خبر خوش گوگل برای کاربران کروم؛ حذف اتوپلی ویدئوها در صفحات اینترنتی

خبر خوش گوگل برای کاربران کروم؛ حذف اتوپلی ویدئوها در صفحات اینترنتی
  • 1396/9/29
  • سمیه شماعی زاده
  • 0

قرار است به زودی گوگل قابلیت جدید را در مرورگر کروم خود به کاربران معرفی کند. این قابلیت پیش از این در نسخه بتا این مرورگر به صورت آزمایشی در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار داده شده است. این قابلیت که در کروک بتا ۶۴ بیتی به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار گرفته است به زودی تا پایان هفته جاری در اختیار همه کاربران مرورگر کروم گوگل قرار خواهد گرفت.

گویا آی تی – اولین قابلیت جدیدی که قرار است در نسخه جدید مرورگر کروم در اختیار کاربران قرار گرید، بهبود قابلیت مسدود سازی پاپ اپ ها در کروم است. یعنی با استفاده از بهبوبد در این قابلیت دیگر برگه های اضافه و تبلیغاتی به صورت خودکار در مرورگر کروم باز نخواهند شد. تا پیش از این بسیاری از کاربران از باز شدن برگه های اضافی تبلیغاتی متعلق به شرکت های شخص ثالث هنگام مرور صفحات وب توسط مرورگر کروم شکایت های زیادی داشته اند. در واقع این کاربران با کلیک در قسمت های مختلف صفحه وب باز شده، با انبوهی از برگه های اضافی تبلیغاتی که ناگهانی و به صورت خودکار باز می شوند مواجه می شدند که با بهبوبد قابلیت مسدود سازی بپاپ آپ ها، کاربران دیگر دچار چنین مشکلی نخواهند بود. کارشناسان عقیده دارند این بهبود در مسدود سازی پاپ آپ ها در مرورگر کروم باعث می شود تا استفاده ابزاری از کاربران برای افزایش تعداد کلیک ها در بالا بردن نرخ رنکینگ صفحه وب تبلیغاتی و قرار گرفتن آن در جایگاه بالاتری در موتورهای جستجو جلوگیری شود. این قابلیت در حال حاضر بر روی نسخه بتا مرورگر کروم قابل دسترسی است و تا پایان هفته جاری نیز در اختیار همه کاربران مرورگر کروم قرار خواهد گرفت.

اما قابلیت جدید دیگری که قرار اس تا پایان هفته جاری بر روی مرورگر کروم در اختیار همه کاربران قرار گیرد قبابلیت جالب این مرورگر برای Mute کردن ویدیو های تبلیغاتی است که بر روی صفحات وب قرار میگیرند. اما خبر بد این است که کاربر باید این تنطیمات را به صورت دستی برای تمامی وب سایت هایی که حاوی ویدیو های تبلیغاتی هستند اما انجام دهند. اما خبر خوش این است که وقتی کاربر برای یک بار این تنطیمات را انجام می دهد، تنطیمات برای وب سایت ذخیره می شود و نیاز به دوباره کاری نیست.

البته قابلیت های دیگری نیز در نسخه ۶۴ مرورگر کروم در اختیار کاربران قرار گرفته است اما بی شک مهم ترین این قابلیت ها همان دو موردی است که در بالا به آن ها اشاره شد. همان طور که گفته شد کاربران می توانند در حال حاضر با دانلود نسخه بتا مرورگر کروم به قابلیت های جدید این مرورگر تا قبل از ارائه همگانی نسخه جدید مرورگر کروم دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *