نرم افزار طراحی گرافیک چیست؟ معرفی ۲ نرم افزار طراحی گرافیک رایگان

نرم افزار طراحی گرافیک چیست؟ معرفی ۲ نرم افزار طراحی گرافیک رایگان
  • 1400/9/26
  • ملیکا امامی
  • 0

نرم افزار طراحی گرافیک چیست؟ معرفی ۲ نرم افزار طراحی گرافیک رایگان

داشتن بهترین نرم‌ افزارهای طراحی گرافیک یک دارایی ضروری در جعبه ‌ابزار هر شرکت است.

چرا؟ زیرا محتوای تصویری با انسان‌ها طنین ‌انداز می‌شود.

علم بارها ثابت کرده است که انسان موجودی بصری است که بیشتر از هر چیز دیگری به محتوای بصری دقت می‌کند، پاسخ می‌دهد و آن را به یاد می‌آورد. در واقع ۹۰ درصد از اطلاعات پردازش شده توسط مغز، به صورت بصری است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ما محتوای بصری را سریع‌تر از متن پردازش می‌کنیم.

در دنیای دیجیتال، محتوای بصری به شکل انتخاب‌های طراحی وب، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، قالب‌های بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر ارائه می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از منابع برای ایجاد تاثیر در این محیط رقابتی از همین راه استفاده می‌کنند. همه چیز با بهترین نرم افزار طراحی گرافیک شروع می‌شود.

چه شما رئیس یک تیم بازاریابی هستید یا طراحی که تلاش می‌کند در یک چشم ‌انداز رقابتی بایستد، نرم‌افزار طراحی گرافیکی مناسب یکی از موارد ضروری شما است.

در اینجا نرم افزارهای طراحی گرافیک و برخی از بهترین گزینه‌های نرم‌ افزار طراحی گرافیک رایگان و با استفاده آسان آورده شده است.

 

نرم افزار طراحی گرافیک چیست؟

نرم ‌افزار طراحی گرافیک راهکاری است که از طراحان و سازندگان در ایجاد و اجرای پروژه‌ها پشتیبانی می‌کند. برخی از نرم افزارهای طراحی گرافیک بر روی وکتورها و تصاویر تمرکز می‌کنند، در حالی که برخی دیگر امکان ایجاد انیمیشن‌ها یا فیلم‌های زیبا را فراهم می‌کنند.

طراحان گرافیک حرفه‌ای اغلب به طیف وسیعی از گزینه‌های نرم افزاری برای پروژه‌های مختلف دسترسی دارند. به عنوان مثال، Creative Cloud از Adobe دارای مجموعه‌ای از گزینه‌های نرم افزاری در بسته است که بر مواردی مانند تصویرسازی، ایجاد انتشارات و ویرایش عکس تمرکز دارد. نرم افزار طراحی گرافیک به شما قدرت بیشتری می‌دهد تا مهارت‌های خلاقانه خود را افزایش دهید.

البته، برای تجربه واقعی مزایای این راه حل‌های نرم افزاری، باید بدانید که به دنبال چه چیزی بگردید. در حالی که هیچ استراتژی یکسانی در اینجا وجود ندارد، عواملی مثل این را در نظر بگیرید:

  • مجموعه امکانات: همانطور که در بالا ذکر شد، انواع مختلفی از نرم افزارهای طراحی گرافیکی برای پروژه‌های مختلف وجود دارد. مطمئن شوید که می‌دانید برای چه کاری از این سرویس استفاده می‌کنید و از خود بپرسید کدام ویژگی برای موفقیت شما ضروری است. شاید ارزش نگاه کردن به نرم ‌افزارها با ویژگی‌های مقیاس ‌پذیر را داشته باشد، بنابراین می‌توانید با رشد استعدادهای خود، عملکرد بیشتری را اضافه کنید.
  • بودجه: بودجه کمتر اغلب به معنای انتخاب کمتری از ویژگی‌ها است. با این حال، بسیاری از گزینه‌های نرم افزار طراحی گرافیکی رایگان و ارزان وجود دارد که برای مبتدیان عالی هستند. شروع کوچک را با آزمایش‌ها و دموهای رایگان در نظر بگیرید، سپس زمانی که بدانید کدام نرم ‌افزار بهترین بازگشت سرمایه را به شما می‌دهد، آن را ارتقا دهید.
  • کاربر پسند بودن: اکثر نرم‌ افزارهای طراحی حداقل یک منحنی یادگیری کوچک دارند. با این حال، استفاده از برخی از آنها بسیار ساده‌تر از دیگران است. بهتر است به دنبال نرم افزاری بگردید که به طور منظم به آن دسترسی داشته باشید. پرس و جو با مارک‌های تجاری که پیش از این می‌شناختید، می‌تواند برای کاهش مشکلات رو به رشد اولیه مفید باشد.

 

  1. GIMP

پروژه دستکاری تصویر گنو یا GIMP یک جایگزین شناخته شده برای فتوشاپ برای افرادی با بودجه محدود است. این محصول دارای بسیاری از ویژگی‌های مشابه است، مانند توانایی کار با لایه‌های حرفه‌ای و قابلیت تنظیم دقیق اسنپ.

ویژگی‌های کلیدی:

  • رابط قابل تنظیم: یک رابط ویرایش عکس کامل موجود است که می‌توانید آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. تعداد زیادی افزونه از انجمن GIMP وجود دارد که به شما امکان می‌دهد عملکردهای جدیدی را نیز اضافه کنید.
  • بهبود عکس: می‌توانید اعوجاج پرسپکتیو را برطرف کنید، با فیلترها آزمایش کنید و از ابزارهای اصلاحی مختلف در یک محیط بصری استفاده کنید.
  • روتوش دیجیتال: راه‌های زیادی برای روتوش دیجیتالی تصاویرتان از طریق ابزارهایی مانند کلون و ابزارهای درمانی وجود دارد.
  • چندین فرمت فایل: تصاویر را در طیف وسیعی از فرمت‌های فایل از PNG تا TIFF و GIF صادر و وارد کنید.

نکات مثبت:

  • به روزرسانی‌های منظم: از آنجایی که محیط GIMP توسط جامعه‌ای از توسعه دهندگان ارائه می‌شود، می‌توانید منتظر به روز رسانی‌های منظم و ویژگی‌های جدید باشید.
  • مقدار زیادی انعطاف ‌پذیری: علاوه بر ارائه طیف وسیعی از فرمت‌های فایل، GIMP از مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها از جمله گنو، لینوکس، مایکروسافت، مک و غیره نیز پشتیبانی می‌کند.
  • انجمن: پشتیبانی انجمن عالی است، با تعداد زیادی براش، بسته‌های بافت و ویژگی‌های اضافی برای دانلود آنلاین.

نکات منفی:

  • گاهی اوقات کار با لایه‌های تنظیم دشوار است و می‌تواند کاملا باگ باشد.
  • رابط کاربری برای کاربران مک مناسب نیست.

قیمت: منبع باز و رایگان برای استفاده.

 

  1. Inkscape

بسته به ویژگی‌هایی که نیاز دارید، نرم افزار Vector می‌تواند بسیار گران قیمت باشد. Inkscape با ارائه یک ابزار رایگان و بسیار در دسترس پر از ویژگی‌های خارق العاده، جایگزینی برای بسته‌های نرم افزاری گران قیمت ارائه می‌دهد. یک گالری انجمن وجود دارد که می‌توانید برای کارتان الهام بگیرید و منابع یادگیری زیادی را برای شروع کارتان دریافت کنید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • ایجاد و دستکاری اشیا: Inkscape یک ابزار ایجاد بردار چشمگیر با گزینه‌های ترسیم با دست آزاد، ابزار متن، بیت مپ‌های تعبیه شده، ایجاد شکل و کلون‌ها است. شما می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید، انتخاب ‌کنید و در اشیا گروهی از آنها استفاده کنید و حتی آن کار را در لایه‌ها تبدیل کنید.
  • قابلیت‌های به روزرسانی منظم: جامعه قوی پشت Inkscape بخشی از چیزی است که آن را بسیار تاثیرگذار می‌سازد. این سرویس به طور مداوم به روز می‌شود، با ویژگی‌ها و عملکردهای جدید همیشه ظاهر می‌شود.
  • کد منبع باز: اگر خودتان کمی دانش توسعه ‌دهنده دارید، می‌توانید به کد منبع باز در Inkscape دسترسی داشته باشید تا تغییرات خود را ایجاد کنید.
  • توابع مختلف ویرایش: از قابلیت‌های پر کردن و استروک گرفته تا پشتیبانی متن و رندر، فهرست ویژگی‌های Inkscape حاوی بسیاری از ابزارهایی است که از محصولات گران‌قیمتی مانند Adobe illustrator انتظار دارید.

نکات مثبت:

  • تجربه‌ی کاربر: نرم‌افزار متن‌ باز می‌تواند پیچیده و زمخت باشد، اما در مورد Inkscape اینطور نیست. رابط کارآمد همراه با مقالات و راهنمایی‌های دانش، انتخاب آن را به عنوان یک مبتدی آسان‌تر می‌کند.
  • سفارشی سازی زیاد: همانطور که در بالا ذکر شد، این یک نرم افزار متن باز است. اگر دانش لازم را دارید، می‌توانید به راحتی تغییرات خود را ایجاد کرده و ادغام‌ها را راه اندازی کنید.
  • ویژگی‌های جایزه راحت: کاربران می‌توانند از پیش تنظیم‌ها، فیلترها و موارد دیگر برای ساده کردن کار خود استفاده کنند. حتی دستگیره‌های Bezier برای حرکت آسان‌تر گره‌ها وجود دارد.

نکات منفی:

  • نسخه مک معمولاً باگ‌ها و مشکلات عملکردی زیادی دارد.
  • پردازش در مقایسه با راه حل‌های دیگر کمی کند است.
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *