گوگل نتایج گزارش جستجوهای برتر سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد

گوگل نتایج گزارش جستجوهای برتر سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد
  • 1396/9/26
  • رقیه کُرد
  • 0

چندی پیش گوگل گزارش سالانه موسوم به Year in Search را منتشر کرد؛ در این گزارش بیشترین واژه ها و عباراتی که کاربران در سال ۲۰۱۷ به کار گرفته اند گردآوری شده است. تعجبی نیست اگر ببینم واژه iPhone و علی الخصوص عبارت iPhone 8 جز جستجوهای برتر بوده و در لیست جستجوهای جهانی مقام دوم را به خود اختصاص داده باشد؛ جالب تر این که عبارت iPhone X هم جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. برترین عبارتی که در سراسر جهان جستجو شده، Hurricane Irma یا همان طوفان ایرما است.

گویا آی تی – ۲۰۱۷ سال بسیار بزرگی برای آیفون بود. اپل دهمین سالگرد اولین آیفون را با عرضه آیفون ۸ و ۸ پلاس و همچنین تلفن هوشمند فوق العاده آیفون X جشن گرفت. اگر چه اپل تا ماه سپتامبر از این محصولات رونمایی نکرد اما در طوال سال شایعات داغی در مورد آیفونی که قرار است در دهمین سالگرد عرضه شود، دهان به دهان می گشت.

لازم به ذکر است که وب سایت ها در شایعات از آیفون X به عنوان آیفون ۸ یاد می شد، و از آیفون ۸ و ۸ پلاس هم با نام های ۷اس و ۷اس پلاس اسم می بردند. نام آیفون X تا زمان نزدیک شدن به زمان انتشار نهایی مورد استفاده قرار نمی گرفت. احتمالا به همین خاطر است که عبارت iPhone 8 در جستجوها بالاتر از iPhone X قرار گرفته است.

پنج عبارت برتر جسجو شده عبارتند از:

۱- Hirricane Irma

۲- iPhone 8

۳- iPhone X

۴- Matt Lauer

۵- Meghan Markle

ضمنا گوگل عبارت های جستجو شده در گروه های مختلفی تفکیک کرده مثل گروه انتخابات، بازیگران، میم ها (Meme) و … عبارت های جستجو شده در حوزه محصولات فناوری هم گروه خود را دارند. در این گروه دو مدل آیفون رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داده و عبارت های Nintendo Switch، Samsung Galaxy S8 و Xbox One X به ترتیب در رده های سوم، چهارم و پنجم قرار می گیرند. برای مشاهده نتایج کامل اینجا کلیک کنید.

گوگل علاوه بر جستجوهای محبوب اعلام کرده که استفاده کاربران از واژه ”How“ هم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. صرفنظر از نیت شوم یا خیری که در پشت استفاده از واژه How قرار داشته، گوگل از آن با عنوان حرکتی مثبت یاد کرده و معتقد است مردم بیش از پیش به انجام کارهایی برای خدمت به جامعه علاقه مند شده اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *