روزنگار: فوتبال مدرن با تکنولوژی های مدرن

روزنگار: فوتبال مدرن با تکنولوژی های مدرن
  • 1393/10/21
  • نادر عظیمی
  • 0

اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید امروز با گویا آی تی و اخبار مربوط به حوزه فناوری و بازی های ویدئویی همراه باشید؛ در این مطلب سعی شده مهم ترین آن ها به صورت خلاصه تقدیم حضور شما خوبان شود. پس با گویا آی تی همراه باشید.

این روز ها با شروع مسابقات جام ملت های آسیا در استرالیا، هیاهوی فوتبال چه ایران و چه کشور های حاضر  را فرا گرفته. به طور حتم در سال جاری و در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴، دیدید که تکنولوژی ها چطور به داد داوران می رسیدند. می خواهم در این روزنگار به صورت خیلی مختصر به کاربرد تکنولوژی های در فوتبال و سایر ورزش ها بپردازم. بگذارید به ۴۹ سال قبل و فینال جام جهانی ۱۹۹۶ انگلیس بازگردیم. بعد از گذشت ۴۹ سال هنوز آلمانی ها بر این باورند که حقشان در این بازی خورده شده است. در این دیدار توپی به تیرک ( در اصل «دیرک» ) دروازه آلمالنی ها برخورد کرد و به زمین خورد. هنوز هم مشخص نیست که آیا آن گل واقعاً «گل» بوده و یا یک اشتباه داوری ولی هر طوری بود داور با استفاده از اختیاراتش توپ را گل اعلام کرد و جرمن ها در دیدار فینال باختند. همانطور که گفتم حدود ۴۹ سال از آن دیدار می گذرد و حال دیگر خبری از اشتباه نیست. به لطف پیشرفت روز افزون تکنولوژی، داوران یک چشم اضافه نیز قرض گرفته اند. چشمی که در کمتر از یک ثانیه به آن ها تمامی اطلاعات مورد نیازشان را می دهد. برای مثال می توان همین جام جهانی ۲۰۱۴ چند ماه پیش را مثال زد. دیدیم که FIFA با به کارگیری تکنولوژی هایی مانند خط دروازه، چشم شاهین، کایروس و… اشتباه داوری را به ۱ درصد برساند. چنین چیزی به طور حتم در دوره بعد و بعد تر از آن به صفر خواهد رسید. اما یک لحظه فکر کنید دنیایی بدون تکنولوژی چه شکلی داشت؟ به طور حتم هر دوره ای ویژگی های منحصر به فرد خود را داراست. در همان جام جهانی سال ۱۹۹۶ همان گل، باعث شد خلاقان این عرصه به سمت و سوی ساخت وسایلی بروند که اشتباهات را به صفر می رسانند. همین کار باعث می شود جدال های خشن دیروز، امروز دیگر اتفاق نیافتد.

Technology in football - 2

مطالب برگزیده:

القاعده و داعش در تیررس هکر ها

طی ویدئویی که در یوتیوب توسط گروه «ناشناس» (Anonymou) می تواند نام هر هکر و یا گروه هکری باشید که نمی خواهد اثری از خود بر جای بگذارد منتشر شد، آنها به طور کاملاً واضح گروه های تروریستی القاعده و داعش را در تیررس حملات سایبری خود قرار دادند. اطلاعات تکمیلی این خبر را می توانید از اینجا مطالعه کنید.

اف بی آی: “شلخته” ـگری ها خبر از حملات کره شمالی در زمینه هک سونی می دهند!

اف بی آی امروز اعلام کرد که با بررسی شلخته گری هایی که توسط گروه هکری صورت گرفته، کره شمالی را اصلی ترین مضمون به پرونده هک کمپانی سونی پیکچرز می داند. این جدال همزمان با پخش فیلم «مصاحبه» ( The Interview ) آغاز شد. فیلمی که در حال نزدیک شدن به فروش ۴۰ میلیون نسخه ای خود در فضای مجازی توسط سونی، می باشد. بعلاوه فیلمی که به صورت قاطع کشور کره شمالی را یک کشور عقب مانده و رئیس جمهور آن را یک فرد جنگخواه به نمایش گذاشته است. اطلاعات بیشتر در این رابطه را می توانید از اینجا دریافت نمایید.

Samsung-S5-002-578-80

جدیدترین اطلاعات از ششمین پرچمدار گلگسی اس سامسونگ

AndroidPit طی مطلبی به ویژگی ها، تفاوت و شباهت های ششمین پرچمدار گلگسی اس با گلگسی اس ۵ پرداخت. در این مطلب به جزئیاتی پرداخته شد که دانستن آن خالی از لطف نیست. از جمله این جزئیات می توان به ویژگی اسلات کارت میکرو اس دی، اسکنر اثر انگشت و… اشاره کرد. جزئیات بیشتر درباره آخرین پرچم دار ساسمونگ را می توانید از اینجا دریافت کنید.

سیستم مورد نیاز Resident Evil HD Remaster مشخص شد

یکی از بازی های مورد انتظار ماه جاری و می توان گفت سال جاری، نسخه بازسازی شده «رزیدنت اویل» ( در اصل Resident Evil HD Remaster ) می باشد. عنوانی که ۲۰ ژانویه ۲۰۱۵ برای PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One و PC منتشر خواهد شد. حال سیستم مورد نیاز این عنوان منتشر شده. سیستمی که نوید از یک بازسازی عالی از یک نسخه قدیمی و قدمت دار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از اینجا مراجعه بفرمایید.

مقالات:

به مناسبت ۸ سالگی آیفون / از آیفون تا آیفون ۶ پلاس

یکی از مطالب خوب امروز، نوشته آقای “حمید مداحی” بود. نوشته ای با عنوان «به مناسبت ۸ سالگی آیفون / از آیفون تا آیفون ۶ پلاس» که به ۸ سال راه پر فراز و نشیب این محول پر طرفدار Apple می پردازد. قسمتی از نوشته: “۸ سال از عرضه اولین نسخه از گوشی پر طرفدار آیفون می گذرد و اپل اواخر سال گذشته از آخرین نسخه آیفون که آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس بود رونمایی کرد.به مناسبت این سالگرد در زیر گزارش تصویری از تمام نسخه های آیفون از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ مشاهده…”

با Zaundy صدای شما هر گوشه از شهر باقی می ماند!

Zaundy نام یکی از اپ های محبوب و تازه وارد دنیای گوشی های هوشمند می باشد. فکرَش را بکنید، در مکان های مختلف شما صدای گوناگونی را با استفاده از این برنامه ضبط می کنید و در آخر شب، به جمع کثیری از این صدا ها به طور همزمان گوش می دهید. صداهایی که به طور حتم صدای افکار گوینده آن ها می باشد. خواندن این مطلب و استفاده از برنامه Zaundy را به هیچ وجه از دست ندهید. قسمتی از نوشته خانم “مریم موید”: ” هرکجا که می‌روید از خود یادگاری به‌جا گذاشته، صدای خود را ثبت کرده و در آن مکان باقی بگذارید و یا به صدای تمامی افرادی که تا آن روز به آن مکان سرزده‌اند گوش دهید. فکرش را بکنید وارد تخت جمشید می‌شوید. این برنامه را باز می‌کنید، کسانی که…”

5465

مقایسه بهترین ها : iOS 8.1 و Android 5.0 Lillipop ( قسمت اول )

همواره علاقه ای بسیار به مطالب مقایسه داشته ام و خواهم داشت. زیرا با استفاده از چنین مطالبی به راحتی می توانید دریابید که کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد. حال آقای “محمد ده نبی” در مقاله ای با عنوان « مقایسه بهترین ها : iOS 8.1 و Android 5.0 Lillipop ( قسمت اول )» به بررسی بهترین سیستم عامل گوشی ها پرداخته است. سیستم عامل هایی که در حال بروزرسانی می باشند. بروزرسانی هایی که کمک شایانی به هرچه بهتر شدن هر برند از گوشی هایشان می کند. قسمتی از نوشته: ” یکی از بهترین و هیجان انگیزترین اتفاقات برای گیک ها ( علاقمندان به تکنولوژی )، به روزرسانی گجت هایشان به آخرین نسخه سیستم عامل ها است. حال هر مقدار که ویژگی ها و به روزرسانی ها بزرگتر بوده و امکانات بیشتری اضافه شده باشد، مسبب خوشحالی…”

مطالب دیگر:

 هوشمند ترین عینک در نمایشگاه CES 2015

معرفی نرم افزار KMPlayer

۹ اپلیکیشن برتر اندرویدی برای تغذیه و رژیم غذایی

نمایشگاه CES یا نمایشگاه اسباب بازی ها

ابنبات چوبی گوگل ایراد پیدا کرد

چرا هر دوربین عکس ها را در یک پوشه DCIM ذخیره می کند؟

تلفن هوشمند Xiaomi Redmi Note 2 در ۱۵ ژانویه عرضه می شود

تأثیرات گوگل بر زندگی انسان ها در چند سال آینده

آشنایی با BeachBot، روبات نقاش روی شن های سواحل

فروش ۲۰ هزار دستگاه تبلت Nokia N1 در عرض ۴ دقیقه

Ford GT جدید شاید تصویر باکس آرت بازی Forza 6 شود

انتشار اطلاعاتی از Battlefield Hardline

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *