لطف تکنولوژی True Tone استفاده شده در آن نیز، وضوح و دقت رنگ ها تا به حد بسیاری بالا رفته است. همین امر باعث شده که کاربران برای خرید آیفون ایکس، ۲۰۰ دلار بیشتر به نسبت آیفون ۸ هزینه کنند.

۲- دوربین جلو

دوربین جلوی آیفون ایکس از دیگر قسمت های قوی آن است. این دوربین ۷ مگاپیکسلی دارای مادون قرمز، سنسور مجاورتی، نور پس زمینه، قابلیت تشخیص چهره، اسپیکر و میکروفون بوده و به سبب استفاده از قابلیت TrueDepth در آن امکان ثبت تصاویر پرتره ی بسیار با کیفیتی را برای کاربران فراهم می کند.

۳- نمایشگر بزرگ در کنار ابعاد نه چندان بزرگ

به سبب حذف حاشیه های نمایشگر در آیفون ایکس، این اسمارت فون با وجود آن که از نمایشگری بزرگ برخوردار است اما ابعاد خیلی بزرگی ندارد.

۴- Annimoji

این قابلیت می تواند با استفاده از قالب صورت کاربر، اموجی هایی با خنده، خشم و … بسازد.

۵- قابلیت فیس آی دی

اپل با استفاده از فیس آی دی در آیفون ایکس نشان داد که در آینده برای امنیت اسمارت فون ها شاهد تدابیر خوبی خواهیم بود. البته هنوز از میزان امنیت این قابلیت آن چنان که باید و شاید اطلاعاتی در دسترس نیست.

۵ ویژگی منفی

۱- قیمت بالا

اولین مشخصه ی منفی ای که در برخورد با این گوشی به چشم می آید، قیمت بالای آن است. ۹۹۹ دلار قیمت برای نسخه ی ۶۴ گیگابایتی در آمریکا قیمت زیادی است. جالب است بدانید که روس ها و یا ایتالیایی هایی که قصد خرید آیفون ایکس را دارند، بایستی برای خرید نسخه ی ۲۵۶ گیگابایتی حدود ۱۶۰۰ دلار پرداخت کنند.

۲- استفاده از پردازنده ی A11 در آیفون ۸

اپل که در آیفون ۸ نیز از پردازنده ی A11 و قابلیت شارژ بی سیم استفاده کرده گویا فکر آن را نکرده که با وجود این قابلیت ها در آیفون ۸ کمتر کسی ۳۰۰ دلار بیشتر خرج می کند تا آیفون ایکس را با همان پردازنده و قابلیت شارژ بخرد، آن هم فقط برای نمایشگر بدون حاشیه و موارد جزئیِ اینچنینی!

۳- قیمت بالای AppleCare

قیمت سرویس تعمیراتی اپل یا همان AppleCare از ۱۲۹ دلار به ۱۹۹ دلار افزایش داده شده و کاربر بایستی به همراه پرداخت مبلغ گران آیفون ایکس، ۲۰۰ دلار بیشتر نیز برای خرید AppleCare بپردازد. البته خرید AppleCare در بسیاری از کشورها الزامی نیست، اما در کل هزینه ای اضافی محسوب می شود. آن هم چه هزینه ای، ۲۰۰ دلار!

۴- نبود تاچ آی دی

نبود تاچ آی دی در آیفون ایکس یکی از نقاط منفی آن است. گویا اپل قصد داشته با استفاده از فیس آی دی این فقدان را جبران کند. اما رقبای چینی و کره ای اپل از هر دو قابلیت استفاده می کنند و این به هر صورت نقطه ی ضعفی برای آیفون ایکس به شمار می رود.

۵- تک دست نبودن

به سبب آن که رابط کاربری موجود در IOS11 موجب آن می شود که کاربر نتواند از هر دو دست خود استفاده کند، لذا می توان گفت آیفون ایکس اصطلاحاً تک دست است و این خود یک نقطه ی ضعف بزرگ برای آیفون ایکس به نسبت سایر رقبا محسوب می شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *