چشم‌انداز استخراج بیت کوین چگونه است؟

چشم‌انداز استخراج بیت کوین چگونه است؟
  • 1401/12/16
  • گویا آی تی
  • 0

استخراج بیت کوین برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان بازار ارزهای دیجیتال بسیار جذاب بوده است. BTC یک ارز دیجیتالی رمزنگاری‌شده است. این رمز ارز دیجیتالی درواقع یک شبکهٔ همتابه‌همتایی است که با الگوریتم اجماع کار می‌کند. ماینرها از طریق استخراج از الگوریتم اجماع، می‌توانند BTC استخراج کنند. استخراج ارز بیت به ابزارها و وسایل خاصی نیاز دارد و استخراج آن از طریق کامپیوترهای خانگی ممکن نیست. استخراج BTC امروزه به یکی از پول‌سازترین شغل‌ها تبدیل شده‌است که هرکسی که دانش و ابزار خاص آن را داشته باشد، می‌تواند این کار را انجام بدهد. با ما همراه باشید تا دربارهٔ استخراج بیت بیشتر بدانید:

پیشروترین کشورها درزمینهٔ استخراج بیت کوین

  • ایسلند

قیمت مصرف انرژی و برق پایین ایسلند، آن را به یکی از پیشروترین کشورها درزمینهٔ استخراج BTC تبدیل کرده‌است. نکته‌ٔ بسیار جالب که در رابطه با نحوهٔ تولید برق در ایسلند وجود دارد، این است که ۱۰۰% انرژی برق تولیدشده در این کشور از طریق انرژی سبز استزیرساخت‌ها و سرعت بالای اینترنت از دیگر عوامل مؤثر بر پیش‌رو بودن این کشور درزمینهٔ استخراج ارزهای دیجیتالی هستند. ازنظر قانونی نیز دولت و مراجع قانون‌گذاری هیچ مخالفتی با صنعت استخراج رمز ارز از خود نشان نداده‌اند و ۸ درصد کل بیت کوین‌های ماین شده تا به امروز در کشور ایسلند استخراج شده‌‌است. ماینرها از طریق استخراج و هم‌چنین خرید BTC توانسته‌اند در این کشور به درآمد خوبی برسند.

  • گرجستان

هزینهٔ پایین برق و انرژی و حمایت دولت گرجستان از ماینرها، این کشور را به یکی دیگر از کشورهای پیشرو درزمینهٔ استخراج بیت کوین تبدیل کرده‌است. ازآنجایی‌که گرجستان هیچ‌گونه منبع درآمد نفتی ندارد، از سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتالی و خرید بیت کوین و هم‌چنین استخراج رمز ارزها به‌خوبی حمایت می‌کند. به‌علاوه این کشور به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری از طریق استخراج و خرید BTC را داشته باشند، پاسپورت اعطا می‌کند. با همین چند اقدام ساده، کشور گرجستان به یکی از کشورهای پیش‌رو درزمینهٔ ارزهای دیجیتالی تبدیل شده‌است، چراکه با افزایش قیمت BTC و هم‌چنین سایر رمز ارزها، سرمایه‌های افراد نیز بیشتر می‌شود و این موضوع باعث گردش خوب اقتصاد در این کشور می‌شود.

  • نروژ

در حال حاضر، چیزی حدود ۱ درصد از هش ریت شبکهٔ BTC از کشور سرد و شمالی نروژ است. سرعت اینترنت ۸۸مگابایتی و هم‌چنین تهیهٔ انرژی الکتریکی از طریق انرژی‌های پاک، این کشور را به یکی از ایده‌آل‌ترین کشورها برای ماینرها تبدیل کرده‌است. آب‌وهوای سرد نروژ از دیگر عواملی است که استخراج BTC را در این کشور افزایش داده‌است، زیرا سرمای هوا، دستگاه‌های ماینینگ را خنک نگه می‌دارد و باعث طول عمر دستگاه‌ها نیز می‌شود که خود این امر نیز یک اولویت برای ماینرهاست. از طریق قانونی نیز هیچ مشکلی برای انجام ماینینگ BTC در این کشور وجود ندارد. با این‌که مقامات دولتی BTC را به رسمیت نمی‌شناسند.

نحوهٔ استخراج بیت کوین در ایران

بر طبق آمارها، ایران پنجمین کشور پیش‌رو درزمینهٔ استخراج ارز دیجیتالی بیت است. استخراج BTC در ایران با تأییدیهٔ وزارت صنعت معدن و تجارت امکان‌پذیر است و اگر شما جزو افرادی هستید که می‌خواهید وارد این صنعت سودده شوید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • خرید دستگاه استخراج BTC

در قدم اول باید به فکر تهیهٔ دستگاه استخراج ارز باشید. توجه به این نکته ضروری است که امکان استخراج ارز با کامپیوتر شخصی وجود ندارد، چراکه فرایند استخراج بیت کوین نیاز به ایسیک ماینر (سخت‌افزار اختصاصی استخراج ارزهای دیجیتال) دارد.

  • نصب نرم‌افزار شبکهٔ بیت کوین

نرم‌افزار شبکهٔ BTC دقیقاً همان ابزاری است که برای اتصال به استخر استخراج ارز به آن نیاز دارید. همچنین با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید با سایر ماینرها ارتباط برقرار کنید و آدرس حساب کیف‌پول خود را برای واریز پاداش استخر در آن وارد کنید.

  • انتخاب استخر ماینینگ

پس‌ از این‌که دستگاه استخراج را خریداری کردید و نرم‌افزار موردنیاز را نصب کردید، می‌توانید آمادهٔ استخراج BTC شوید. برای آن‌که سوددهی بهتر و بیشتری را تجربه کنید، می‌توانید انجام این کار را با کمک استخرهای ماینینگ انجام دهید. با ورود به استخر، به میزان هشی که در استخر به اشتراک می‌گذارید، در صورت ایجاد بلوک جدید، به همان نسبت پاداش خود را دریافت می‌کنید.

  • انتخاب کیف‌پول امن BTC

در آخرین محله و برای دریافت پاداش و خرید بیت کوین، باید از یک کیف‌پول امن و معتبر استفاده کنید. کیف‌پول‌های مختلفی هستند که این خدمات را ارائه می‌دهند. با داشتن یک کیف‌پول معتبر، خیالتان از بابت امنیت دارایی‌ها جمع خواهد بود و می‌توانید ارز دیجیتالی خود را در کیف‌پول نگه‌داری کنید و در زمان افزایش قیمت BTC، آن‌ها را بفروشید و سود خوبی کسب کنید.

چشم‌انداز استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۳

پیش‌بینی‌های مختلفی درمورد قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها در سال ۲۰۲۳ وجود دارد که براساس شرایط حاکم بر دنیای ارزهای دیجیتالی مطرح شده‌است. بیشتر تری‌ترها معتقد هستند که در فصل‌های اول سال ۲۰۲۳، شاهد کاهش قیمت رمز ارزها و به‌خصوص BTC باشیم. به‌نحوی‌که تعدادی از ماینرها، عملیات استخراجی خود را متوقف کنند. بااین‌همه، پیش‌بینی‌ها نشان از آن دارد که نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۳، پایانی برای کاهش ارزش ارزهای دیجیتالی و به‌خصوص BTC باشد و بازار شاهد افزایش نرخ و ارزش رمز ارزها باشد. بااین‌حال این پیش‌بینی‌ها به‌صورت ۱۰۰% درست نیستند و ممکن است که تحت تأثیر عوامل مختلفی تغییر کنند. چیزی که در اینجا اهمیت دارد، این است که استخراج بیت کوین در درازمدت همچنان می‌تواند سودآور باشد و کشورهای مختلف را به رقابت باهم وا دارد. تقریباً تمامی ماینرها بر این باورند که استخراج BTC همچنان در سال‌های آتی نیز ادامه‌دار است و بیت ارزهمچنان یکه‌تاز در صحنهٔ بازار ارزهای دیجیتالی باشد.

سخن پایانی

بیت کوین یکی از ارزشمندترین رمز ارزهای دیجیتالی است که کاربردهای گسترده‌ای برای انجام معاملات در بازارهای ارز دیجیتالی دارد. قیمت بیت کوین براساس ارزش آن و هم‌چنین تعداد معاملات روزانه و تغییر قیمت‌های طلا و ارز تعیین می‌شود. روش‌های مختلفی برای به‌دست آوردن BTC وجود دارد که استخراج یکی از مهم‌ترین روش‌های جمع‌آوری این ارز است. با توجه به افزایش استخراج‌های این رمز ارز، پیش‌بینی می‌شود که ارزش BTC روزبه‌روز زیادتر شود. شما آیندهٔ BTC را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

منبع :

https://wallex.ir/blog/iceland-largest-bitcoin-hash-rate-producer-capita/ 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *